Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen dissaa toista ammatin perusteella?

Vierailija
19.02.2017 |

Miksi olette niin ennakkoluuloisia, että annatte ammatin vaikuttaa siihen, haluatteko tutustua lähemmin johonkin henkilöön vai ette?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kyllä ole mitään suurempia antipatioita mitään työtä kohtaan. Itse olen kaksi ammattikoulua käynyt nyt osa-aikatöissä raksahommia tekevä nainen ja tarkoituksena hakea ammattikorkeaan. Työvaatteissa minusta ei varmaan kukaan usko, että luen paljon, tykkään dokumenteista oli aihe melkein mikä hyvänsä tai että tietäisin ylipää sä yhtään mitään (korkea)kulttuurista. Siivilit päällä taas en näytä yhtään siltä, että tekisin suhteellisen likaista työtä ja yleensä vielä ulkona. Ne kuuluisat koiran karvat mistä aina puhutaan...

Vierailija
22/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joillakin sellaisilla akateemisilla jotka ovat työläisperheistä lähtöisin on alentuvaa käytöstä vähemmän kouluttautuneita kohtaan. Pakko olla jokin alemmuuskompleksi pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tästäkin ketjun ensimmäisistä vastauksista voi päätellä niin kaikki naiset dissaavat matalasti koulutettuja miehiä.

Naiset on varsinainen klooniarmeija, kaikki haluavat 100% samanlaisen miehen.

Toisaalta korkeasti koulutettu insinööri huippuasiantuntijatehtävissäkään ei kelpaa, kun pitäis olla se jännämies.

Aijaa, mulla on  aviomiehenä korkeasti koulutettu insinööri huippuasiantuntijatehtävissä . Hiton hyvin kelpaa. Kyse on luonteesta, arvoista ja keskustelutaidosta. Sulle on nämä sanottu tuhanteen kertaa mutta ei vaan mene perille vaikka ratakiskosta on väännetty. Aika autisti olet.

Vierailija
24/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Sulle on nämä sanottu tuhanteen kertaa mutta ei vaan mene perille vaikka ratakiskosta on väännetty. Aika autisti olet.

Mutta sinä näköjään olet kuitenkin sivistynyt ja osaat keskustella asiasta kuin asiasta menemättä henkilökohtaisuuksiin tai alentumatta solvauksiin...

Vierailija
25/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimieliset ja tietyllä tapaa yksinkertaiset.

Vierailija
26/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En dissaa, vaan pidän esimerkiksi putkimiestä tai maanviljelijää hyvinä ammatteina, mutten silti tunne tarvetta tutustua. Tilaisuuksia olisi ja asiallisia tyyppejä. Sosiaalisesti arkana henkilönä en vain osaa keskustella heidän kanssaan. Heti kun kylälle sattuu joku kouluja kauempana käynyt, heidän kanssaan jutustelu tuntuu henkireiältä. Vika on minussa, tiedän, muttei johdu ylimielisyydestä. 

Sosiaalinen arkuus häviää, kun vastapuolella on sinua miellyttävä koulutus? :D

Jep, me uskotaan.

Vierailija
27/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitakin duunareita, jotka on 6:n ällän ylioppilaita ja varmasti olisivat menestyneet jollain toisellakin alalla. Ei ammatti automaattisesti tarkoita, että olisi vähemmän sivistynyt. Toki samaan hengenvetoon totean, että kaikki tuntemani alkoholistinaiset ovat tehneet erästä työtä, en nyt vedä kyseistä ammattia lokaan ja mainitse mikä se on.

Vierailija
28/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on että wt-ihmiset ovat wt-ammateissa ja heidän ei kuulu yrittää pyöriä paremmissa piireissä.

Vierailija
29/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En dissaa, vaan pidän esimerkiksi putkimiestä tai maanviljelijää hyvinä ammatteina, mutten silti tunne tarvetta tutustua. Tilaisuuksia olisi ja asiallisia tyyppejä. Sosiaalisesti arkana henkilönä en vain osaa keskustella heidän kanssaan. Heti kun kylälle sattuu joku kouluja kauempana käynyt, heidän kanssaan jutustelu tuntuu henkireiältä. Vika on minussa, tiedän, muttei johdu ylimielisyydestä. 

Ai olet sosiaalisesti vähemmän arka riippuen siitä miten kaukana toinen ihminen on käynyt koulunsa? Jeez, mitä tapahtuu jos yrität samaan aikaan puhua kahden ihmisen kanssa, josta toinen on käynyt koulunsa Imatralla ja toinen Yhdysvalloissa? Imtralaiselle et uskalla puhua, mutta yhdysvaltalaiselle kyllä? :DD

Vierailija
30/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on että wt-ihmiset ovat wt-ammateissa ja heidän ei kuulu yrittää pyöriä paremmissa piireissä.

Suomessa ei ole wt-ihmisiä, turha tuota termiä on koittaa Suomeen yrittää lanseerata. Yhdysvalloissa yhteiskuntarakenne on erilainen ja wt:t asuvat asuntovaunu alueella, tekevät pikkurikoksia, polttavat crackiä jne. Yritätättekö seuraavaksi lanseerata Suomeen hillbillyt, cajunit yms?

Vierailija
31/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai olet sosiaalisesti vähemmän arka riippuen siitä miten kaukana toinen ihminen on käynyt koulunsa? Jeez, mitä tapahtuu jos yrität samaan aikaan puhua kahden ihmisen kanssa, josta toinen on käynyt koulunsa Imatralla ja toinen Yhdysvalloissa? Imtralaiselle et uskalla puhua, mutta yhdysvaltalaiselle kyllä? :DD

Kiinnostaisi myös tietää, kuinka edellinen kommunikoisi minun kanssani, joka olen käynyt sekä ammattikoulun että yliopiston? Olenko henkireikä, kunnes hän kuulee duunaritaustastani? Vai eikö hän halua tutustua lainkaan, jolloin en edes pääse henkireikäilemään?

Vierailija
32/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit kieltämättä luulevat välillä vähän liikoja itsestään. Pari vuotta sitten oli työkaverina tehtaalla yksi farmasian opiskelija, itse olin ensihoitajaopiskelija, tämä farmasian opiskelija vain kuittaili "sähän oot siellä amkissa" ja jos kerroin tenteistäni niin "mutta sähän oot vaan siellä amkissa eihän siellä vaikeeta oo", aivan uskomatonta vähättelyä koska itse opiskeli yliopistossa. Teki oikeasti mieli sanoa että kuule mulla on pidempi koulutus kuin sinulla ja todennäköisesti saan tulevaisuudessa parempaa palkkaa kuin sinä sillä yliopiston tutkinnollasi, todella inhottavaa tuollainen vähättely! Sitä paitsi farmasiakin voisi olla ihan hyvin amk:ssa. Sama homma kasvatustieteiden kanssa, ei se yliopisto oo yhtään sen parempi kuin amk.

No just tämä! Että pitää vertailla työn vaativuudet, palkat, koulutuksen pituudet ja sen perustella dissata toista ja tarkoitan myös sinua ensihoitajaa. Kovin tärkeää sinullekin saada se toinen halveksittua suohon koulutuksellaan.

Tämä on Suomessa oikeasti tosi järkyttävää ja sivistymätöntä. Aina muut pitää muistaa kiireellä dissata.

Entä jos sen toisen koulutus on tosiaan lyhyempi ja vastuuta vähemmän, voiko toista sitten ihan rauhassa ja avoimesti halveksua? Sitäkö se ihmisarvo on täällä nykyään?

Vierailija
33/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on keksinyt ikiliikkujan. Ensin kysytään yhdessä ketjussa, että mitä työtä tekevää et halua ystäväksesi, sitten toisessa ihmetellään, että joku ei halua tiettyä työtä tekevää ystäväkseen. 

On vähän eri asia ajatella mielikuvatasolla vaikka hmmm, millainenkohan ystävä keinosiementäjä olisi, kuin tavata sellainen elävässä elämässsä. Todellisessa tilanteessa ihmisen olemus ja persoona on paljon tärkeämpi kuin ajatusleikissä, jossa ainoa tieto on toisen ammatti. Tietysti.

