Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun noloin kassatilanne mikä tapahtunut?

Vierailija
18.02.2017 |

Itse joskus väsyneenä sekoilu korttien kanssa. Kerta jos toinenkin.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin pitkään erään kioskin kassaneitinä, ja kärsin siihen aikaan jostain paniikkihäiriöstä tai tarkemmin sanottuna punastumisongelmasta. Punastuin todella herkästi, kun piti olla kanssakäymisessä asiakkaiden kanssa, siis aivan syyttä. Punastelu oli niin "vakavaa", että jouduin psyykkaamaan itseäni töihin mennessä, että nyt et punastele. No, ongelma korjaantui ajan myötä itsestään, mutta ikäviä muistoja välillä tulee mieleen.

Punastuttaako nyt? Älä vaan ala taas punastelemaan jatkossa kun mietit näitä kirjoituksia ja sitä kuinka kasvot lämpenee ja puna nousee kasvoille. Se on noloa!

Vierailija
42/61 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan vieläkin kymmeniä vuosia sitten sattuneen tapauksen, joka oli nolo.  Syy ei ollut minun silti.  Kello oli 25 vaille 8 illalla, kauppa suljettiin kahdeksalta, kaikki kassat laskivat rahoja, eivät olleet huomaavinaan minua.  Jätin banaanit tiskille aluksi en tiennyt mitä tehdä.  Sen tähden tuntuu jotenkin hienolta kun nykyään puhutaan vaikka tuosta itketetystä pyörätuolimiehestä.

Se oli Kupittaan Citymarket  Turussa vuonna 1976.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole kyllä ärsyttävämpää kuin se että kassa alkaa kiekumaan että sulla ei oo rahaa kun kortti ei toiminut. Ja se että tekee sen ihanan kovaan ääneen ja arvostellen jne toistaa monta kertaa... Kumma kun automaatista sitten sai.

En tiedä oliko laitteessa vika vai olinko itse vain tumpelo ja huolimaton kun näppäilin pin-koodin väärin ja lopulta pyysin voisiko henkkareilla vaan todeta että on minun ja sainkin maksettua ilman pin tunnustusta :) Toimi kyllä hyvin taas automaatilla kun heti menin perään kokeilemaan...

Olin joskus nuorena kaverin mukana kun hän osti tupakkaa. No myyjä kysyi paperit ja loi myös katseen minuun että tolta myös. Sanottiin suoraan ei oo mulla mukana papereita niin jätetään se tupakka ostamatta. Hommahan olisi sillä pitänyt olla selvä, mutta myyjä alkoi kovaan ääneen saarnaamaan että minulla ei ole eikä myy siksi jne vaikka monesti sanoimme että emme ota sitä askia ja ymmärrämme kyllä ettei myy ilman todistusta :D Jankkasi pitkän aikaa ja taidettiin lopulta kävellä vaan ulos maksamatta ja ottamatta edes muita tuotteita mukaan kun myyjä vaan keskittyi siihen ettei meille tupakkaa myy vaikka totesimme heti alusta ettemme sitä sitten ota.

Vierailija
44/61 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myyty olutta, vaikka olin selvinpäin. Noloa se tietysti olisi ollut kännissäkin. 

Raivostuin kuitenkin niin paljon, että pyysin myymälävastaavan paikalle. Sain ostettua pahoittelujen kera, koska myymälävastaava ei nähnyt mitään juopumuksen merkkejä. En tajua tämän ensimmäisen myyjän arvioita. 

Juttelin ja naureskelin jonossa olevan naapurini kanssa. On se kumma täällä Suomessa, kun iloisuus tulkitaan humalatilaksi. 

Jutellessasi naapurisi kanssa et varmaan huomannut että kassan takana istuu ihminen jonka tervehdykseen kuuluu vastata. Olisin minäkin vttuillakseni ollut myymättä. Sitä se päivittäinen ihmisten sylkykuppina oleminen loppupeleissä teettää. Ole ihmisiksi ensi kerralla.

Vierailija
45/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losautin litran purkin jugurttia takana seisseen  miehen jaloille! 

Vierailija
46/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran heitin kassatytön kanssa läppää ja sanoin jotain niin, että suustani lensi sylkipaakku tämän naamalle. Se inhon ilme oli musertava. Ymmärrän kyllä täysin, ei sillä.

😂🤣😂

Vierailija
47/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla tulee päivittäin tilanteita, jossa ihmisillä ei ole kortilla rahaa ja ostokset pitää jättää. Itse kassana en pysty ymmärtämään, mitä noloa siinä on, ja meinaa mennä hermo kun ihmiset käyttäytyvät kuin idiootit tässä tilanteessa. Yleensä erityisesti naiset. Miehet osaa sanoa, että sori, ei kortti pelaa, vienkö ite kamat pois vai vietkö sinä? Yleensä pyydän viemään pakasteet, jos on paljon jonoa.

On kun jotain ulkoavaruuden olentoa katselisi, kun ihmisellä menee pasmat sekaisin siitä, että se kortti ei pelaa (ehkä tili on tyhjä, entä sitten? Olen kassa ja minulla on 3 tiliä, ei sinne käyttötilille aina muista laittaa.) "ömöfmm joo eehehehheheheh siis äsken se toimi ääääggh mmmmmhhh"

"juu sellasta sattuu, ei voi mitään"

"ääffkfj no mitässdkk joo mä vielä kokeilen 100 kertaa"

"Tainnu korttikin mennä jo viikonloppumoodiin/on kortti maanantaituulella..."

"SIELLÄ KYLLÄ TODELLAKIN ON RAHAA"

"joo no voi olla joku korttikohtanen maksimikäyttöraja päivälle, jos on ollut paljon menoja tänään..."

"mgghfn k ööööö öööh ääh"

Mistä johtuu että visaelectronilla takkuaa maksaminen aika usein vaikka rahaa on tilillä?

Itselle on käynyt muutaman kerran klassinen,lompakko kotona tai autossa kun kassalla sitä alkaa kaivamaan.

Jne. Ärsyttää kun tuollaiseen turhanpäiväiseen sekoiluun menee vuosi.

Vierailija
48/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo lainaaminen taas meni puhelimella.

Vierailija
49/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiputin 2-packin kokista lattialle kassan päässä tai siis se pahvisysteemi repesi. Ootteko koskaan nähnyt kun kokispullot pyörii ympyrää ja suihkuttaa limua ympäriinsä :-) ? Oli aika hieno näky.

En oikein usko. Muovipullot eivät mene rikki niin helposti.

Vierailija
50/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme ainoaksemme vasta kun olin 40 (olen siis isä) ja kävin töiden jälkeen kaupassa (tarjoustalo) ostamassa vaippoja. Kassajonossa edessäni oli 50-60-vuotias nainen ja perässäni tuli epäsiisti kolmekymppinen pariskunta, miehellä pitkä tukka ja parta. Itse olin "pikkuvirkamiehen" näköinen .

Perässäni tuleva pariskunta alkoi latoa tavaransa hihnalle ennenkuin olin ehtinyt laittaa pampers-paketin hihnalle, muita ostoksia mulla ei ollut, joten huomautin heille: "ettekö voi odottaa vuoroanne".  Pariskunnan mies vastasi: "Anteeksi, mä luulin että olette tuon kanssa" osoittaen 50-60 vuotiasta rouvaa. Siis he luulivat että minä olen 50-60 vuotias enkä 40 mitä olin tuolloin! Se rouvakin katsoi heitä ihmetellen eikä sanonut mitään, ja mulla alkoi naama punottaa.

Vierailija
51/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli pitserian kassalla jossa myös myytiin mietoja alkoholijuomia.

Oltiin kaverin kanssa menossa huvipuistoon ja poikettiin siinä juomassa yhdet oluet.

Kassalla myyjä kysyä henkkareita ja annoin passin. Myyjä sanoi ettei kyllä ole minun henkkarit. Olin juuri ottanut pitkät pikkuletit ja sanoin että näytänkö sen vuoksi eriltä. Myyjä vähän huvittuneena että kyllä olet tainnut tehdä muitakin muutoksia ja näytti passia minulle. Olin vahingossa ottanut miehen henkkarit. Myyjä taisi uskoa että kyse oli vahingosta ja myi oluet =)

Lisäksi on ollut näitä että olen unohtanut muutaman kerran ostokset kassalle. Kerran huomasin sen vasta kotona. Ja pari kertaa on jäänyt lompakko kotiin ja olen käynyt hakemassa ja ostokset ovat minua kassalla odottaneet.

