Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hybridi-autoa kenelläkään?

Vierailija
18.02.2017 |

Mikä? Onko ollut luotettava? Millainen kulutus?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Vierailija
2/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Vierailija
4/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hybridi auris, eli ei ladattava.

Kulutus talvella n.5.5l/100km, kesällä n. 3.7l/100km.

On ollut luotettava, ei mitään ongelmia edes kovalla pakkasella.

Vierailija
5/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.

Vierailija
6/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Auris hybrid, kulutus n. 5,5l/100km. Ajetaan paljon maanteitä, motareita, vähemmän tulee kaupunkiajoa. Erittäin toimiva peli ollut, kertaakaan ei oo ollut korjattavia vikoja, perus määräaikaishuollot vaan tehty ja pintoja maalattu kun joku kolaroinut parkkipaikalla kylkeen... en vaihtais :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmas menossa. Kaksi ekaa Toyotoita (Prius ja Autis) ja nyt Lexus. Suosittelen kaikkia. Ei enää paluuta entiseen.

Vierailija
8/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli kirjoitti:

Toyota Auris hybrid, kulutus n. 5,5l/100km. Ajetaan paljon maanteitä, motareita, vähemmän tulee kaupunkiajoa. Erittäin toimiva peli ollut, kertaakaan ei oo ollut korjattavia vikoja, perus määräaikaishuollot vaan tehty ja pintoja maalattu kun joku kolaroinut parkkipaikalla kylkeen... en vaihtais :)

Lisänä vielä, kilometrejä nyt mittarissa n. 135000 ja vuosimalli 2011

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.

Sähköautossa ei ole muuta vaihtehtoa, kuin sähkö. Hybridissä lisäksi joku muu. Hybridi siis tarkoittaa kahta eri voimanlähdettä. 

Vierailija
10/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

Juu, siis VW Golf GTE pistokehybridi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Prius vm2016.

Puolenvuoden ajalta todellinen keskikulutus 4.4l/100km, desin vähemmän näyttää auton tietokone.

Talvella nastarenkailla kulutus 3.8-4.5 l/100km kelistä riippuen, kesällä sitten menee muutaman desin vähemmällä, pääasiassa maantieajoa.

Luotettavia nämä on ja kaikkein vähävikaisimpia.

Vierailija
12/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli kirjoitti:

Toyota Auris hybrid, kulutus n. 5,5l/100km. Ajetaan paljon maanteitä, motareita, vähemmän tulee kaupunkiajoa. Erittäin toimiva peli ollut, kertaakaan ei oo ollut korjattavia vikoja, perus määräaikaishuollot vaan tehty ja pintoja maalattu kun joku kolaroinut parkkipaikalla kylkeen... en vaihtais :)

Onko tuo nyt sitte vähän? Mun -08 bensa astra menee samaan maantiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.

Riippuu ajotilanteesta mitä voimaa hybrid käyttää kulloinkin.

Taajamanopeuksissa sähköllä kiihdytyksissä molempia yhtäaikaa, maatienopeuksissa polttomoottoria mäkissä paikoissa ja kiihdytettäessä sähkö tulee mukaan, myötäiset ja alamäet menee sähköllä, lyhyetkin pätkät pelkällä sähköllä pudottaa kulutusta aika paljon.

Kulutus taas riippuu paljon polttomoottorista, useimmissa hybrideissä ei ole polttomoottoria kehitetty juuri yhtään perusmoottorista hybrid-käyttöön, kulutus on sitten sen mukaista eli korkeahko.

Esimerkiksi Toyota on kehittänyt polttomoottorin juuri hybridiin sopivaksi, ei pröystäillä isoilla tehoilla vaan hyvin toimivalla luotettavalla ja pienikulutuksisella hybrid-paketilla.

Vierailija
14/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.

Riippuu ajotilanteesta mitä voimaa hybrid käyttää kulloinkin.

Taajamanopeuksissa sähköllä kiihdytyksissä molempia yhtäaikaa, maatienopeuksissa polttomoottoria mäkissä paikoissa ja kiihdytettäessä sähkö tulee mukaan, myötäiset ja alamäet menee sähköllä, lyhyetkin pätkät pelkällä sähköllä pudottaa kulutusta aika paljon.

Kulutus taas riippuu paljon polttomoottorista, useimmissa hybrideissä ei ole polttomoottoria kehitetty juuri yhtään perusmoottorista hybrid-käyttöön, kulutus on sitten sen mukaista eli korkeahko.

Esimerkiksi Toyota on kehittänyt polttomoottorin juuri hybridiin sopivaksi, ei pröystäillä isoilla tehoilla vaan hyvin toimivalla luotettavalla ja pienikulutuksisella hybrid-paketilla.

Ei taida mikään toyota "pröystäillä" tehoilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.

Sähköautossa ei ole muuta vaihtehtoa, kuin sähkö. Hybridissä lisäksi joku muu. Hybridi siis tarkoittaa kahta eri voimanlähdettä. 

Hybridillä liikkuminen ei ole yhtään rajoitetumpaa kuin perinteisellä autollakaan.

Sähköautolla, niin mistä löydät latausaseman kun akku on tyhjä, jos löydät odottelet ja odottelet että akku lataantuu, liikkumisesta tulee yhtä helvettiä.

Sähköauto ei sovellu toistaiseksi muualle kuin kaupunkien keskustoissa liikkumiseen.

Vierailija
16/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auris hybrid (sitä ennen kaksi Priusta), en enää pelkkään bensaan vaihtaisi. Kulutus aina alle 5, parhaimmillaan 4.4. Luotettavia, äänettömiä. Suosittelen!

Vierailija
17/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.

Pistokehybridi?

No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)

Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.

Riippuu ajotilanteesta mitä voimaa hybrid käyttää kulloinkin.

Taajamanopeuksissa sähköllä kiihdytyksissä molempia yhtäaikaa, maatienopeuksissa polttomoottoria mäkissä paikoissa ja kiihdytettäessä sähkö tulee mukaan, myötäiset ja alamäet menee sähköllä, lyhyetkin pätkät pelkällä sähköllä pudottaa kulutusta aika paljon.

Kulutus taas riippuu paljon polttomoottorista, useimmissa hybrideissä ei ole polttomoottoria kehitetty juuri yhtään perusmoottorista hybrid-käyttöön, kulutus on sitten sen mukaista eli korkeahko.

Esimerkiksi Toyota on kehittänyt polttomoottorin juuri hybridiin sopivaksi, ei pröystäillä isoilla tehoilla vaan hyvin toimivalla luotettavalla ja pienikulutuksisella hybrid-paketilla.

Ei taida mikään toyota "pröystäillä" tehoilla..

Eikä ole tarvettakaan, tehopelin ostaa sitten se nousukas itsetuntonsa kohottamiseen.

Vierailija
18/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Toyota Prius nyt 2 vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Ei vikoja, mukava ajaa. Kulutus kesäisin joku 4.2 l/100 km, talvella vähän enemmän.

Vierailija
19/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hybridiautoa, mutta hybridivaimo on. Hän on sekä mahtava äiti lapsilleni että myös intohimoinen rakastajatar. Ei voi muuta kuin olla kiitollinen.

Vierailija
20/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän kovia kulutuslukuja noissa hybrideissä. Ei kyllä taida maksaa itseänsä takas hybridilisä. Minulla työmatka-ajossa kulutus 5.8 josta puolet ajasta helsingin keskustassa ja puolet ajasta motarilla. Olen miettinyt pitkään hybridiä tai sähköautoa. Taitaa olla fiksumpi tuo täyssähkö tai sitten vaihtoehtoisesti pistokehybridi, jos sillä maltillisempi kulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi