Lapsi reissuun toisten kustannuksella
16 v pojan tyttöystävän äiti pyysi poikaa perheen ulkomaan reissulle hiihtolomalla. Haluaisivat maksaa reissun jos vaan saa meiltä luvannöähteä. Tuli vähän yllättäen. Mitäs mieltä? Itsellä ei olisi vara lähteä nyt reissuun mutta lapsi toki mielellään lähdössä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Me olemme maksaneet pojan tyttöystävälle lennot eri mantereellekin, ja samoin appivanhemmat ovat maksaneet minun matkojani ja omani miehen.
Sinun tapauksessasi on kyse sen verran nuorista lapsista, että hieman epäröisin, ettei jää vääränlaista kiitollisuudenvelkaa ja ettei suhde jatku vääristä syistä.
Mutta noin yleisesti vähän vanhemmilla minusta normaalia.
Tosin eikö se hiihtoloma ole aika pian, saako noin lyhyellä aikataululla vielä lentolippuja ym?
Vierailija kirjoitti:
Me olemme maksaneet pojan tyttöystävälle lennot eri mantereellekin, ja samoin appivanhemmat ovat maksaneet minun matkojani ja omani miehen.
Sinun tapauksessasi on kyse sen verran nuorista lapsista, että hieman epäröisin, ettei jää vääränlaista kiitollisuudenvelkaa ja ettei suhde jatku vääristä syistä.
Meillä taas ei makseta täysi-ikäisten lasten täysi-ikäisten kavereitten reissuja vaan oletetaan, että siinä iässä ollaan jo sen verran itsenäisiä, ettei tuppauduta mukaan ilmaiseksi.
Mä päästäisin, mutta vaatisin maksaa jotain, vaikka rahat olisikin tiukassa. Vaikka sitten jälkikäteen tai maksaisin nuorille jotain myöhemmin vaikka viet ne ruotsiin tallinnaan, lintsille jne.
Kyllä saavat lennot ja hotellin Dubaihin. Ja missäön nimessä ei lapsi ole tupoautunut matkaan vaan aloite tuli tyttöystävän perheeltä ensin vanhemmille. Ap
Ennen joulua oltiin meidän perheen piikkiin Tukholmassa ja maksoimme matkat ja syömiset ym. Mutta ei sen takia että odotettaisiin jotain vasta palvelusta vaan koska haluttiin. Ap
Tein pikaisen päätöksen. Saa lähteä. Otan tarjouksen kiitollisena vastaan enkä halua pilata toisten lomasuunnitelmia. Olivat viime tingassa alkaneet miettiä reissua ja tyttö ei halua lähteä ilman poikaystävää. Kustannus ei tunnu olevan heille ongelma. Onhan tämä nuorille tosin kiva juttu.
Hienoa, heille tulee varmasti kiva reissu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas ei makseta täysi-ikäisten lasten täysi-ikäisten kavereitten reissuja vaan oletetaan, että siinä iässä ollaan jo sen verran itsenäisiä, ettei tuppauduta mukaan ilmaiseksi.
Meidän suvussa ajatellaan, ettei rahaa saa hautaan mukaan muutenkaan, joten ihan hyvin voi nuoria auttaa ja ilahduttaa.
Eiköhän tuo ole kiva juttu. Kertomuksestasi päätellen ajatus lähti (maksavista) vanhemmista eli ketään ei hyväksikäytetä. Kyllä minäkin voisin lapsen kaverin maksaa matkalle ilman kiitollisuudenvelkaa. Tiettyyn ikään lasten tullessa eivät niin kauaa viihdy pelkästään vanhempien kanssa, joten lapsi viihtyy paremmin reissussa ja sitä kautta myös vanhemmat. Tottakai tuossa tapauksessa olisi kiva, jos nuorella olisi omaa käyttörahaa huvituksiin/tuliaisiin. Ja tehän olette jo vieneet pojan tyttöystävää reissuun, joten eiköhän tuttiksen vanhemmat ole kiitollisia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole kiva juttu. Kertomuksestasi päätellen ajatus lähti (maksavista) vanhemmista eli ketään ei hyväksikäytetä. Kyllä minäkin voisin lapsen kaverin maksaa matkalle ilman kiitollisuudenvelkaa. Tiettyyn ikään lasten tullessa eivät niin kauaa viihdy pelkästään vanhempien kanssa, joten lapsi viihtyy paremmin reissussa ja sitä kautta myös vanhemmat. Tottakai tuossa tapauksessa olisi kiva, jos nuorella olisi omaa käyttörahaa huvituksiin/tuliaisiin. Ja tehän olette jo vieneet pojan tyttöystävää reissuun, joten eiköhän tuttiksen vanhemmat ole kiitollisia siitä.
Toki laitan mukaan käyttörahaa. 200 e ajattelin jostain kasata. Ap
Mukava reissu varmaan tulossa. Kiva kun ovat pyytäneet poikaa mukaan ja kun itse ehdottaneet niin varmaan kustannus ei ole ongelma.