Mikähän minulla on? Oksennan välillä, mutta ei ole kipeä olo.
Ei siis tunnu yhtään vatsataudilta, mahakaan ei ole sekaisin tai mitään. Olen kuitenkin viikon aikana oksentanut kaksi kertaa, enkä tiedä miksi. Mistä voisi johtua? Voiko närästys oireilla näin? Tai joku outo ruokamyrkytys? Raskaana en ole.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis su-yönä ja toissayönä kesken unien herännyt siihen että oksettaa ja sitten on ollutkin tosi kiire juosta vessaan oksentamaan. Päiväaikaan ollut ok olo. Ei kai raskauspahoinvointi edes oireilisi klo 2 yöllä? AP.
Voi oireilla ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Aamupahoinvointi on yleisin, mutta ei ainut vaihtoehto. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Sinuna tekisin testin heti kun mahdollista. Ei siitä haittaakaan ole ja sen jälkeen tietää, tarvitseeko lisäselvityksiä.
Ok, olet varmaan oikeassa että se testi kannattaa tehdä, eihän se maksa kuin pari euroa. Vauva olisi ihana yllätys, mutta täytyy sanoa että jos se tarkoittaa että tämä oksentelu jatkuu pitkäänkin niin se ei ole niin kivaa.
En halua pelotella, mutta oksentelu silloin tällöin on vielä hyvin lievä raskausoire. Itse oksensin 2 viikkoa lähes 24/7 ja muuta "mukavaa". Kokonaan pahoinvointi ja muut oireet helpottivat vasta noin kolme kuukautta vauvan syntymän jälkeen. Tietenkään se ei ole kivaa, mutta jos lapsen haluaa, oireet on vaan otettava vastaan sellaisina kuin tulevat. Osa pääse ilman oireita, osalle tulee kaikki ja osa siltä väliltä.
Ok, täytyy varautua sitten pahimmillaan tuohon. Työnantaja varmaan ilahtuu, olen nimittäin työssä, jota ei voi keskeyttää niin vain vessatauon takia.
Älä nyt vielä stressaa, voihan olla ettet edes ole raskaana. Ja suurella osalla oireet ihan hallittavissa. Pahimmillaan edessä sairauslomaa, mutta aniharva sitä tarvitsee ainakaan viikko kausiksi. Selvitä ensin syy oireillesi ja mieti vasta sitten muuta. Ihan hyvin voi olla joku ohimenevä pöpökin tms. Toivottavasti tilanne selviää pian ja pääset stressaamasta
Refluksilta tuo kuulostaa. Raskauspahoinvointi kertoo jo sanana että siihen liittyy pahoinvointia.
Muita 'hiljaisen' refluksin oikeita voisi olla kurkkukipu, käheys, limaneritys nenänielussa, yskittäminen lämpimän ruoan syömisen jälkeen. Itselläni oli myös kevyttä kuvotuksen tunnetta joskus aamuisin.
ehkä olet oikeasti kissa