Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla taitaa olla migreeni, mutta en voi ottaa särkylääkettä, koska olen lääkevastainen! Enkä syö mitään pillereitä!

Vierailija
17.02.2017 |

Oksennan kohta ja ihan järkyttävä migreeni!
En aijo ottaa lääkettä, koska vastustan lääkkeitä.
Buranan tai ibumaxin syöminenkään ei varmasti ole terveellistä. Aspiriinistä puhumattakkaan.

Minä hyväksyn, että tämä on nyt tän hetkinen tilani mutta lääkettä en ota.
Pääsärky lähtee paremmin päähieronnassa käydessä!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän kaikki on kunnossa.

Vierailija
2/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen elänyt jo 18 vuotta kieltäytyen kaikesta lääketieteellisestä hoidosta ja lääkkeistä. Eettisistä ja moraalisista syistä. En hyväksy eläinkokeita, ja lääkkeiden ja lääketieteen kehitys perustuu niille. En myöskään hyväksy ihmisyksilön elämän pitkittämistä tilanteessa, jossa ihmislajia on muutenkin liikaa tämän planeetan kestokyvylle.  Sovellan näitä luonnollisesti vain kaikessa hiljaisuudessa itseeni, enkä yritä estää kenenkään toisenlaisen maailmankuvan omaavan lääkkeiden tai lääketieteen käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan pimeään huoneeseen, silmät kiinni. Kyl se jossain välissä helpottaa.

Vierailija
4/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
5/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kärsi ihmeessä. Mitä täällä kuulutat, omapahan on asiasi millä elämän laatusi pilaat. 

Vierailija
6/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat! Jos sulla on oikea migreeni oksetuksineen niin se ei kyllä millään päähieronnalla lähde!

Jos päänsärkysi loppuu hieronnalla on luultavimmin kyseessä jännityspäänsärky.

T. Oikeasti migreenistä kärsivä.

Ps. Tarpeeksi pahaksi, kun pääsee niin ei auta enää buranatkaan.

Vierailija
7/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi ihmeessä jos haluat, mutta pitääkö siitä täällä huudella? Pimeään huoneeseen silmät kiinni lepäämään siitä, mars mars.

Vierailija
9/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen elänyt jo 18 vuotta kieltäytyen kaikesta lääketieteellisestä hoidosta ja lääkkeistä. Eettisistä ja moraalisista syistä. En hyväksy eläinkokeita, ja lääkkeiden ja lääketieteen kehitys perustuu niille. En myöskään hyväksy ihmisyksilön elämän pitkittämistä tilanteessa, jossa ihmislajia on muutenkin liikaa tämän planeetan kestokyvylle.  Sovellan näitä luonnollisesti vain kaikessa hiljaisuudessa itseeni, enkä yritä estää kenenkään toisenlaisen maailmankuvan omaavan lääkkeiden tai lääketieteen käyttöä.

Harmi kuinka ihmiset hurahtaa. Jos koittaisi kaikkea välttää ettisistä syistä niin eihän tässä maailmassa voisi mitään tehdä. Siis säälittää vaan tällaiset ihmiset jotka sitten kärsii päänsyryistä kun kuvittelee pelastavansa maailmaa jättämällä sen buranan ottamatta.

Vierailija
10/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sitä näkee näin selvää "Hei huomaatteko kaikki, kuinka tyhmä minä olen" tyyppisiä aloituksia kuten tämä :-D

Vierailija
11/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lääkevastustajat ei käsitä, että monesti siitä lääkityksen puutteesta tulevat seuraamukset ovat jopa vakavampia, kuin se, että säästyisit niiltä ja käytät sinulla määrättyä lääkeainetta.

Vierailija
12/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenistä päätä ei kyllä voi hieroa. Voit yrittää puristaa sitä tyynyjen väliin tms. 

Mutta joo, provohan tää oli, koska kuka hullu migreenissä olisi koneella. 

Itse kärsin lähes 10 vuotta migreenistä ilman lääkettä enkä kyllä suosittele kenellekään. Kohtauksia oli vähintään 1 viikossa eli ainakin yli 500 lääkkeettöntä hukkaan heitettyä ja tuskaista iltaa. SItten oli helpompaa, kun oli lääkitys.

Jossain vaiheessa pääsin eroon migreenin aiheuttajasta ja nyt en sitten lääkettä tarvitsekaan. Muutamaan vuoteen en ole lunastanut apteekista täsmälääkkeitä, vaikka pidän reseptin varalla voimassa. Särkylääkettä menee noin 10 kpl/ vuosi. 

Vierailija
13/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi migreeni, et surffailisi netissä, nimimerkillä kokemusta on...

Vierailija
14/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut vahingossa "lääkevastainen". En oikeasti ole aatteellisesti lääkevastainen, mutta munuaisten vuoksi on pitänyt alkaa aika varovaiseksi lääkkeiden kanssa ja osa jättää pois/ vaihtaa. Toki tässä samalla on alkanut miettiä, miten huolettomasti lääkkeitä käytetään ja mitä vaikutuksia niillä on muualle kehoon kuin siihen kohteeseen, mihin ne on määrätty. 

