Päänahka kutiaa ja sieltä tulee nestettä
Olen atoopikko, mutta en muista että nestettä olisi ennen valunut? Pitääkö mennä lääkäriin? Pelkään että saan jonkun verenmyrkytyksen kun koko ajan kirvelee :(
Kommentit (13)
Sellasia tapauksia on lehdissäkin lukenu, että on värjätty hiuksia ja saatu paha allerginen reaktio niin, että päänahka on tosiaan alkanu vuotamaa kudosnesteitä -> lääkäriin
Voisiko joku allergiareaktio olla itselläsi mahdollinen?
Siis ei paljoa, mutta tulee kuitenkin. Ihmettelin kun kirvelee koko ajan ja mies katsoi ja sanoi että hui sieltä tulee nestettä.
Ei.. en ole värjännyt moneen viikkoon ja muutenkin värjään todella harvoin. Alkoi vain illalla kutittamaan ja raavin sitten huomaamattani ihon rikki.
Se on aivonestettä. Aivot kuivuu rusinaksi.
Kai käytät atoopikoille tarkoitettuja rauhoittavia shampoita?
Oletko vielä linjoilla, Ap? Voisin sitten kommentoida atoopikkona mitä mieltä tuosta olen.
Täällä toinen atoopikko, jolla ollut samoja oireita!
Noin vuosi sitten värjäilin hiuksia usein ja ilmeisesti siitä seurauksena päänahka kuivui ja tulehtui(?) aika pahasti. Kutisi ja paljon raavittua tuli jotain nestettä ja sen parannuttua ja "kuivuttua" muuttui paksuksi hilseen tapaiseksi "laataksi".
Yritin kotikonsteja ja lopetin hiusten värjäämisen, mutta ei auttanut. Kävin ihotautilääkärillä, joka kirjoitti reseptin rasvaan ja johonkin nesteeseen mitä sitten päähäni laitoin. Parani ihan muutamassa päivässä, suosittelen.
Ihan normaalia sen jälkeen, kun olet raapinut ihon rikki. Se neste saattaa kovettua ihon pintaan, mikä aiheuttaa rupea muistuttavan ryhelmän. Se saattaa taas kutista --> raavit herkästi rikki --> iho menee huonompaan kuntoon. Hae lääkäriltä nestemäistä kortisonia ja apteekista tai luonnontuotekaupasta rauhoittava shampoo. Kyllä se siitä helpottaa, mutta tuossa märkimisvaiheessa raavinta- ja tulehduskierre on yleensä niin paha, että millään perusshampoilla ja tahdonvoimalla et saa ihoa ehjäksi.
Lääkäriin, minä sain joskus jotain nestettä mitä piti laittaa päänahkaan.
Oot taapinut itsesi rikki. Kortisoni auttaa. Nyt vaihda ehdottomoasti käyttämääsi shampoota, hoitoainetta kampaustuotteits ja pyykinpesuainetta. Herkistyminen voi johtua mistä vain
Mullaisia määriä nestettä?