Hybridi-autoa kenelläkään?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Meillä hybridi auris, eli ei ladattava.
Kulutus talvella n.5.5l/100km, kesällä n. 3.7l/100km.
On ollut luotettava, ei mitään ongelmia edes kovalla pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.
Toyota Auris hybrid, kulutus n. 5,5l/100km. Ajetaan paljon maanteitä, motareita, vähemmän tulee kaupunkiajoa. Erittäin toimiva peli ollut, kertaakaan ei oo ollut korjattavia vikoja, perus määräaikaishuollot vaan tehty ja pintoja maalattu kun joku kolaroinut parkkipaikalla kylkeen... en vaihtais :)
Mulla on kolmas menossa. Kaksi ekaa Toyotoita (Prius ja Autis) ja nyt Lexus. Suosittelen kaikkia. Ei enää paluuta entiseen.
Jepuli kirjoitti:
Toyota Auris hybrid, kulutus n. 5,5l/100km. Ajetaan paljon maanteitä, motareita, vähemmän tulee kaupunkiajoa. Erittäin toimiva peli ollut, kertaakaan ei oo ollut korjattavia vikoja, perus määräaikaishuollot vaan tehty ja pintoja maalattu kun joku kolaroinut parkkipaikalla kylkeen... en vaihtais :)
Lisänä vielä, kilometrejä nyt mittarissa n. 135000 ja vuosimalli 2011
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.
Sähköautossa ei ole muuta vaihtehtoa, kuin sähkö. Hybridissä lisäksi joku muu. Hybridi siis tarkoittaa kahta eri voimanlähdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
Juu, siis VW Golf GTE pistokehybridi.
Toyota Prius vm2016.
Puolenvuoden ajalta todellinen keskikulutus 4.4l/100km, desin vähemmän näyttää auton tietokone.
Talvella nastarenkailla kulutus 3.8-4.5 l/100km kelistä riippuen, kesällä sitten menee muutaman desin vähemmällä, pääasiassa maantieajoa.
Luotettavia nämä on ja kaikkein vähävikaisimpia.
Jepuli kirjoitti:
Toyota Auris hybrid, kulutus n. 5,5l/100km. Ajetaan paljon maanteitä, motareita, vähemmän tulee kaupunkiajoa. Erittäin toimiva peli ollut, kertaakaan ei oo ollut korjattavia vikoja, perus määräaikaishuollot vaan tehty ja pintoja maalattu kun joku kolaroinut parkkipaikalla kylkeen... en vaihtais :)
Onko tuo nyt sitte vähän? Mun -08 bensa astra menee samaan maantiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.
Riippuu ajotilanteesta mitä voimaa hybrid käyttää kulloinkin.
Taajamanopeuksissa sähköllä kiihdytyksissä molempia yhtäaikaa, maatienopeuksissa polttomoottoria mäkissä paikoissa ja kiihdytettäessä sähkö tulee mukaan, myötäiset ja alamäet menee sähköllä, lyhyetkin pätkät pelkällä sähköllä pudottaa kulutusta aika paljon.
Kulutus taas riippuu paljon polttomoottorista, useimmissa hybrideissä ei ole polttomoottoria kehitetty juuri yhtään perusmoottorista hybrid-käyttöön, kulutus on sitten sen mukaista eli korkeahko.
Esimerkiksi Toyota on kehittänyt polttomoottorin juuri hybridiin sopivaksi, ei pröystäillä isoilla tehoilla vaan hyvin toimivalla luotettavalla ja pienikulutuksisella hybrid-paketilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.
Riippuu ajotilanteesta mitä voimaa hybrid käyttää kulloinkin.
Taajamanopeuksissa sähköllä kiihdytyksissä molempia yhtäaikaa, maatienopeuksissa polttomoottoria mäkissä paikoissa ja kiihdytettäessä sähkö tulee mukaan, myötäiset ja alamäet menee sähköllä, lyhyetkin pätkät pelkällä sähköllä pudottaa kulutusta aika paljon.
Kulutus taas riippuu paljon polttomoottorista, useimmissa hybrideissä ei ole polttomoottoria kehitetty juuri yhtään perusmoottorista hybrid-käyttöön, kulutus on sitten sen mukaista eli korkeahko.
Esimerkiksi Toyota on kehittänyt polttomoottorin juuri hybridiin sopivaksi, ei pröystäillä isoilla tehoilla vaan hyvin toimivalla luotettavalla ja pienikulutuksisella hybrid-paketilla.
Ei taida mikään toyota "pröystäillä" tehoilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.
Sähköautossa ei ole muuta vaihtehtoa, kuin sähkö. Hybridissä lisäksi joku muu. Hybridi siis tarkoittaa kahta eri voimanlähdettä.
Hybridillä liikkuminen ei ole yhtään rajoitetumpaa kuin perinteisellä autollakaan.
Sähköautolla, niin mistä löydät latausaseman kun akku on tyhjä, jos löydät odottelet ja odottelet että akku lataantuu, liikkumisesta tulee yhtä helvettiä.
Sähköauto ei sovellu toistaiseksi muualle kuin kaupunkien keskustoissa liikkumiseen.
Auris hybrid (sitä ennen kaksi Priusta), en enää pelkkään bensaan vaihtaisi. Kulutus aina alle 5, parhaimmillaan 4.4. Luotettavia, äänettömiä. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.
Pistokehybridi?
No jos kerran pelkällä sähköllä ajelee, niin mitäs luulet ;)
Minä luulin että hypridi on sellainen että käytetään molempia ja jos vaan sähköä niin se on sähköauto.
Riippuu ajotilanteesta mitä voimaa hybrid käyttää kulloinkin.
Taajamanopeuksissa sähköllä kiihdytyksissä molempia yhtäaikaa, maatienopeuksissa polttomoottoria mäkissä paikoissa ja kiihdytettäessä sähkö tulee mukaan, myötäiset ja alamäet menee sähköllä, lyhyetkin pätkät pelkällä sähköllä pudottaa kulutusta aika paljon.
Kulutus taas riippuu paljon polttomoottorista, useimmissa hybrideissä ei ole polttomoottoria kehitetty juuri yhtään perusmoottorista hybrid-käyttöön, kulutus on sitten sen mukaista eli korkeahko.
Esimerkiksi Toyota on kehittänyt polttomoottorin juuri hybridiin sopivaksi, ei pröystäillä isoilla tehoilla vaan hyvin toimivalla luotettavalla ja pienikulutuksisella hybrid-paketilla.Ei taida mikään toyota "pröystäillä" tehoilla..
Eikä ole tarvettakaan, tehopelin ostaa sitten se nousukas itsetuntonsa kohottamiseen.
Minulla on ollut Toyota Prius nyt 2 vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Ei vikoja, mukava ajaa. Kulutus kesäisin joku 4.2 l/100 km, talvella vähän enemmän.
Ei ole hybridiautoa, mutta hybridivaimo on. Hän on sekä mahtava äiti lapsilleni että myös intohimoinen rakastajatar. Ei voi muuta kuin olla kiitollinen.
Yllättävän kovia kulutuslukuja noissa hybrideissä. Ei kyllä taida maksaa itseänsä takas hybridilisä. Minulla työmatka-ajossa kulutus 5.8 josta puolet ajasta helsingin keskustassa ja puolet ajasta motarilla. Olen miettinyt pitkään hybridiä tai sähköautoa. Taitaa olla fiksumpi tuo täyssähkö tai sitten vaihtoehtoisesti pistokehybridi, jos sillä maltillisempi kulutus.
VW GTE, kulutus lähinnä sähköä. Ei tule juuri tankatuksi.