Milloin vanhemmille on alettu kertoa lapsen sukupuoli ultrassa?
Kun nykyään kaikki tietää etukäteen. Vielä 15v sitten ei kerrottu, vaikka olisi kysynyt. Oli kuulemma periaate, ettei sitä kerrota ja sanottiin myös, ettei sitä näy niin hyvin että voisi nähdä. Kävin ultrassa vielä raskauden lopullakin, niin siinäkään yhteydessä ei asiaa kerrottu.
Kommentit (20)
Todella transfobista olettaa, että SYNTYMÄTTÖMÄLLÄ lapsella olisi jo sukupuoli.. Joissain asioissa menty näköjään hyvin paljon taakse päin. En ymmärrä mikä tarve cissuilla on lokeroida jokainen ihminen jonkun keksityn sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella transfobista olettaa, että SYNTYMÄTTÖMÄLLÄ lapsella olisi jo sukupuoli.. Joissain asioissa menty näköjään hyvin paljon taakse päin. En ymmärrä mikä tarve cissuilla on lokeroida jokainen ihminen jonkun keksityn sukupuolen mukaan.
Viri viri tööt tööt!
Nykyään sukupuolia on 7 miljardia ja muutama päälle, miten joku lääkäri voi sanoa mikä sukupuoli se lapsi haluaa olla?
Mä tärisen. Täyttä fascismia ja transfobiaa ajatella että sukupuolen voi noin vain arvata jossain ultrassa. Itken.
Mun lapset on 15 ja 17v ja täällä Porissa ei kerrottu. Jotkut tutut kävi esim Turussa tietyllä lääkärillä joka kertoi.
Ei kaikki halua nykyäänkään tietää sukupuolta etukäteen.
On sen saanut selville ainakin ne keneltä on otettu lapsivesinäyte ja tutkittu sikiön kromosomit. Ja se ei ookkaan ollut mahdollinen sukupuoli vaan fakta tietoa.
Kyllä 15 vuotta sitten jo kerrottiin lapsen sukupuoli. Riippuu varmaan paikkakunnasta/lääkäristä.
Kyllä mulle ainakin kerrottiin v2000.
Mulle ei myöskään kerrottu 15v sitten. Kun olin menossa synnyttämään ja ultrattiin (miksiköhän muuten, aiemman perätilan vuoksiko?) niin silloin lääkäri kysyi, että haluanko tietää kumpi tulee, no en nyt enää siinä vaiheessa halunnut, koska vauva oli jo tulonpäällä.
Olin ylimääräisessä ultrassa 1997, alle 1 kk ennen laskettua aikaa. Sanottiin, että sukupuoli näkyy. Kysyttiin. Tyttö oli. Terve pieni tyttö syntyi alle kuukauden kuluttua. 💕
Vierailija kirjoitti:
Olin ylimääräisessä ultrassa 1997, alle 1 kk ennen laskettua aikaa. Sanottiin, että sukupuoli näkyy. Kysyttiin. Tyttö oli. Terve pieni tyttö syntyi alle kuukauden kuluttua. 💕
Nazzzizmia, fascismia ja puhdasta transfobiaa. Mistä tiedätte mitä sukupuolta vasta syntynyt lapsi edustaa? itken ja tärisen.
Mun raskaudesta on pian 14 vuotta ja mulle kyllä kerrottiin tuolloin. Tai kysyttiin, että haluanko tietää, tässä tää nyt näkyy hyvin.
Meille lääkäri möläytti sukupuolen ihan kysymättä...ei olisi haluttu tietää. Tämä vuonna 2007.
Kiitos muutamalle, jotka vastasitte asiallisesti. On sitten riippunut sairaanhoitopiiristä, minkä linjan aikoinaan ottivat. Ja itse en oikeastaan edes halunnut tietää, säilyi "jännitys" loppuun asti. Joka kerta tuli mieleinen :)
25 vuotta sitten kerrottiin, jos näkyi niin hyvin että saattoi olla varma. Ja oli kyllä kerrottu aiemminkin, eli ei tässä ole ollut mitään yksiselitteistä ohjeistusta.
13: ihmisen biologinen sukupuoli on yleensä hyvin helposti havaittavissa heti syntymän jälkeen, ja toisinaan jo ennen sitä. Se mikä hänestä aikuisena tulee, on arvoitus vielä pitkään.
Jaaha. Mulle ei kerrottu vuonna 1991. Tosin oli yhdentekevää sinänsä ja hienoa, kun synnytyksessä sai pienen yllärin.
Esikoinen on 19, ja kerrottiin sukupuoli. Silloin riippui meilläpäin lähinnä siitä, näkyikö asia niin selvästi, että kannatti lähteä arvailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on 15 ja 17v ja täällä Porissa ei kerrottu. Jotkut tutut kävi esim Turussa tietyllä lääkärillä joka kertoi.
Ehkä ei ollut selvästi näkyvissä. Täällä Porissa veljelleni kerrottiin kyllä 16 vuotta sitten, mutta 4 vuotta sitten minulle ei kerrottu, koska vauva piti jalkoja yhdessä eikä voitu sanoa varmasti.
Ainakin mun äidille kerrottiin, kun odotti veljeä. Veli täyttää 29.