Kotiruokaa nopeasti ja helposti
Huvittaa, kun lehdissä esitellään vähän väliä ruokareseptejä mukamas nopeasti ja helposti valmistettavista kotiruuista, joissa on yleensä 15-20 ainesosaa. Kenellä on nykyään aikaa ja energiaa valmistaa sellaisia?
Kommentit (10)
Ruokaboksissa on hyviä reseptejä. Niissä voi myös oikaista
Kaupassa on hyllyt täynnä valmiseineksiä. Yhtä hyviä ovat kuin "kotiruoka" ja huomattavasti nopeammin ruokapöydässä.
Jotkut "helpot ja nopeat" reseptit on muka vartin ruokia. Ja sitten reseptissä lukee että "kuullota pilkotut sipuli ja valkosipuli". Ja että "lisää huuhdotut pinaatit".
No varmaan on nopea resepti, jos valmistelutyöt ei kuulu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi ja siihen suola/pippuri.
Ei ole kovin vaikeeta sullekaan.
Kuka pelkällä pihvillä elää?
Mulle ei ole homma eikä mikään hakata,maustaa ja leivittää pihvit. Tehdä uunijuurekset itse ja sienikastike. Joskus tuntuu, et nuo kaikki saa tehtyä hieman yli 30min. Ja pihvejäkin on yleensä sellaiset 6-8. Ja viimeksikin sai todeta, että ei noin maistuvaa ruokaa ole ikinä edes ravintolassa saanut. Minne ihmisten energiat on kadonnut? Vähän vaikeamman kautta tein kesällä vadelmapiirakan,siinä oli niin monta kerrosta, että se meni 4 kertaa uuniin,mutta lopputulos oli unelman makuinen. Mut joo,tyytykää veden kiehauttamiseen ja nuudelit vaan sekaan jos sipulin kuullotuskin on liian vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole homma eikä mikään hakata,maustaa ja leivittää pihvit. Tehdä uunijuurekset itse ja sienikastike. Joskus tuntuu, et nuo kaikki saa tehtyä hieman yli 30min. Ja pihvejäkin on yleensä sellaiset 6-8. Ja viimeksikin sai todeta, että ei noin maistuvaa ruokaa ole ikinä edes ravintolassa saanut. Minne ihmisten energiat on kadonnut? Vähän vaikeamman kautta tein kesällä vadelmapiirakan,siinä oli niin monta kerrosta, että se meni 4 kertaa uuniin,mutta lopputulos oli unelman makuinen. Mut joo,tyytykää veden kiehauttamiseen ja nuudelit vaan sekaan jos sipulin kuullotuskin on liian vaikeaa.
Niin raskasta omakehua että haju tulee läpi näyttöpäätteestäkin!
Käytännön vinkki: tee kerralla paljon, laita pakasterasioihin valmiit annokset. Pakastimesta ja sitten lämmität mikrossa. Jääkaapissakin säilyy pari päivää.
Kunnon itsetehty ruoka on vain niin hyvää, että mielelläni näen vaivaa. Eikä se niin vaivanloista ole. Teen salaatin aina kahdeksi päiväksi kerrallaan. Lähes joka ruoan valmistaminen alkaa sipulin silppuamisella ja se on se työläin. Muuten homma sujuu.
Pihvi ja siihen suola/pippuri.
Ei ole kovin vaikeeta sullekaan.