Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kun näet jonkun kodin olohuoneessa

Vierailija
19.02.2017 |

paljon cd- ja dvd-levyjä? Etenkin jos olet itse konmarittanut kotisi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt kukaan mielimusiikkiaan ja leffojaan konmarita pelkästä konmarituksen ilosta?

Ihan naurettavaa jo tämän hokeminen...

Vierailija
2/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut hävittää ne ja luottaa spotifyn, netflixin yms tarjontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä tulee vilkaistua, mitä kiinnostavia leffoja tai musiikkia siinä kokoelmassa on.

Vierailija
4/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni cd- ja dvd-levyt, c- ja vhs-kaseteista puhumattakaan, alkavat jo olla vanhoja ja turhia juttuja pitää missään käden ulottuvilla. Sopivat ennemminkin varastoon, jos ei halua roskiin heittää. Leffoja ja musiikkia on niin paljon helpommin netistä saatavilla, että kuka jaksaa ja viitsii enää vaihdella levyjä tai kasetteja?

Jotkut vanhat älppärit tai grammarit savikiekkoineen ymmärrän hifistelynä tai nostalgiana. Tai muuten hyvin vanhojen ihmisten ainoana musiikin kuuntelutapana, kun eivät kiinnostuneet uusista hömpötyksistä aikanaan.

En ole konmarittanut mitään ja olen äärettömän huono heittämään mitään roskiin tai laittamaan kiertoon. Ikää alle 30v, josko sillä on vaikutusta mielipiteeseen.

Vierailija
5/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni cd- ja dvd-levyt, c- ja vhs-kaseteista puhumattakaan, alkavat jo olla vanhoja ja turhia juttuja pitää missään käden ulottuvilla. Sopivat ennemminkin varastoon, jos ei halua roskiin heittää. Leffoja ja musiikkia on niin paljon helpommin netistä saatavilla, että kuka jaksaa ja viitsii enää vaihdella levyjä tai kasetteja?

Jotkut vanhat älppärit tai grammarit savikiekkoineen ymmärrän hifistelynä tai nostalgiana. Tai muuten hyvin vanhojen ihmisten ainoana musiikin kuuntelutapana, kun eivät kiinnostuneet uusista hömpötyksistä aikanaan.

En ole konmarittanut mitään ja olen äärettömän huono heittämään mitään roskiin tai laittamaan kiertoon. Ikää alle 30v, josko sillä on vaikutusta mielipiteeseen.

Kuunteletko sitä musiikkia  oikeiden, hyvälaatuisten kaiuttimien kautta, vai tietskan tai älykännyn ns. kauittimien kautta?

Hyvä musiikki on minulle ainakin niin tärkeää, että en halua pilata kuuntelukokemustani  ö-luokan äänentoistolla. Olen rakentanut kotiimme kunnollisen äänentoistojärjestelmän, josta on iloa myös leffoja katsellessa.

Vastaukseni ap:n kysymykseen: käyn mielelläni läpi jonkun muun cd-levy- ja leffatarjontaa.

Vierailija
6/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Itse olen ahkera konmarittaja, ja meillä on paljon dvd levyjä koska nautitaan niiden katselusta. Vaikka meillä on netflixikin. Dvd:t on kauniissa vitriinissä ovien takana piilossa. Tosin voihan ne olla esilläkin, jos tykkää.

Ei konmari tarkoita kaiken hävittämistä. Idea on pitää tavarat, jotka tuottaa itselle iloa. Se voi hyvin olla iso cd tai dvd kokoelma.

Vierailija
7/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Jos ei ole kirjoja, mietin miksi ne eivät ole esillä ennemmin.

Vierailija
8/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmistä joka ei mene mukaan kaikenmaailman trendipelleilyihin. Itse en aio hävittää musatallenteitani enkä kirjojani vain siksi että  joku  neuroottinen japanilainen sellaista suosittelee. Sopulit ovat tyhmiä eivätkä ajattele omilla aivoillaan.

Vierailija
9/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan ihmistä joka ei mene mukaan kaikenmaailman trendipelleilyihin. Itse en aio hävittää musatallenteitani enkä kirjojani vain siksi että  joku  neuroottinen japanilainen sellaista suosittelee. Sopulit ovat tyhmiä eivätkä ajattele omilla aivoillaan.

Eipä kukaan niin käskekkään. Joku on sopuli, sä itse taas lienet lukutaidoton.

Vierailija
10/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten oma konmaritukseni liittyisi toisen levykasoihin. Jos ajattelisin asiaa kuitenkin tältä pohjalta, pohtisin varmaankin että onpa hänellä paljon rakkaita levyjä ja elokuvia ja menisin tutkimaan hyllyjä. Vaikka itse kävin tavaroitani läpi taannoin, en ymmärrä miten se liittyy muiden elämään ja ratkaisuihin.

Vierailija
11/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on paljon paljon helpompi ottaa levy hyllystä ja laittaa se soittimeen, sen sijaan että avaisin koneen, avaisin nettiyhteyden, avaisin Spotifyn ja etsisin sieltä haluamani levyn. (Puhelimessa Spotify on kyllä ihan näppärä, mutta puhelimen äänentoisto ei oikein riitä kuin kuulokkeiden kanssa kytettäväksi.) Samoin on paljon paljon helpompi valita hyllystä dvd ja laittaa se soittimeen, sen sijaan että avaisi taas koneen, avaisi nettiyhteyden, etsisi netistä haluamansa leffan ja virittelisi telkkarin näytöksi.

Vierailija
12/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on paljon paljon helpompi ottaa levy hyllystä ja laittaa se soittimeen, sen sijaan että avaisin koneen, avaisin nettiyhteyden, avaisin Spotifyn ja etsisin sieltä haluamani levyn. (Puhelimessa Spotify on kyllä ihan näppärä, mutta puhelimen äänentoisto ei oikein riitä kuin kuulokkeiden kanssa kytettäväksi.) Samoin on paljon paljon helpompi valita hyllystä dvd ja laittaa se soittimeen, sen sijaan että avaisi taas koneen, avaisi nettiyhteyden, etsisi netistä haluamansa leffan ja virittelisi telkkarin näytöksi.

Tässä olemme erilaisia, meillä on tietokone lähes aina päällä ja jos ei ole, niin yhdellä napin painalluksella aukeaa noin minuutissa käyttövalmiiksi nettiyhteyden kanssa. On myös valmiiksi liitettynä telkkariin, kolmella napinpainalluksella saa kuvan ja äänet tulemaan telkkarin kautta. Harvemmin musiikkia kuunnellessa jaksan kuunnella saman artistin esittämiä kappaleita montaa putkeen, niin levyjä saisin olla vaihtamassa tuon tuosta. Koen helpommaksi ja nopeammaksi vaihtaa biisin koneelta. Kaikki cd-levyni ovat tallennettuina ulkoiselle kovalevylle, josta saan helposti haluamani albumin soimaan jos jonkun tietyn albumin haluaisin kuunnella. Tietokoneen kautta kuunteleminen ja leffojen toistaminen siis toimii mielestäni näppärämmin, siksi levyni ovatkin varastossa.

Tietokone ja telkkari ovat liitettyinä 5.1 kaiuttimiin ja lisäksi tietokoneesta löytyy omat Harman/Kardon kaiuttimet sekä kohtuuhyvät kuulokkeet. Joskus toinen haluaa katsella leffaa ja toinen kuunnella musiikkia eri huoneessa, niin yksi äänentoistojärjestelmä ei meillä riitä. Telkkarin omat kaiuttimet ovat täyttä kuraa, en ymmärrä miten kukaan jaksaa kuunnella sellaisilla yhtään mitään. Kai sekin on vähän tottumuksesta kiinni. Meillä ei kumpikaan ole mikään musiikilla hifistelijä emmekä tarvitse ammattitason äänentoistoa mutta joku sietoraja sentään meidänkin korvillamme on.

Vierailija
13/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on cd-levyjä ja lapsilla on paljon dvd:tä, mutta ei ne ole esillä, vaan kaapissa. En nyt niitä minään sisustuselementtinä suoranaisesti pidä.

Vierailija
14/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooo..oollaanpas sitä niin uniikkia ja älykästä lumihiutaletta :D

Vierailija
15/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan niin käskekkään. Joku on sopuli, sä itse taas lienet lukutaidoton.

Kirjoitustaidoton kuittailee lukutaidottomuudesta.

Vierailija
16/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä ja tuskalla on koonnut mittavan kokoelman itselle tärkeitä elokuvia ja brittisarjoja ja historiallista draamaa - haluanko katsoa wolfhallia, dickensiania,   the crimson petal and white, daniel derondaa vai jotain ihan muuta - fannya ja alexandraa, berliinin taivaan alla vai olemisen sietämätöntä keveyttä? Miksi helv. menisin johonkin idiotismiin mukaan ja maksaisin jotain flixejä turhasta? Lähes kaikki katsomisen arvoinen löytyy kotoa.