Vierailija
15/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Oikea migreeni ei millään hieronnalla tokene. Ajoissa otettu lääke auttaa. Itse tiedän jo aamuyöstä pienestä kivusta, että nyt ibuprofeeni ja tunnin päästä helpottaa ja voi lähteä töihin. Se yksi burana ei ketään suista mihinkään lääkekoukkuun. Oma migreeni on onneksi harvinainen. Eräällä ystävällä oli vaikea, viikottain toistuva kipu, johon ei oikein tahtonut löytyä apua. Kuuma jyvätyyny on minulla myös lievittänyt kipua. Meillä tämä migreenitaupumus on perinnöllinen.

Vierailija
16/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Oikea migreeni ei millään hieronnalla tokene. Ajoissa otettu lääke auttaa. Itse tiedän jo aamuyöstä pienestä kivusta, että nyt ibuprofeeni ja tunnin päästä helpottaa ja voi lähteä töihin. Se yksi burana ei ketään suista mihinkään lääkekoukkuun. Oma migreeni on onneksi harvinainen. Eräällä ystävällä oli vaikea, viikottain toistuva kipu, johon ei oikein tahtonut löytyä apua. Kuuma jyvätyyny on minulla myös lievittänyt kipua. Meillä tämä migreenitaupumus on perinnöllinen.

Melkein lentää oksennus, kun ajattelen kuumaa jyvätyynyä ja migreeniä. Yleensä ottaen kylmä auttaa migreeniin, koska liian laajaksi auenneet verisuonet pitää saada supistumaan eikä laajenemaan lisää. 

Vierailija
17/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt pitäisi äkkiä ottaa yhteys dosentti Schwabiin ja viedä sinut pakkolääkittäväksi Terveyden Hävityksen Laitoksen alaiseen mielentasauslaitokseen! Ei KUKAAN saa parantua itse, saati ilman lääkkeitä!

Vierailija
18/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kuinka ihmiset hurahtaa. Jos koittaisi kaikkea välttää ettisistä syistä niin eihän tässä maailmassa voisi mitään tehdä. Siis säälittää vaan tällaiset ihmiset jotka sitten kärsii päänsyryistä kun kuvittelee pelastavansa maailmaa jättämällä sen buranan ottamatta.

En minä kuvittele pelastavani maailmaa. Minä teen sen, mikä on oman maailmankuvani ja moraalintajuni mukaan oikein. Tiedän toki, että useimpia ei kiinnosta kauheasti eläinkokeissa kärsivien eläinten kärsimykset, ei ainakaan niin paljoa että oltaisiin valmiita sanomaan että se eläin on yhtä arvokas kuin minä, joten kieltäydyn hoidosta jos sen hintana on kärsimyksen tuottaminen toisille olennoille. Monille eläimet ovat hyödykkeitä, joita voi käyttää esimerkiksi ravinnoksi tai koe-eläiminä. 

Sitä vaan ihmettelen, mistä tulee tuollainen ylimielisyys, että toisen maailmankuvan voi leimata "hurahtamiseksi" tai harhaiseksi maailmankuvaksi. Ihmisellä on omaan maailmankuvaansa täysi oikeus, jos sitä soveltaa itseensä ainoastaan. Ymmärrän, että jos minulla olisi esim. lapsi, en voisi häneltä pidättää lääketieteellisiä hoitoja jo ihan lakisyistäkin, ja se on yksi syy miksi minulla ei ole lapsia, toinen toki se että koin jo nuorena että länsimaisten kuluttajien tuottaminen tänne maapalloa kuormittamaan olisi väärä teko. En silti ajattele toisin ajattelevasta valtaväestöstä, joka lisääntyy, syö lihaa ja käyttää lääkkeitä, että he olisivat pahoja tai hurahtaneita, vaan neutraalisti vaan totean että erilaisista ajattelun lähtökohdista päätyy eri lopputulemiin. He saavat elää tavallaan, minä tavallani.

Vierailija
19/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mut kaikkea ei voi hoitaa ilman lääkkeitä. Muuten tuberkuloosikin jylläis yhä (ja pian jyllääkin kun rokotevastaiset idiootit ei rokota lapsiaan) ja muutkin taudit kroonistuu ja sit on koko loppuelämä pilalla. Mut kärsikää.

Vierailija
20/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenihän johtuu verisuonten venymisestä aivoissa. Itsellä tulee migreenikohtauksia onneksi nykyään kohtuu harvoin, mutta lähes aina niin yllättäen, että lääkkeet ovat toisaalla kuin missä itse olen, tai jo ehtineet vanhentua/en ole hakenut uusia.

Oksentaminen laajentaa verisuonia ja helpottaa siksi oloa, kun tuo venyminen lakkaa. Oksentaminen, vaikka sormet kurkkuun, pimeä ja viileä huone auttavat lähes aina. En myöskään enää odota että migreeni on täysillä päällä, vaan käyn oksentamassa jo näköhäiriöiden ilmaannuttua.

Oma migreenini on siis täysin lamaannuttavaa luokkaa jos pääsee oikein kunnolla päälle. En näe eteeni näköhäiriöiden takia (sahalaidat näkökentässä estävät katseen kohdistamisen), päänsärky on mielipuolista, pienikin valo täysin sietämätöntä, kaikki tuoksut/hajut tuhatkertaisia ja kohtauksen mentyä ohi pienetkin pään liikkeet aiheuttavat vihlontaa kolmen päivän ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän