Haussa tyylikäs / kaunis kummin kastelahja tytölle
Ei mitään rumia kummilusikoita tai ristikorua. Kauhean vaikeaa keksiä mitään. Ideoita?
Kommentit (15)
Taidetta, esim. grafiikanlehti
Osakkeita
Lasten lautanen ja muki ja aterimet, esim. muumiastiasto tai kaunista englantilaista (tms) posliinia
Klassikkosatukirjoja setti
Taidelasia! Kaunis ja sijoitus samalla.
Kultainen sydän, villeroy&bochin lasten aterimia tai astioita, kalevalakorun kummilusikka (on tosin ehkä poikamainen), jos raha ei ole este Annette Tillanderilta joku ihana kastekoru
Vierailija kirjoitti:
Sellainen soittorasia, jonka sisälle saa jonkin muistoesineen ja kylkiin valokuvia? Näin sellaisia kultaliikkeissä joskus.
Tuosta on kyllä tyyli kaukana.
Annoin omalleni vauvakirjan. Olisin halunnut antaa korun, mutta vanhempien mielestä idea oli huono. Tuttavallani on edelleen välillä riipuksena kaulassa kastelahjaksi saamansa minisormus, joka on hurjan kaunis. Itse sain kummilusikan ja taidelasia. Kumpikin on edelleen tallessa (ja käytössä).
Jokin koru, jota kummilapsi voi käyttää myös aikuisena. Itse annoin Kalevalan Euran Sydän -kaulakorun jonka taakse kaiverrettiin lapsen nimi ja syntymäaika.
Komsiopallo-koru, karkottaa helinällään maahiset, suojelee lasta.
Kalevala korulla on sellainen hopeinen medaljonki. En nyt tähän hätään muista sen nimeä... mutta se oli koristeellinen, ei kuitenkaan liian koristeellinen, ainakaan minun makuuni. Sellainen hyvin naisellinen ja herkkä. Siihen voi kaiveruttaa pvm:n ja laittaa sisälle kuvan vauvasta.
Itse olisin äitinä ollut vähän pettynyt, jos lapsemme ei olisi saanut kummilusikkaa kastelahjana. No voihan semmoisen tietysti itsekin ostaa lapselleen lahjaksi.
Kastehelmet jatkopalalla ja kauniilla soivalla korurasialla oli myös ihanan herkkä lahja. Tinakanteen kaiverrutettiin tytön etunimi, oli mielestäni kauniimpi pelkällä etunimellä ilman syntymäpäivää.
Muut kastelahjat eivät ole juurikaan jääneet mieleeni, jotain Tupperwaren kippoja, merkkivaatteita, satukirjoja, pehmoleluja, astiastoja ja täytettävä vauvakirja. Sellaista perustavaraa, josta ei jää lapselle itselleen mitään muistoesineitä kuten kummilusikasta tai korusta esimerkiksi jäisi.
Yksi kiva lahjaidea voisi olla muistolaatikko, johon vanhemmat voisivat säilöä ensimmäisen kengän, tutin, vauva-ajan lempilelun, syntymäpäivän sanomalehden ja mitä nyt mielivätkään. Tällaisen ostin jälkikäteen, en tiennyt että sellaisia oikeasti myydään ja mietin jo millaisen itse väkertäisin.
Sellainen soittorasia, jonka sisälle saa jonkin muistoesineen ja kylkiin valokuvia? Näin sellaisia kultaliikkeissä joskus.