Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen dissaa toista ammatin perusteella?

Vierailija
19.02.2017 |

Miksi olette niin ennakkoluuloisia, että annatte ammatin vaikuttaa siihen, haluatteko tutustua lähemmin johonkin henkilöön vai ette?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä yhteistä on sivistyneellä akateemisella ja jollain putkimiehellä? Joku viemäriputken syvimmän olemuksen pohtiminen??

Vierailija
2/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että joissain tapauksissa oma vakaumus tai muu vastaava haittaa keskinäistä suhdetta. Esimerkiksi vegaani ja teurastaja eivät välttämättä ole mitään bestisainesta. Toki ei silti pidä käyttäytyä moukkamaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä yhteistä on sivistyneellä akateemisella ja jollain putkimiehellä? Joku viemäriputken syvimmän olemuksen pohtiminen??

Jostain syystä on hirveän vaikea mieltää sinua sivistyneeksi akateemiseksi. Kuvitteletko, ettei sillä putkimiehellä voi liikkua päässä mitään muuta kuin viemäriputkien sisältöä?

Vierailija
4/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen. Suppea?

Vierailija
5/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta en voi sietää puhelinmyyjiä.

Jos itselläni olisi tilanne että jotain töitä pakko tehdä elääkseen eikä olisi vaihtoehtona kuin puhelinmyynti ja huoraaminen, niin ottaisin jälkimmäisen. Se on sentään rehellistä huoraamista.

Vierailija
6/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästäkin ketjun ensimmäisistä vastauksista voi päätellä niin kaikki naiset dissaavat matalasti koulutettuja miehiä.

Naiset on varsinainen klooniarmeija, kaikki haluavat 100% samanlaisen miehen.

Vierailija
7/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajusseja dissaavat yrittävät kovasti peitellä oman maalaistaustansa, olen huomannut. Ollaan niin hienoja olevinaan ja maatilallisuus on sitten se maalaisuuden huipentuma ja ylenkatseen kohde.

Vierailija
8/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tästäkin ketjun ensimmäisistä vastauksista voi päätellä niin kaikki naiset dissaavat matalasti koulutettuja miehiä.

Naiset on varsinainen klooniarmeija, kaikki haluavat 100% samanlaisen miehen.

Toisaalta korkeasti koulutettu insinööri huippuasiantuntijatehtävissäkään ei kelpaa, kun pitäis olla se jännämies.

Vierailija
9/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En dissaa, vaan pidän esimerkiksi putkimiestä tai maanviljelijää hyvinä ammatteina, mutten silti tunne tarvetta tutustua. Tilaisuuksia olisi ja asiallisia tyyppejä. Sosiaalisesti arkana henkilönä en vain osaa keskustella heidän kanssaan. Heti kun kylälle sattuu joku kouluja kauempana käynyt, heidän kanssaan jutustelu tuntuu henkireiältä. Vika on minussa, tiedän, muttei johdu ylimielisyydestä. 

Vierailija
10/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että sä olisit ihan ihmeissäsi sen putkimiehen jutuista, etkä ymmärtäisi paljon mitään? Heillä voi olla hyvinkin paljon tekniikan tietämystä, kuten sinullakin omalta alaltasi. Sulla taitaa olla aika huono yleistiedon taso ja elämänkokemus, kun kuvittelet, että putkimiehet on kaikki jotain aivottomia idiootteja? Saattaa se putkimieskin silti olla hyvin kiinnostunut "akateemisista asioista" ja tietää paljon erilaisia mielenkiintoisia asioita kiinnostuksen kohteistaan riippuen.

Tämän ketjun idea oli juuri tämä: miksi automaattisesti dissata jotain ammatista johtuen. Eikö jokainen ole oma persoonansa ja kannata tutustua ensin paremmin, kuin automaattisesti torjua? Ei kaikki akateemisetkaan ole niin putkiaivoisia ja sisäsiittoisia kylmäsydämisiä hienostelijoita ja pidä itseään muita parempina, vain koska ovat käyneet yliopiston, kuin eräät heistä?

Vierailija
11/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ihmiset puhuvat keskenään ammattiasioista. Kyllä se dissaus on jotain muuta ja lähtee muusta ennakkoluuloisuudesta. Ei putkimies ja vaikka lähihoitaja puhu ammattiasioistaan keskenään mitenkään välttämättä. Tai juristi ja lääkäri potilastapauksista ja juridisista dilemmoista.

Vierailija
12/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ihmiset puhuvat keskenään ammattiasioista. Kyllä se dissaus on jotain muuta ja lähtee muusta ennakkoluuloisuudesta. Ei putkimies ja vaikka lähihoitaja puhu ammattiasioistaan keskenään mitenkään välttämättä. Tai juristi ja lääkäri potilastapauksista ja juridisista dilemmoista.

Juuri näin. Oma tyttöystävä on yliopiston käynyt ja itse olen lähihoitaja. Ei me juuri ikinä puhuta mitään ammatteihin liittyvää ja hyvin on puhuttavaa riittänyt.

