Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lestadiolaisnaiset ovat niin nättejä?

Vierailija
17.02.2017 |

Ei ole mikään ilkeilykeskustelu, vaan ihan tosissani kysyn ja olen ihmetellyt. Onko niillä joku instagram-filtteri jonka vain rauhanyhdistysten jäsenet saavat käyttöönsä vai miksi jopa monen pienen lapsen äidit näyttävät meikittöminä niin raikkailta ja kivoilta? Lisäksi heillä on usein tosi kivat kodit ja vaatteet!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sisäinen hehku, kun on uskossa.

Ei se sekään ole. Heillä on hyvin monesti kauniit kasvon piirteet, ovat hyväihoisia ja hoikkia.

Totta, toisaalta ei-lestadiolaisen nykynaisen kasvonpiirteistä on paha sanoa mitään kun ne piirteet on monella turvonneen taikinanaaman alla piilossa.

Vierailija
22/24 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen miettinyt, että johtuisiko siitä, että kun naiset ovat meikkaamattomia niin miehet näkevät heidän todellisen "ulkonäkö tasonsa". Naiset eivät siis pysty "huijaamaan miehiä". Aikojen kuluessa rumemmille ei ole löytynyt puolisoa eivätkä ole päässeet lisääntymään. Näin "kanta" on kaunistunut ajan kuluessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole, ainakaan ne mitä oon nähnyt.

Hoikkia ovat monesti, mun silmiin nääntyneitä jatkuvien synnytysten vuoksi.

Kodit on kalliita ja hienosti sisustettuja!

Vierailija
24/24 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ovat kivoja siksi koska meikkaus- ja hiustenlaittokiellon takia ne ovat ainoita asioita, joihin on "luvallista" panostaa. Ja koti tietenkin myös.

Itse olen tuntenut ainoastaan yhden lestadiolaistytön, mutta hän ainakin sopi täysin tuohon stereotypiaan: luonnostaan blondi, nätit kasvot sekä todella urheilullinen. Ehkäpä tuon uskonsuuntauksen elämäntyyli on niin vaativaa tai omalaatuista, että "ei-sopiva aines" lähtee pois ja jäljelle jäävät ne jotka ovat ovat menestyneet tuossa yhteisössä ja siinä sivussa ovat sitten kauniita ja vahvoja. Käsittääkseni lestadiolaisissa jossain määrin kuitenkin ihaillaan ns. menestymistä ja varmaan miehet haluavat valita itselleen kauniin vaimon ja hyvän perheenäidin.

Toisaalta tunnistan myös stereotypian hiirulaismaisesta vaatimattomasta uskovaisesta perheenäidistä, mutta tällaiset tapaamani eivät ole olleet lestadiolaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi