Pian selvinnee miten Aito avioliitto -kansalaisaloitteen suhteen käy. Miten luulette tai toivotte käyvän?
Jännää on. Asia jakaa mielipiteitä myös uskovaisten keskuudessa.
Kommentit (42)
Sain äitini jälkenjääneestä ja säilyneestä kirjeenvaihdosta erään läheisen ystävättärensä kanssa, joka oli sairaanhoitaja kuten äitinikin (oikein ylihoitaja muuten), että isäni johon hän tuon kirjeenvaihdon aikana oli tutustunut ja jonka kanssa mennyt juuri sinä samana aikana naimisiin sairasteli jotain mahaoireita jo niihin aikoihin kuin olin alle vuoden ikäinen.
Hän oli sairalloinen koko ikänsä ja kuoli kun olin 12-vuotias.
Hän oli siirtynyt sairaseläkkeelle jo kun olin 8-vuotias.
Nuo sairaudet tosin olivat niitä ns. 'itse hankittuja', eivätkä suvussamme ainakaan geneettisiä,eli siis periytyviä,joten sitä pelkoa ei onneksi ole.
Hän vain oli nuorempana esim. juonut aika tavalla rankasti,poltti koko ikänsä ahkerasti ja innolla tupakkaa, söi epäterveellisiä ruokia, yritti sitten päästä oireistaan eroon valtavasti sitruunamehua juomalla ,mutta se vain pahensi tilannetta mahalaukussa. jne.
Kun olin 9-vuotias,oli isäni jo itsestäänselvästi kolmen hengen lapsuudenperheeni keskipiste.
Minun piti lähinnä vain 'olla hermostuttamatta häntä' ja turhaan vaivaamatta häntä 'kaiken maailman pikkuasioilla' ja lähdettävä aina silloin kun hän joskus (itse asiassa halusi useinkin) kaupasta olutta ja tupakkaa.
( Keskioluen myynti oli silloin vielä senverran uusi asia maassamme,että maalais-osuuskaupan E-myymälän hoitajan kanssa oli mahdollista sopia, että meidän tyttö sitten hakee ,kun isä tarvitsee. )
Isä tosin saattoi lyödä vaikka kävelykepillä, sähköjohdolla tai koiranpiiskalla jos en ollut ollut kiltisti ja totellut häntä. Kyllä hän minua toki kunnioitti tyttärenään,se hyvä hänestä voidaan sanoa, että ei kyllä mitään lähennellyt sillä tavalla, mutta muuten oli kyllä väkivaltainen ja arvaamaton. Sodan käynyt mies kun oli ja jo 57- vuotias kuollessaan,siis silloin kun itse olin 12.
En kyllä itkenyt isän haudalla ( tämä on vain toteamus)
Hahaa, maailmanloppu, joku kysyy et missä sun isä on? sehän on HIRVEÄN traumaattista ja hirveää :D ehkei kaikki ole yhtä nössöjä ja herkkiksiä kuin sinä?