Vierailija
52/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoistamme raskausviikolla 40+5. Seisoin kassajonossa ja laittaessani ostoksiani hihnalle vauva potkaisi niin kovaa että pissasin housuuni. Oli kesä ja minulla jalassa ohuet valkoiset puuvillahousut..

Vierailija
53/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kilarit takana olevalle asiakkalle, joka tuli liian lähelle ja alkoi vielä siirtelemään ostoksiani eteenpäin hihnalla. Se on niin, että minun ostoksiin ei kosketa.

Eihän ne vielä siinä vaiheessa olleet sinun, noin tarkkaan ottaen.

Vierailija
54/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui 70-luvulla. Olin edellisenä syksynä täyttänyt 18 v ja matkustin junalla. Kävin ravintolavaunussa ja aikomukseni oli ostaa olutta, nuoriu maailmanmies kun tunsin itseni olevan. Tiesin että olutta sai vain ruuan kanssa, ja ruoaksi kelpasi lihapiirakka. Otin kylmätiskin hyllystä ruskean köntsän jonka luulin lihapiirakaksi ja pyysin kassatädiltä yhtä "Lahden Erikoista". Kassatäti rupesi nauramaan ja vinoili että "luuletko saavasi hillopossun kanssa olutta"! Olen ruotsinkielinen enkä tiennyt silloin mitä tarkoittaa "hillopossu". Sain kuitenkin kysytyksi että "eikö tämä ole lihapiirakka?" No täti vastasi siihen, että "oletko ihan varmasti 18 vuotias kun et osaa erottaa hillopossua lihapiirakasta.!" Näytin ajokorttini ja hän alkoi väittää että se ei ole minun ajokorttini, mutta lopulta sain vakuutetuksi hänet on minun ajokorttini ja että olen 18 vuotias, ja pyysin häneltä lihapiirakan ja oluen. Hän taisi vähän nolostua itsekin ja otti esiin lihapiirakan (ne säilytettiin hänen selkänsä takana, ei kylmätiskissä) , laittoi sen mikroon ja otti Lahtelaisen ja korkkasi sen.

Vierailija
55/61 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä oli vain muutama euro ja hain jauhoja sämpylöitä varten ja siideritölkin vihannespataan. Tytär oli aika pieni silloin ja ajattelin ottaa varmuuden vuoksi hänelle tölkkiruoan jos ei syökään pataa (esikoinen niin aika epävarmana vielä).

Kassalla ei rahat riittäneetkään ja häpeästä punaisena jouduin jättämään vauvanruoan kassalle! Ihan paniikissa selittelin että siideri tuli ruokaan ja kassan ilme oli kuin tonnin seteli :D

Oli pakko valita, syökö koko perhe vai vain tytär. Onneksi tää nykyään naurattaa ja tällä saa aina vetäistyä pohjat jos joku nolostelee kuinka tilillä ei ollut katetta.

Vierailija
56/61 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiputin 2-packin kokista lattialle kassan päässä tai siis se pahvisysteemi repesi. Ootteko koskaan nähnyt kun kokispullot pyörii ympyrää ja suihkuttaa limua ympäriinsä :-) ? Oli aika hieno näky.

En oikein usko. Muovipullot eivät mene rikki niin helposti.