Vierailija
34/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan löytänyt juuri mitään puheenaiheita alhaisen koulutuksen saaneiden ihmisten kanssa. Ei se ole mitään ylimielisyyttä. Minkä minä sille voin, ettei minulla ja duunareilla synkkaa? Yritän aina olla kaikille ystävällinen mutta harvoin jotain lähihoitajaa tai kassatyöntekijää jaksaa kauan kuunnella, kun ei meillä ole kerta kaikkiaan mitään puhuttavaa keskenämme.

Kyllä Suomessa ammatinvalinta kertoo ihmisestä paljon, kun kuka tahansa varallisuudesta riippumatta pystyy kouluttautumaan. Jos vapaaehtoisesti jättää koulutuksen hankkimatta, silloin ei yleensä ole kiinnostunut akateemisista asioista. Minä taas en ole kiinnostunut arkipäiväisistä puheenaiheista.

Miksi kouluttamattomien on niin vaikea hyväksyä tätä? Onko teillä heikko itsetunto vai mistä kiikastaa?

Vierailija
35/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pahiten oikeassa elämässä dissannut eräs lto lapseni päiväkodissa. Työskentelin tuolloin vartijana. Käytös oli todella alentuvaa, kyseli jossain lapseni vasu-keskustelussa olenko käynyt edes koulujani loppuun ja naureskeli ammattiani toiselle työntekijälle minun kuulteni.

Vierailija
36/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut vaikeuksia keksiä jutun juurta eri taustaisten henkilöiden kanssa. Mua ylipäätään hirveästi kiinnostaa muiden ammatit ja työnkuva. Viimeeksi juttelin lähihoitajan kanssa pitkän tovin saattohoidosta ja kuolemankolmiosta. Samalla kertoili niitä näitä työstään ja kokemuksistaan. Minä suu auki kuuntelemassa ja tarkennuksia tehden, keskustelua olisi voinut jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Vierailija
37/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä yhteistä on sivistyneellä akateemisella ja jollain putkimiehellä? Joku viemäriputken syvimmän olemuksen pohtiminen??

Olet siis sitä mieltä että putkimies osaa keskustella vain putkista ja ajatella vain putkiin liityviä asioita, kun taas akateemisesti mitä tahansa opiskellut osaa keskustella mistä tahansa ja on tosi moniuloitteinen kaikessa?? Minkä kiven alla sinä elät, missä häkissä sinä olet syntynyt??  Tiedätkös että akateemisesti kouluttautuneissa on paljon ruuvit löysällä olevia ihmisiä, jolloin se putkimies voisi avittaa aika monessa. Putkimies voi myös myöhemmin opiskella lisää jos tahtoo, kunhan on esim. ensin tienannut hyvin. Terveisin Akateemikko.

Vierailija
38/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En dissaa ketään ammatin perusteella, mutta puolison valinnassa mulle on tärkeää, että mies pitää työstään. En jaksaisi kuunnella mitään valitusta, miten työ on paskaa, pomo on paska, työkaverit on paskoja tai palkka on paska. 

Vierailija
39/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että jokaisella meillä on paikka yhteiskunnassa. Olen itse nuori opiskelija ja työskentelen samaan aikaan kaupassa, ei tulisi mieleenkään pilkata ketään siitä, että hän rehdisti pyrkii elättämään itseään ja mahdollisesti perhettään/muita ihmisiä.

En kuitenkaan itsekään rakasta kaupassa työskentelyä niin paljon, että toivoisin työskenteleväni siellä lopun elämäni. Meillä kaikilla on omat taitomme ja lahjakkuutemme, itse olen taiteellinen, ja toivon voivani työskennellä tuota taitoa hyödyntäen. Se ei silti tarkoita, ettenkö arvostaisi toisia toimia. Esimerkiksi isäni on maanviljelijä, ja vaikka itse en näe mielekkyyden siementäkään siinä hommassa, arvostan silti isäni uutteruutta ja taitoja.

N23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän