Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ihmettelee miksi olen väsynyt ja rähjään. no miksiköhän!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18.02.2017 |

meillä on ongelmana se, ettei 3v poika nuku omassa sängyssään. eikä voi oikein nirveitä nukuttamistaisteluita pitää, sillä samassa huoneessa nukkuu 6v eskarilainen isoveli jonka pitää saada levätä !
minä olen ottanut asenteen että nukkukoon välissämme kunhan nukkuu, mutta mies on toista mieltä. kantaa pojan sänkyynsä tämän nukahdettua, vaikka tietää että on 90% mahdollisuus että poika herää sitten siellä omassa sängyssään ja alkaa itkeä sekä ravata pitkin asuntoa!

viime yönä pyysin, että mies antaisi pojan nukkua kun nukkui niin sikeästi pää mahani päällä. ei, ei käynyt. mies vei pojan sänkyyn ja tuntia myöhemmin "ÄYYYÄÄ ÄITIII!" hain pojan istumasta lasten huoneen lattialta, minkä jälkeen itki ja potki ja pyöri sen 2h välissämme kunnes nukahti. ja mies, joka ei herää vaikka katto tulisi alas kuorsasi niin tyytyväisenä!!

ja nyt hyvin levännyt idiootti ihmettelee huuli pyöreänä, miksi olen helvetin vihainen. vanhempi poika herätti tasan seitsemältä en nukkunut yöllä varmaan edes kahta tuntia :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehesi kanssa samaa mieltä. Kyllä 3 vuotiaan pitäisi osata jo nukkua omassa sängyssä. Teet väärin kantaessasi pojan takaisin aina väliinne.

Vierailija
2/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi anna kolmevuotiaan nukkua vanhempiensa sängyssä?

T. Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten kanssa nukkuminen voi olla haastavaa, mutta ongelmat ratkeavat iän karttuessa. Eivät he enää esiteineinä äitin ja isin sänkyyn tunge.

Vierailija
4/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miehesi kanssa samaa mieltä. Kyllä 3 vuotiaan pitäisi osata jo nukkua omassa sängyssä. Teet väärin kantaessasi pojan takaisin aina väliinne.

kun poika ei nuku siellä  !!! miulummin annan lapsen nukkua välissä kuin kärsin univelkaa.. eskoinenkin kärsii, mutta mieshän ei tätä ymmärrä sillä nukkuu kuin ruumis!  vauva-aikoina heräsi harvoin kummankaan itkuun eikä oikein meinaa havahtua herätyskelloonkaan..

ap

Vierailija
5/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehesi anna kolmevuotiaan nukkua vanhempiensa sängyssä?

T. Mies

No jospa äijä haluais välillä nauttia vaimostaan ilman että siinä makaa 3v ihmisenalku ehkäisypillerinä välissä. Vaikuttaa kyl vahvasti siltä, että ap:lta ei kovin helposti heru...

Vierailija
6/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun poika ei nuku siellä  !!! miulummin annan lapsen nukkua välissä kuin kärsin univelkaa.. eskoinenkin kärsii, mutta mieshän ei tätä ymmärrä sillä nukkuu kuin ruumis!  vauva-aikoina heräsi harvoin kummankaan itkuun eikä oikein meinaa havahtua herätyskelloonkaan..

ap

Ja tolla tyylillä ei siellä ikinä edes opi nukkumaan

Vierailija
7/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No "unikoulu" hiihtolomalla kun eskarilaisen ei tarvitse herätä eskariin. Tarrat ja palkkiot käyttöön.

Kyllä 3v pitää pystyä jo omassa sängyssä nukkumaan ja kaikkien unenlaatu paranee kun poika pysyy sängyssään.

Vierailija
8/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä ap! kun asuimme kaksiossa poikamme, tuolloin 2-4v nukkui välissämme olohuoneen parisängyssä ja ala-astetta käyvät isosiskot nukkuivat makuuhuoneessa.

sitten ostimme ok-talon ja jokainen lapsi sai oman huoneen.. poika ei vain suostunut nukkumaan siellä! ei , vaikka oli yövalo ja me seinän takana.  poika taisi olla ekaluokalla kun viimein alkoi nukahtaa nätisti omaan sänkyyn, omaan huoneeseen.

Vierailija
9/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne kuulostaa ihanalta "idiootti idiootti!!!"

Vierailija
10/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oppi nukkumaan omassa sängyssä 3,5 vuotiaana. Sänky on tosin vanhempien makkarissa, omassa huoneessa ei uskalla.

3v on aika pieni vielä. Lapsi tankkaa läheisyyttä tuolla tavalla. Ens kerralla herätät väkisin sen ukkosi ja käsket sen hoitaa tilanteen.

Vierailija
11/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten alat nukkumaan lapsen sängyn vieressä patjalla tms. Tuon ikäisellä mielikuvitus hyrrää kovasti. Voisit myös kysyä mieheltä, miltä tuntuisi yhtäkkiä keskellä yötä havahtua autotallista ja sitten jatkaa siellä unia niinkuin mitään ei olis tapahtunut. Se on lapselle pelottavaa herätä ihan muualta yksin, kuin sieltä minne on nukahtanut.

Vierailija
12/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko nukkui 15-vuotiaaksi äitin kanssa sängyssä. Isä luovutti siskon ollessa 3-4v ja siirtyi toiseen huoneeseen. Äiti ei raaskinut opettaa omaan sänkyyn ja nyt ovat edelleen kahdestaan koko ajan ja isä menee menojaan yksinään.

En ihmettele isän käytöstä, kyllähän tuossa tilanteessa vieraantuu puolisosta. Nyt äiti vinkuu kun isää ei näy ja aina saa yksin hoitaa 17-vuotiaan asiat. Miksihän..

Ei näin äiti, ei näin.

Vierailija
13/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 3,5-vuotias tulee meidän väliin joka yö. Ei uskalla nukkua omassa sängyssä. Pelkää naapurista tulevia ääniä. Naapurin isä riehuu ja karjuu vähän mihin vuorokauden aikaan tahansa. Lapsella on jäänyt kammo, kun on herännyt muutaman kerran naapurista tulevaan raivoamiseen keskellä yötä. Annamme lapsen tulla väliin. Pääasia, että nukkuu. Enkä kyllä raaskisi pakottaa lasta nukkumaan yksin silloin, kun pelottaa.

Vierailija
14/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan poikkeus joukossa, mutta minun mielestä on ihan normaalia että 3-vuotias haluaa vielä nukkua vanhempien välissä. Ihan biologisestikin ihmislajille on ominaista nukkua yhdessä.

Mutta onhan miehellä tuossa jokin syy, ja kyllä teidän pitäisi löytää yhteinen linja asian suhteen. Minun mielestä pitäisi aloittaa lempeillä tavoilla ohjaamaan omaan petiin, esim. tarrat ja vaikka joka 10.tarrasta saa pienen palkinnon jne. Varmasti löytyy tietoa, kun googlettelee miten toiset ovat saaneet omaan petiin lapsen. Kuulostaa tosi rajulta kannella lasta omaan petiin, ilman että häntä esim. illasta varoitellaan jo siitä. Ihan unenpöppörässähän se lapsi on, ja vaikea siihen on suhtautua kun "äidin lämmöstä" viedään vihaisesti omaan petiin. Ja kyllä se mies varmasti itsekin huomaa, että sinä et sitten saa nukuttua, kunhan ei vaan välitä vaan tämä on hänelle nyt jostain syystä periaatekysymys.

Ehkä kannattaa aloittaa sillä, että kysyt mieheltäsi onko hän kokenut ettei teidän välillä ole läheisyyttä tarpeeksi vai mikä tarkalleen hänellä eniten häiritsee siinä lapsen nukkumisessa teidän sängyssä? On siis ymmärrettävää että se häiritsee, mutta lapsen siirtäminen omaan sänkyyn on pitkä prosessi, ja minun mielestä tuo miehen taktiikka vain pahentaa lapsen pelkoa nukkua omassa pedissä. Varsinkin jos hän sitten itse on ihan passiivinen kun lapsi itkee eikä lohduta. Syntyy helposti asetelma paha isi vie pois sängystä ja ihana äiti lohduttaa ja antaa läheisyyttä. Teidän pitäisi yhdessä sopia jokin pitkän kaavan suunnitelma. On kohtuutonta olettaa että lapsi joka selvästi haluaa ja tarvitsee yöllä vanhemman läheisyyttä ja turvaa, karaistuisikin siihen kertaheitolla vain sillä että isä vie aina kesken unen pois sieltä läheltä.

Vierailija
15/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko nukkui 15-vuotiaaksi äitin kanssa sängyssä. Isä luovutti siskon ollessa 3-4v ja siirtyi toiseen huoneeseen. Äiti ei raaskinut opettaa omaan sänkyyn ja nyt ovat edelleen kahdestaan koko ajan ja isä menee menojaan yksinään.

En ihmettele isän käytöstä, kyllähän tuossa tilanteessa vieraantuu puolisosta. Nyt äiti vinkuu kun isää ei näy ja aina saa yksin hoitaa 17-vuotiaan asiat. Miksihän..

Ei näin äiti, ei näin.

Onko sun sisko vammainen? Mikä teini nukkuisi äitinsä kanssa? Tai kenen 17v asioita pitää vanhemman hoitaa? Miksi se edes asuu kotona? Sehän on jo opiskelija.

Vierailija
16/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle :

Tolla tyylillä ap:ltä ei heru varsinkaan, kun on väsynyt. Kun ajattelee vain alapäällään, ei ymmärrä, että levänneenä voisi joskus heruakin.