Mulla on käynyt ihan samoin, Jaffa-pullo putosi lattialle, korkki räjähti auki ja pullo lähti pyörimään ympyrää suihkien limua ympärilleen :D

Vierailija
57/61 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus, joka oli aluksi minulle nolo, mutta toinen nolasi itsensä yrittäessään nolata minua. Olin ruokaostoksilla lähellä olevassa isommassa K-kaupassa, kun kassalla kortti (Visa Electron) ei meinannut toimia. Kassamyyjä kertoi että kortti ei toimi, että haluatko ottaa jotain pois, tai sitten voisit käydä tossa oven ulkopuolella otto-automaatilla. Tässä vaiheessa takana joku ukkeli huuteli, että köyhät pois jonosta. En oikein olisi halunnut poistaa ostoksista mitään, kaikki oli oikeasti tarpeellista, mutta toisaalta minulla oli jo kiire, enkä olisi halunnut kuluttaa aikaa ensin automaatilla ja sitten taas jonoon. Takana oleva ukkeli (jolla vain kaljaa) jatkoi huuteluaan, ja halusin vajota maan alle. Käteistäkään ei ollut mukana. Sitten välähti. Muistin että onhan minulla luottokorttikin (Visa) käsilaukussa varalta (en käytä sitä useinkaan, joten en heti muistanut). Joten vedin sen laukun sisätaskusta ja ojensin myyjälle, että kokeile tätä.

Ukkeli hiljeni kummasti ja pakatessani naureskelin hiljaa ukkelin ilmeelle, se oli kuin mädäntyneen sitruunan syöneen (osin kuviteltu, en tiedä miltä oikeasti näyttäisi, mutta olen kyllä nähnyt kun eräs kanssa-asiakas on ottanut lähikaupassa (eri kuin tuo isompi K-kauppa) käteensä sitruunalaarista muiden alta homeessa olleen sitruunan :D)

Kotona tarkistin nettipankista, oliko tilillä rahaa, ja olihan siellä moninkertainen summa ostoksiin (parin kympin luokkaa) nähden. Eikä käyttörajakaan ollut vielä yli. Kassan päätelaite vaan taisi temppuilla.

Vierailija
58/61 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa laitoin ajokortin maksupäätteeseen.

Vierailija
59/61 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla tulee päivittäin tilanteita, jossa ihmisillä ei ole kortilla rahaa ja ostokset pitää jättää. Itse kassana en pysty ymmärtämään, mitä noloa siinä on, ja meinaa mennä hermo kun ihmiset käyttäytyvät kuin idiootit tässä tilanteessa. Yleensä erityisesti naiset. Miehet osaa sanoa, että sori, ei kortti pelaa, vienkö ite kamat pois vai vietkö sinä? Yleensä pyydän viemään pakasteet, jos on paljon jonoa.

On kun jotain ulkoavaruuden olentoa katselisi, kun ihmisellä menee pasmat sekaisin siitä, että se kortti ei pelaa (ehkä tili on tyhjä, entä sitten? Olen kassa ja minulla on 3 tiliä, ei sinne käyttötilille aina muista laittaa.) "ömöfmm joo eehehehheheheh siis äsken se toimi ääääggh mmmmmhhh"

"juu sellasta sattuu, ei voi mitään"

"ääffkfj no mitässdkk joo mä vielä kokeilen 100 kertaa"

"Tainnu korttikin mennä jo viikonloppumoodiin/on kortti maanantaituulella..."

"SIELLÄ KYLLÄ TODELLAKIN ON RAHAA"

"joo no voi olla joku korttikohtanen maksimikäyttöraja päivälle, jos on ollut paljon menoja tänään..."

"mgghfn k ööööö öööh ääh"

Jne. Ärsyttää kun tuollaiseen turhanpäiväiseen sekoiluun menee vuosi.

Kassana sun pitäisi myös tietää, että joskus kortit oikuttelee, vaikka tilillä olisikin rahaa. Mullekin on pari kertaa käynyt niin, että kortti ei toimi, mutta automaatista on saanut samalla kortilla minuutin päästä rahaa. Tai lähimaksu ei toimi, mutta pin-koodilla toimiikin.

Vierailija
60/61 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Unohdin ostokset kassalle. Maksoin ja lähdin vain kävelemään ja kassa huusi että ostokset jäi. Noloa....

Mulle kävi tänään näin ja oli pakko googlettaa vertaistukea ja tuli tämä lanka vastaan :D onneksi siis en ole ainoa. Tosin sillä erotuksella, että kassa ei sanonut mitään vaan muistin myöhemmin itse. Sielä ne odotti laarissa ja kauhea ruuhka....Varmaan aivot lahoamassa ja olen vasta 38.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän