Ostosreissu ja mies koko ajan naama norsun vitulla
mitä vittua teen ton kaa? Ei tehnyt mieli katsoa mitään ja kun oltiin katottu miestenosastolla ja mies halus lähteä ja sit olin että eikö mennä naistenosastolle? Ja se tiukas naama norsunvitulla taas että mene sitte. Arvatkaa tekikö mieli mennä? Ja olis pitäny ostaa wc- ja talouspaperia prismasta (koska oltiin autolla niin helppo kuljettaa) mutta sanoin että ei tarviikkaan mennään vaan kotiin. Kun oli niin hiton painostava tunnelma koko ajan. Mieluummin kannan ne paperit bussissa hankalasti ja miellyttävässä olotilassa kuin tuossa painajaisessa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei ylipäätäänkään kiinnosta shoppaileminen, joten miehesi on oikeassa.
Eiköhän ole parempi jos menee yksin kaupoille, hoitakoon mies omat ostoksensa, ostat vain itselle wc paperia yms.
Miehet on naama norsun v..lla missä tahansa missä ei ole viinaa ja naisia.
Onko kaltaisellasi miesvihaajalla edes miestä? Jos on, niin parisuhteesi laita on varmaan todella hienolla tolalla? Kyllä mammojen kannattaa ottaa sinusta mallia, hieno ihminen ja parisuhdeasiantuntija olet.
Miks otit miehen mukaan? Luulisi sinun (ja muidenkin naisten) tietävän, että miehet eivät vihaa mitään muuta asiaa yhtä paljon kuin juosta kippojen ja kuppien perässä kaupoissa. Mutta koska vaimo sattuu haluamaan jonku pentikin poron, niin miehen pitää kärsiä siitä tunti tolkulla. Menkää yksin sinne kauppaan, jos tuotteiden hypistely kiinnostaa. Pisteet miehelle siitä, ettei jäänyt kynnysmatoksi vaan alkoi kiukutella.
Harri
Palstamammojen elämä ja ongelmat tiivistettynä.
Niin. Nythän on niin että elämään kuuluu erinlaisia mielipiteitä. Elämään kuuluu riitoja parisuhteessa. Elämään kuuluu elämää. Itse menen kauppaan niin puolisko ostaa jotakin ja itse jotakin. Kännykällä saa kiinni ja kassalla nähdään. Saa maksaa itse mitä ostaa. Oltu reilu 30v.
Vierailija kirjoitti:
Miks otit miehen mukaan? Luulisi sinun (ja muidenkin naisten) tietävän, että miehet eivät vihaa mitään muuta asiaa yhtä paljon kuin juosta kippojen ja kuppien perässä kaupoissa. Mutta koska vaimo sattuu haluamaan jonku pentikin poron, niin miehen pitää kärsiä siitä tunti tolkulla. Menkää yksin sinne kauppaan, jos tuotteiden hypistely kiinnostaa. Pisteet miehelle siitä, ettei jäänyt kynnysmatoksi vaan alkoi kiukutella.
Harri
Kynttiläkupit ja kevätverhojen miettiminen täyttää palstamammojen elämän.
Kyllähän sellainen sika pitää jättää , joka ei ole samaa mieltä. Ainakin pihtaaminen viikoiksi vähintään rangaistukseksi.
"Mies koko ajan naama norsun vitulla"
Voi jestas. Huomaa ettet oo antanu vähään aikaan kun on noin ruvennu sekaantumaan eläimiin...
En muista että olisin koskaan nähnyt norsun vittua,mikä siinä on niin erikoista.
Vaimo on joskus 2 tuntia kaupassa ja sitten se tulee sieltä tyhjin käsin,siinä vaiheessa on kyllä kova tekeminen että saan pidettyä naaman peruslukemilla ja kielenkäytön siistinä.
Me kyllä tykätään kierrellä miehen kanssa kauppoja yhdessä, silloin kun on rahaa ja tarvetta jollekkin. Ja silloin tietää, että on aika pitää pieni lepohetki vaikka kahvilassa, jos jommalla kummalla alkaa norsun vittu naamasta näkymään. Mut ei sinne kaupalle kumpikaan koskaan väkisin lähde, viihdymme hyvin myös itseksemme omissa oloissamme.
Miksi alunperin lähditte yhdessä shoppailemaan?
Vierailija kirjoitti:
mitä vittua teen ton kaa? Ei tehnyt mieli katsoa mitään ja kun oltiin katottu miestenosastolla ja mies halus lähteä ja sit olin että eikö mennä naistenosastolle? Ja se tiukas naama norsunvitulla taas että mene sitte. Arvatkaa tekikö mieli mennä? Ja olis pitäny ostaa wc- ja talouspaperia prismasta (koska oltiin autolla niin helppo kuljettaa) mutta sanoin että ei tarviikkaan mennään vaan kotiin. Kun oli niin hiton painostava tunnelma koko ajan. Mieluummin kannan ne paperit bussissa hankalasti ja miellyttävässä olotilassa kuin tuossa painajaisessa.
Sano miehelle, että hakee paprusäkit autolla. Älä please tule bussiin kamoinesi.
Tunnistan mitä ap hakee takaa. Kyse ei ole ostoksilla olosta, kuten useimmat väärin ymmärsivät.
Kyse on yleisestä asenteesta kaikkeen normaaliin elämään, että "kun mua ärsyttää ja ketuttaa, saan pilata elämänkumppanini mielen ja päivän myös".
Tämä asenne on sellainen, että mikään ei koskaan riitä, mikään ei ole hyvin, mitään ei haluta tehdä varsinkaan yhdessä elämänkumppanin kanssa, ja tavalliset arkiaskareetkin ovat piina, joka pitää kostaa sille puolisolle. Ei liity välttämättä miehiin vaan monilla miehillä ja naisilla on arkielämässä tämä asenne. Se todella puristaa kaiken ilon ja energian siitä viattomasta puoliskosta.
Oman kokemuksen perusteella tämä "elämä norsunveellä" -asenne johtaa hyvin pian avioeroon. Ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan mitä ap hakee takaa. Kyse ei ole ostoksilla olosta, kuten useimmat väärin ymmärsivät.
Kyse on yleisestä asenteesta kaikkeen normaaliin elämään, että "kun mua ärsyttää ja ketuttaa, saan pilata elämänkumppanini mielen ja päivän myös".
Tämä asenne on sellainen, että mikään ei koskaan riitä, mikään ei ole hyvin, mitään ei haluta tehdä varsinkaan yhdessä elämänkumppanin kanssa, ja tavalliset arkiaskareetkin ovat piina, joka pitää kostaa sille puolisolle. Ei liity välttämättä miehiin vaan monilla miehillä ja naisilla on arkielämässä tämä asenne. Se todella puristaa kaiken ilon ja energian siitä viattomasta puoliskosta.
Oman kokemuksen perusteella tämä "elämä norsunveellä" -asenne johtaa hyvin pian avioeroon. Ja syystä.
Aamen. Paitsi että aina tuo asenne ei valitettavasti johda avioeroon, vaan on paljon vanhoja pareja, joiden elämä on ollut tuota vuosikymmenet, mutta eroaminen ei ole ollut edes vaihtoehto. Ja pahimmillaan he ovat antaneet lapsilleen samanlaisen parisuhteen mallin, ja kun kaksi tällaisessa kodissa kasvanutta päätyy yhteen, siinä voi mennä kaksi elämää hukkaan, kun toinen kiukuttelee sen minkä ehtii ja toinen vain nielee kaiken sen p*skan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on joskus 2 tuntia kaupassa ja sitten se tulee sieltä tyhjin käsin,siinä vaiheessa on kyllä kova tekeminen että saan pidettyä naaman peruslukemilla ja kielenkäytön siistinä.
Miksi? Mitä vaimosi lähti kaupasta ostamaan, maitoako? Oma mies saa helposti pari tuntia kulumaan pelkästään Motonetissä eikä välttämättä mukaan tartu mitään.
Mies osaa käydä yksin ja yhdessä myös ruokakaupoissa, minulle riittäisi yhdesä kaupassa käynti mutta ei, pitää ne tarjoukset käydä katsomassa ihan jokaisesta. Pentikin poroja mies käy joskus yksinkin ihastelemassa.
Sinun täytyy käsittää, että miehistä parhaatkin tulevat hyvin vastahakoisesti mukaan ostoksille. Vaikka muutoin olisivat valmiita antamaan henkensäkin puolestasi (tai lastenne puolesta)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja yhessä vaiheessa kun se tohti avata suunsa se huokas mulle että miks kävelen kuin joku vanha mummo (liian hidastemposesti kai). :) jotenkin tuntuu että välillä toi ihminen imee mustakaiken ilon ja energian elää. Kauheeta kirjoittaa näin. Joskus menee hyvin.
Ymmärrän sinua hyvin. Vihaan viikonloppuja kun tuota naamaa pitää katsoa koko ajan. Itse odottaa, että perhe voisi viettää yhdessä aikaa ja nauttia kiireisen viikon jälkeen yhdessäolosta, mutta ei... Tuo ei kestä lasten touhuja, kun eivät toimi ihan sen järjestyksentajun kanssa yhteen. Sitten laukoo sarkasmia lapsille ja tiuskii mulle. Kasvais lapset nopeesti, niin voisin hakea eroa. Joskus on ihan kivaa juu... Kestää hetken ja menee ohi :D
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä tykätään kierrellä miehen kanssa kauppoja yhdessä, silloin kun on rahaa ja tarvetta jollekkin. Ja silloin tietää, että on aika pitää pieni lepohetki vaikka kahvilassa, jos jommalla kummalla alkaa norsun vittu naamasta näkymään. Mut ei sinne kaupalle kumpikaan koskaan väkisin lähde, viihdymme hyvin myös itseksemme omissa oloissamme.
Miksi alunperin lähditte yhdessä shoppailemaan?
Haha :D kahvilassa se vasta ärsyttävä onkin. Itse voisin nauttia pienestä hetkestä ja viettää mukavaa aikaa miehen kanssa, mutta eihän se käy... Siellä on kaikki kallista! Tulee kyllä mukaan, mutta tilaa vettä ja jonkun halvimman mahdollisen korpun/riisipiirakan eikä naama siitä oikene.
Kaksi yksinkertaista vaihtoehtoa:
1. JSSAP !!
2. Hankit oman auton, jolla lähdet shoppailemaan, ja jätät tietenkin miehesi kotiin.
Ai että, olen onnellinen omasta miehestäni joka on aika tykännyt "käydä kaupoilla". Joskus töissä työkaverit vitsailivat, että jokaisella naisella tarvitsisi olla oma homokaveri joka tykkäisi käydä yhdessä shoppailemassa. Mä sanoin, että mä en tarvitse, kun oma mies viihtyy mun kanssa niillä reissuilla. Itseasiassa mun mies pääasiassa hoiteleekin esim. lasten vaateostokset, tosin pääasiassa netin kautta kun sieltä löytyy kuulemma alennuksesta laadukkaita vaatteita. Juuri tänäänkin hän etsiskeli pojallemme kivoja paitoja nettikaupasta. Mun mies on 58v ja varmasti hetero, jos jotakuta epäilyttää asianlaita :D
Juu, niinhän te palstamammat aina. Jännää kun kaikki tilastot kertovat ihan muuta.
Mutta palstamamma on aina se perheen elättäjä.