Kumpi wc-pönttömerkki on parempi IDO vai GUSTAVSBERG?
Piti laittaa tähän että onko jollain kokemuksia wc-pöntöistä, mutta todennäköisesti jokaisella on, joten eritoten lähiaikoina remontoineet: kummalla merkillä on paremmat vessanpöntöt, IDO:lla vai GUSTAVSBERGillä?
Vai mikä merkki on vessanpönttöjen Ferrari?
Tuli aikataulumuutos ja nyt pitäisi pikapikaa valita pönttö enkä haluaisi kymmentä vuotta istua kurjalla pöntöllä.
Kommentit (54)
Oho, tajusin just että tuo IDO tulee "i do", eli suomeksi "minä paskon".
Idon uusi disain malli ei toimi kunnolla ei mene kakka kun "nielu" on liian pieni
Vierailija kirjoitti:
Paras pönttö on TEHO, mutta valitettavasti sitä ei enää valmisteta. Tämän legendaarisen myös julkisissa tiloissa (koulut yms.) käytetyn pöntön suosittu WC-kirjoitus oli "oletTEHOmo".
Meillä oli koulussa yleensä kirjoitettu JÄTEHOMO.
Larm on parempi kuin Gustavsberg ;).
Vierailija kirjoitti:
Sehän on "I poo"
TEHO kommer man väl ihåg, fast de var rätt sällsynta. Då man gick i en svenskspråkig skola var eleverna inte så HOMO fixerade att det måste skrivas överallt. På våra vattencisterner brukade det stå JäTEHOito.
Mitä sinä WC-pöntöllä kun vessapaperikin loppuu kaupoista.....
Kyllä paras on Villeroy & Boch. Pönttökin tarpeeksi korkea.
Meillä Gustafsbergit. Ihan hyvin toimineet kolme vuotta, mutta pari kertaa tukos. Varovasti pari ämpärillistä kuumaa vettä ja homma hoidossa. Ilmeisesti se kaulaosa on suht kapea. Paras meillä oli Arabian pönttö, joka kesti lähes 40 v, mutta kylppärirempan vuoksi vaihdettiin uusiin.
Ido oikeesti ihan skeida, sutta ja sekundaa ido lasite jo toinen idon istuin menossa takuuseen... vuoden sisällä...
Meillä on pari Idoa, mutta en tykkää. Se "pinnoite" tai mikä lie, pinttyy ihan todella äkkiä vaikka kuinka pesisi. Viidessä vuodessa se pöntön pohja vesirajan alla ihan harmaa ja naarmuilla. Myös se painike mistä vedetään löystyy vähintään kerran kuukaudessa. Ja nyt toinen on alkanut myös liruttamaan vettä lattialle, eikä putkimies osannut korjata. Kuulemma mitään vikaa ei näkynyt. Sitä tulee täysin satunnaisesti sillon kun käyttää bideetä. Voi mennä useampi viikko, ettei mitään, ja yhtäkkiä täysi tulva. Vaikuttaa siltä, että se ruiskahtaa jostain sieltä sen pöntön takaa. Lisäksi musta ergonomiakaan ei ole mikään paras. Meinaan seuraavaksi hankkia sellaisen japanilaistyylisen. Serkulla on Geberit ja se on ihana. Pesee ja kuivaa eikä tarvita vessapaperia ollenkaan.
Meillä on työpaikalla ison pönttö ja aina kun siellä käy joku paskalla pönttö on tukossa ja pahimmillaan paakot ja vedet lattialla
Tarkoitus olis tulevaisuudessa ostaa ido seven d11 molempiin vessoihin. Pitkänä ihmisenä mukavampi, kun on korkeampi.
Kyllä se paska liikkuu molemmilla merkeillä joten tuskin sillä on niin väliä kumman valitset.
Vierailija kirjoitti:
IDO:lta saa näköjään nykyään pönttöjä joista puuttuu se huuhtelukaulus eli se ällösyvennys, jonne jos menee wc-harjan reunaharjan laittamaan niin sieltä irtoaa aina jotain oksettavaa nöhnää, joka kerääntyy sinne huuhteluveden mukana. Aika kiva uudistus mä inhoankin sitä huuhtelurailoa siellä ja eritoten sen puhdistamista.
ap
Minulla on sellainen. Sikäli se on huono, että takareunasta tuleva vesisuihku suuntautuu irti altaan takaseinästä eikä näin ollen huuhtele siihen tarrttunutta psskaa. Joka kerta täytyy käyttää harjaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joku puolalainen Starkista ostettu, 70 €, vähän veemäinen asentaa kun mansettia pitää pikkuisen muokata, mutta hyvin on kakka hävinnyt. Asennettu 7 vuotta sitten, ei vikoja.
Olisko ollut sama K raudasta. Ido alkoi vuotamaan, enkä saanut purettua. Hain sitten halpis pytyn, kesti viikon kun pikkuhuuhtelu nuppi jumittui. Takuuseen olisin uuden pytyn saanut, mutta tuolla se on tallin takana heinikossa. Tuli Ido tilalle ja on toiminut muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on "I poo"
Oikeastaan " I poop". Poo on kakka (substantiivi).
Gustaa jotain, aivan paska pönttö, edes se paska ei laske, ja uimuri jää 5kk jälkeen vuotamaan. Kokemuksia 2 eri kustaasta, joten en edes enää kuse päin.