Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kristitty, mutta mun on todella vaikea hyväksyä homouden syntisyyttä. :(

Vierailija
19.02.2017 |

Siis sitä jos kaksi homoa ihan todella rakastavat toisiaan, haluavat olla toisilleen hyviä ja sitten myös harrastavat seksiä.

Olen perehtynyt raamatun kantaan melko paljon. Jeesushan ei puhu homoudesta raamatussa yhtään mitään. Tämä on mielestäni huojentavaa ja pidän itse Jeesuksen opetuksia kaikkein tärkeimpänä.
Vanha testamentti taas on suureksi osaksi vanhaa liittoa, joten siinä olevat homovastaisuudet voisi jättää historiaan havinaan.
Sen sijaan. Paavali. Mulla on joissain muissakin asioissa ollut sulattelemista Paavalin opetusten suhteen. Paavali tuomitsee homouden, hyvin selkeästi. Ei sitä oikein saa kaunisteltua tai muuksi muutettua.
Loppupeleissä, koska Jeesus ei homoutta tuomitse, vaan sen tekee Paavali, pidän heteroutta enemmänkin ihanteena. Asia on vaikea, mutta ajattelen heteroliittojen olevan Jumalan mielen mukaisia ainakin enemmän kuin homoliittojen, raamatun perusteella. No onhan se yksinkertaisempaa, lisääntyminen ja miehen ja naisen malli perheessä... Mutta se miten kovin sanoin Paavali homouden tuomitsee....

Inhimillinen puoli minussa taas pitää homoutta sallittavana, heidän välistä rakkautta myös kauniina. Koska rakkaus on kaunista. Myös raamatun mukaan suurin on rakkaus.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi