Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä todellinen syy, miksi ihmiset hankkivat lapsia!

Vierailija
18.02.2017 |

Aika monelle yksilölle ja pariskunnalle tulee jossakin vaiheessa, yleensä kolmenkympin korvilla, sellainen olo, että pitäisi ottaa elämässä "seuraava askel": saada jotakin muutosta, uudistua, rakentaa kunnossa olevien perusteiden päälle jotakin merkityksellistä. Sitten nämä ihmiset katselevat ympärilleen tässä elämän supermarketissa ja etsivät vaihtoehtoja.

Aika monet päätyvät hankkimaan lapsia, koska se on se merkitystuote, jonka takana on isoin markkinointikampanja ja joka on parhaiten esillä. Muut vahtoehdot hukkuvat sinne alahyllyille, koska sellaiset asiat kuin yrityksen perustaminen, taiteelliselle työlle omistautuminen, vagabondiksi heittäytyminen tai hyväntekeväisyys ovat kuki yksinään aika harvinaisia valintoja, ja lasten hankinta on se yleisin ja ilmeisin.

Luulen, että kun asenteet pikku hiljaa muuttuvat, ja ihmiset alkavat uskoa, ettei lapsia tarvitse tulevaisuuden yhteiskuntaan hankkia edes vanhuuden turvaksi, vanhemmuuden suosio vähenee ja muiden vaihtoehtojen kasvaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen ongelma että järki sanoo "En todellakaan halua lapsia. Lapsista on vain harmia". Mutta silti tunne väittää että haluaisin. Ärsyttää. Joku tyhmä eläimellinen halu. Onneksi järkipuoli ei näe mitään hyvää lapsien hankinnassa, tunne kai joskus katoaa. Vasta 20-vuotias olen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla