Kumman valitset sinä hoikka ja tupakoimaton?
Loppuelämäsi olet hoikka tupakoitsija tai 20 kg ylipainoinen ei-tupakoitsija
Et siis voisi laihduttaa etkä lopettaa tupakanpolttoa.
Kommentit (16)
Mietitkö tosiaan tällaisia päivät pitkät?
Hoikka tupakoiva.
Olen ollut sitä jo 10 vuotta ja kuntoa pidän yllä juoksemalla ja käymällä salilla. Koskaan en voisi ottaa ristikseni 20 kg ylipainoa, jolloin selkäni särkyisi ja liikkuminen ei enää olisi näin vaivatonta. Kuolisin mieluummin kuin olisin lihava.
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö tosiaan tällaisia päivät pitkät?
Kyllä, usein menee yötkin.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka tupakoija.
Mistä muuten tuollainen kysymys? En mä noihin tiloihin itteeni päästä.
Kartoitan vain suhtautumista asiaan, ei sen kummempaa.
Kahdenkymmenen kg:n ylipaino on riskitekijä terveydelle, mutta tupakointi on huomattavasti suurempi.
Hypoteesini on, että mieluummin kuitenkin ihmiset tupakoisivat, jos näistä on valittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka tupakoija.
Kartoitan vain suhtautumista asiaan, ei sen kummempaa.
Kahdenkymmenen kg:n ylipaino on riskitekijä terveydelle, mutta tupakointi on huomattavasti suurempi.
Hypoteesini on, että mieluummin kuitenkin ihmiset tupakoisivat, jos näistä on valittava.
Valitsin tupakan ylipainon sijaan, koska en vaan kestäisi katsoa itseäni peilistä ylipainoisena. Eihän silloin mitkään vaatteetkaan istuisi hyvin ja yökkk. Ulkonäkö nyt vaan on tärkeämpi kuin sisällä hengittävät keuhkot, jotka ei näy. Toki sitten 30v. päästä olisin hirveän näköinen tupakan takia, mutta just nyt hoikkuus menee sen edelle.
Olen jo hoikka tupakoitsija, tosin poltan vain 1-10 tupakkaa viikossa. Millaistakohan määrää ap tarkoitti, toppa päivässä vaikka väkisin?
Tämä on itse asiassa vaikea kysymys itselleni. 20kg ylipainoinen tarkoittanee BMI 25 + 20kg eikä ihannepaino + 20kg? Se tarkoittaisi että painaisin 92kg ja olen vannonut etten milloinkaan ikinä aio päästää itseäni siihen kuntoon taas (yleensäkin jouduin siihen jamaan masennuksen ja huonon lääkityksen myötä). Mutta, tupakointi? Se on todella kallista, se on terveyshaitta itselle sekä ympäristölle. Sen lisäksi se huonontaisi haju- ja makuaistia, mikä tarkoittaa etten kykenisi nauttimaan ympäröivästä maailmasta samalla tavalla. Jos olisi 20kg ylipainoa, olisinko jatkuvasti ahdistunut asiasta vai tyytyväinen itseeni ja asioiden tilaan?
Taipuisin varmasti kuitenkin siihen 20kg ylipainoon, jos kahdesta huonosta vaihtoehdosta toinen pitäisi valita. Olettaen että mielenterveyteni ja itsetuntoni olisi samalla ok. Jos olisin samassa kuolematilassa kuin muinoin niin olisi ihan oikeastaan sama vetäisinkö ruokaa ja olisin ylipainoinen, tai tupakkaa taikka piriä pysyäkseni hoikkana. Koska silloin millään ei olisi kuitenkaan mitään väliä.
Just overthinking a bit here.
Tupakoisin ilman muuta. Tämä on helppo.
20 kg ylipainoisena katson, että elämäni olisi laakista pilalla. Tupakoinnin terveyshaitat tulevat tilastojen valossa vasta vuosikymmenten sauhuttelun jälkeen.
Tupakointi on tietysti kallista, mutta sen rahan olisin valmis laittamaan välttääkseni ensimmäisen kauhuskenaarion.
Jos ylipaino lasketaan nykyisestä painostani, joka on normaali BMI:n alarajoilla (19), niin valitsisin ylipainon.
Mutta normaalin ylärajoilta laskettuna se olisi 88 kg. Tällöin tupakoisin mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo hoikka tupakoitsija, tosin poltan vain 1-10 tupakkaa viikossa. Millaistakohan määrää ap tarkoitti, toppa päivässä vaikka väkisin?
Tarkoitin keskimääräistä tupakointia. Lienee viitisentoista savuketta päivässä. En laskisi yhden tupakan polttamista viikossa edes tupakoinniksi sanan varsinaisessa merkityksessä.
Identiteettini ja itsetuntoni ulkoiselta puoleltaan perustuu paljolti hoikkuudelle. Tupakointikaan ei siihen sopisi, mutta paremmin kuitenkin.
Joten tupakointi.
Vaikka polttaisi, tämän ei tarvitse olla joka tilanteessa näkyvää. Sen sijaan lihavuus on joka saamarin sukujuhlissa ja lenkkipolulla jatkuvasti läsnä häpeän aiheena.
Eli ääni tupakalle täältäkin. Haju nyt tietysti tuoreen tupakkasession jälkeen paljastaa, mutta parempi silti.
Hoikka tupakoija.