Innovoidaan KiKy-minuuttien käyttökohteita
Nyt on pari viikkoa jo parannettu Suomen kilpailukykyä. En ole itse kuitenkaan vielä keksinyt miten käyttäisin tuon 6 minuuttia päivässä mahdollisimman tuottavasti. Mitä sinä teet?
Kommentit (50)
Keppijumppaan 6 min. Jos en jaksa, katselen kissavideoita.
Ylimääräinen kahvitauko. Käy kyl raskaaksi pitkät päivät. Tympäisee koko työnteko ton takia.
Yks tupakka tulee poltettua päivän päätteeksi
Jos 100 työntekijästä 99 tekee 6 minuuttia pidemmän työpäivän, niin se sadas voidaan irtisanoa tarpeettomana (koska tällä tavoin ne 99 muuta saadaan tekemään sen sadannen työt).
Firmat eivät palkkaa yhtään enempää työntekijöitä kuin tarvitsevat. Tarve työntekijöistä taas riippuu siitä, paljonko firman tuotetta saadaan myytyä. Myynti taas ei kasva kikyllä.
Varmasti tekisin työt hitaammin loppupäivästä ja kävisin vessassa työajalla sen sijaan, että kotona töiden jälkeen.
Asiahan on selvä: menen vessaan ja av auki!!
Taidan suorittaa päivän KiKy-minuuttini nyt täällä Av:lla.
Käytän ne hallituspolitiikan kritisoimiseen.
Ennen kotiinlähtöä kymmenen minuutin kiky-paskantaminen vauvapalstaa lukien.
Lähetän päivittäin Sipilälle Terrafame-aiheisia sähköposteja, joissa epäilen häntä sukulaisten ja lastensa suosimisesta. Se tuntuu ärsyttävän häntä. Minua taas ärsyttävät nämä KiKy-minuutit ihan joka päivä, joten olemme tasoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaakin olla suosituin tapa.
Keskustan kannatus taitaa nousta ihan rakettina.. voi kun ne peruis kikyn, niin kuin niillä on noinniikuin yleensä tapana, että päätökset pyörretään. Kiky just vähentää työpaikkoja ja työtehoa. Ihan turhaa kansan ärsyttämistä jollain helkutin 6 minuuttisella. Ylen johto sun muut veljet saa edelleen hirveät bonarit.
Mua ei osa-aikaisena koske kiky, mutta vakkarit pohtivat käyttävänsä viikon kiky-minuutit aina kerran viikossa autonpesuun. Siinä se rattoisasti menee. Tää kiky on kyllä hölmöin keksintö hetkeen. Meilläkin valtaosa on valinnut tehdä päivittäin sen 6min lisää, vaikka saadaan päättää itse milloin ne tehdään ja miten. Tuo 6 min kuluu jo siihen, että hidastelee takin pukemisessa ja käy vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaakin olla suosituin tapa.
Tästä näkee, että KiKyn seurauksena tuottavuus todellakin kasvaa työpaikoilla. Ainakin p***an tuottaminen lisääntyy merkittävästi.
En tajua, miksi tätä ei ole vielä keksitty. 24h-kiky-risteily. Koko vuoden kiky-tunnit samassa. Motivoivaa, yhteisöllisyyttä lisäävää, ja laivayhtiöille tuottoisaa.
Minä teen töitä. Työaikaa lisätty 6min päivä, eikä se silti meinaa riittää töiden tekemiseen.
Joten minua tuo 6min. ei hetkauta mihinkään suuntaan. Lomarahojen vähennys vituttaa.
-Hoitaja
Hauskinta on se, että meillä jengi pitää joka päivä tunnin lounastauon ja 2x30min kahvitauot. Jos joku puuttuisi tähän, olisi sitä hyödyllistä työaikaa paljon enemmän kuin ne hikiset kiky-minuutit. - edellinen
Vierailija kirjoitti:
Mua ei osa-aikaisena koske kiky, mutta vakkarit pohtivat käyttävänsä viikon kiky-minuutit aina kerran viikossa autonpesuun. Siinä se rattoisasti menee. Tää kiky on kyllä hölmöin keksintö hetkeen. Meilläkin valtaosa on valinnut tehdä päivittäin sen 6min lisää, vaikka saadaan päättää itse milloin ne tehdään ja miten. Tuo 6 min kuluu jo siihen, että hidastelee takin pukemisessa ja käy vessassa.
Meillä osa-aikaisille tuo kiky lasketaan suhteessa kuukauden keskimääräisiin työtunteihin ja niiden perusteella palkatonta työtä vastaava määrä. Eli esim. pari päivää vuodessa palkatta.
Ymmärrän kyllä, jos heitä harmittaa.
Yhteen päivään ympättynä erillisenä toimintona tai tehtävä se voisi toimiakin, niin kuin joku tässä ketjussa kertoi, että menee vanhusten hyvinvointiin. Päivittäisenä minuuttipelinä se menisi helposti esim. 1 min pidempiin kahvitaukoihin tai siihen venyttelyyn mitä on aina pitänyt tehdä, muttei ole ennen inspiroinut. Työpaikan sosiaaliset suhteetkin ovat tärkempiä kuin olen ennen tajunnut....Meillä töissä kyllä kaikki kikyt menee helposti jatkuvasti lisääntyvään byrokratiaan ja raportointiin, ihan kaikki pitää kirjata.