Jos voittaisit viikonloppu loman venäjälle menisitkö?
Kommentit (32)
Tottakai menisin. Turvallinen ja kaunis maa.
Monet ihan maksaa lomamatkoistaan. Ja Pietarissa on kivaa.
Kyllä mä menisin ilmaiselle reissulle jos on joku kaupunki kyseessä ja ihan tavallinen lomamatka. Mihinkään selviytyjät leikkiin en lähtisi edes Suomessa. Tai voisin lähteä, mutta telkkariin en halua.
Venäjä on ihan pikkasen laaja käsite.
Puetariin voisin taas mennä, kesällä. Junalla reilu pari tuntia.
Riippuu lomasta. Jos olisi helikopteri kyyti vaikka johonkin lohijoelle, niin voisin mennä viikonlopuksi kalaan. Kaupungissa tuskin olisi mitään mielenkiintoista. Itäpuolen kaupungit poislukien, kuten joku mainitsikin olisivat varmaan aika eksoottisia, mutta en varmaan jaksaisi matkustaa niin kauas vklopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mennä junalla venäjälle
Helposti ja halvalla pääsee Helsingistä Pietariin. Ja kai se ottaaa kyytiin väliasemillakin missä se nyt pysäähtyykään.
Tietysti menisin. Olen ollut Viipurissa, Terijoella ja Pietarissa. Haluaisin käydä Moskovassa ja mennä junalla Vladivostokiin. Siitäkin huolimatta, että inhoan Putinin politiikkaa.
Olen aina halunnut kokea Siperian. Junalla Vladivostokiin, (ja takasin!) tai sitten mp:llä Venäjän maaseudulle. Meillä suomalaisilla on usein jotenkin hysteerinen suhde Venäjään ja venäläisiin, hyvässä tai pahassa, mut mun mielestä se on yksinkertaisesti iso ja mielenkiintoinen kulttuuri lähellä meitä. Ei tarvitse lähteä kauas ollakseen todella kaukana kotoa.
Mutta viikonloppu vois mennä vähän nopsasti, ja lähinnä ryypätessä, eikä kaupunkivenäläiset ole ymmärtääkseni niin ystävällismielisiäkään zuhnia kohtaan, pienemillä paikkakunnilla ei politiikka ole kait ihmisiä vielä niin pilannut. Pietarissa olen käynyt työmatkalla, se nyt oli sellainen kun isot kaupungit ovat, paitsi että hotellin vieressä oli Prisma... :)
En menisi. Jotain itsesuojeluvaistoa sentään löytyy.
Pietariin vois mennä ja meenkin ensi kuussa.
Kesällä varsinkin upea kaupunki.
Matkailu avartaa kirjoitti:
Tietysti menisin. Olen ollut Viipurissa, Terijoella ja Pietarissa. Haluaisin käydä Moskovassa ja mennä junalla Vladivostokiin. Siitäkin huolimatta, että inhoan Putinin politiikkaa.
Samat sanat. Eipä Usassakaan osa kansasta hyväksy politiikkaa ja silti sinne porukkaa matkustaa..
Pietari on kyllä vähintäänkin melkein Lontoosen tai Pariisiin verrattava suurkaupunki ja eikös se vähän kuulu yleisivistykseenkin suomalaisille käydä naapurimaassa
Itse voisin käydä vaikka Stalingradissa eli nykyisessä Volgogradissa.
Menisin mielelläni ja olen käynyt muutamia kertoja Pietarissa tai oikeastaan Leningradissa.
Minne siellä? On aikamoisen iso maa.... Mutta joo, menisin. Isot kaupungit kiinnostaisivat jo kulttuurin puolesta, samoin ne 1800- luvun romanttiset kylpyläpaikat Krimillä, Siperia voisi olla mahtava luontokokemus jos pääsisi vaeltamaan, ja itäisemmät osat todella eksoottisia.