Tuo naisten selitys että olisi puhuttavaa vain korkeakoulun käyneen miehen kanssa on vain tekosyy sille miksi haluavat korkeakoulutuksen omaavan miehen. Rehellinen syy on raha ja status.

Vierailija
13/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri, juristi, ym. Muut akateemisesti koulutetutjoilla kusi noussut päähän

Moukat toisinsanoen

Vierailija
14/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto pikkupalkkainen tinder-nainen joka esim. farmaseuttina tai peruskoulun opettajana luulee olevansa lähtökohtaisesti sivistyneempi ja kaikinpuolin parempi kuin duunarimies. He ovat otsikon kaltaisia.

Vierailija
15/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastajan tai lihanleikkaajan kanssa en kaveeraisi, en pystyisi. Noin yleisesti kuitenkin kaikkien ammattien edustajat kelpaa, ammatti ei todellakaan kerro kaikkea ihmisestä.

Vierailija
16/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit kieltämättä luulevat välillä vähän liikoja itsestään. Pari vuotta sitten oli työkaverina tehtaalla yksi farmasian opiskelija, itse olin ensihoitajaopiskelija, tämä farmasian opiskelija vain kuittaili "sähän oot siellä amkissa" ja jos kerroin tenteistäni niin "mutta sähän oot vaan siellä amkissa eihän siellä vaikeeta oo", aivan uskomatonta vähättelyä koska itse opiskeli yliopistossa. Teki oikeasti mieli sanoa että kuule mulla on pidempi koulutus kuin sinulla ja todennäköisesti saan tulevaisuudessa parempaa palkkaa kuin sinä sillä yliopiston tutkinnollasi, todella inhottavaa tuollainen vähättely! Sitä paitsi farmasiakin voisi olla ihan hyvin amk:ssa. Sama homma kasvatustieteiden kanssa, ei se yliopisto oo yhtään sen parempi kuin amk.

Vierailija
17/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hvyvy kirjoitti:

Keskiverto pikkupalkkainen tinder-nainen joka esim. farmaseuttina tai peruskoulun opettajana luulee olevansa lähtökohtaisesti sivistyneempi ja kaikinpuolin parempi kuin duunarimies. He ovat otsikon kaltaisia.

Totta onhan se "älykkyyttä" vaativaa lukea koneelta että ota lääkkeet aamuisin runsaan veden kanssa, painaa nappia ja whoom lääkkeet tulee putkesta, hyvää päivän jatkoa. On esim. putkimiehen ammatti ehkä hieman enemmän älykkyyttä vaativaa..

Vierailija
18/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit kieltämättä luulevat välillä vähän liikoja itsestään. Pari vuotta sitten oli työkaverina tehtaalla yksi farmasian opiskelija, itse olin ensihoitajaopiskelija, tämä farmasian opiskelija vain kuittaili "sähän oot siellä amkissa" ja jos kerroin tenteistäni niin "mutta sähän oot vaan siellä amkissa eihän siellä vaikeeta oo", aivan uskomatonta vähättelyä koska itse opiskeli yliopistossa. Teki oikeasti mieli sanoa että kuule mulla on pidempi koulutus kuin sinulla ja todennäköisesti saan tulevaisuudessa parempaa palkkaa kuin sinä sillä yliopiston tutkinnollasi, todella inhottavaa tuollainen vähättely! Sitä paitsi farmasiakin voisi olla ihan hyvin amk:ssa. Sama homma kasvatustieteiden kanssa, ei se yliopisto oo yhtään sen parempi kuin amk.

Ensihoitajan ja sairaanhoitajan työ on kyllä paljon vaativampaa kuin farmaseutin. Ei kannata hirveästi lähteä haukkumaan amkkilaisia.

Vierailija
19/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yliarvostetaan koulutusta ja sen tuomaa "arvoa" eli vaikka kaikki huutavat tasapuolisuuden ja tasa-arvon perään, niin samat ovat hyvin kärkkäitä luokittelemaan ihmisiä juurikin koulutuksen perusteella. 

Perinteisten käsityöammattien arvostus on luonnollisesti pohjamudissa. Puhumattakaan suorittavaa työtä tekevien. 

Ilmapiiri on kireä ja sivistys on kyllä kaukana tällaisesta yhteiskunnasta. Jos ajatellaan suomea 1850-luvulla ja verrataan tähän vuoteen 2017 niin monessa mielessä ollaan kaikesta teknologiasta huolimatta taannuttu. 

Silloin perustettiin kouluja, nyt niitä lakkautetaan. Asuttiin ympäri maata - nyt vain kasvukeskuksissa saa kotipizzaa. Ihmisten elämä täynnä humbuugia. Käytöstavoista ei tietoakaan, sama oletko käymässä sairaalassa, koulussa tai virastossa...sellaista seuraa kun eletään arvotyhjiössä.

Vierailija
20/39 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt akateeminen on juuri sellainen ihminen, joka pystyy kiinnostumaan mitä moninaisimmista asioista. Ja toisaalta kyllä putkimiehen elämään muutakin mahtuu kuin ne viemäriputket.

Mitä niitä yhteisiä asioita sitten voisi olla, no vaikka politiikka, urheilu, musiikki, talonrakennus, moottoripyörät, tikanheitto...