Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia K-Raudan talopaketeista? Ja muitakin kommentteja?

18.03.2006 |

Haaveissa olisi Puutalon Jemina, joka (ulkolaudoitukset valmiiksi laitettuna ja maalattuna) tulisi maksamaan n. 77 000 sateelta suojaan tehtynä. Loput tehtäisiin sitten itse, putkimies ja sähkömies löytyy suvusta.

Mansardikatto on kallis, tiedän, mutta niin ihana... Sen kustannus verrattuna tavalliseen kattoon on about 6000 euroa kalliimpi. Saa nähdä, pitääkö siitä unelmasta luopua ja yleensäkin koko rakentamisesta, tulisiko vanhan remontoiminen kuitenkin halvemmaksi.

Paljonkohan koko rakennushomma tulisi maksamaan ilman autotallia (joka tehtäisiin joskus myöhemmin) ja tonttia? Perustukset kai tehtäisiin itse. Rakentamisesta en juuri muuta tiedä, kuin että se on aikaa ja hermoja vaativaa puuhaa, kuin on myös remontoiminenkin. Näin etukäteen ajateltuna tuntuu, että jaksaiskohan kumpaakaan hommaa ollenkaan - jos asuttaisiin sittenkin koko loppuelämä vuokralla. Heh. ;)

Pystyyköhän noista talopakettien hinnoista muuten paljon tinkaamaan? Jos talvella rakentaisi niin olisi ainakin halvemmat hinnat, mutta kuinkahan paljon...

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita! :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Puutalon 1,5krs Danielle vähän muuteltuna. K-raudan talomyyjän kanssa homma on sujunut kuin unelma samoin kaikkien toimitusten. Me rakennettiin talvella (perustukset lokakuussa ja paketti tuli joulukuussa -04) ja kyllä siitä jotain alennusta taidettiin saada. Meillä tuli pystytys ja katto päälle ja hinta jotain 70000e luokkaa. Rahaa palanut tähän mennessä n. 200000e ja vähän on vielä yläkerrassa laitettavaa eli muutama tonni menee vielä. Rakentaminen on raskasta. Me (siis mies) on tehty suurin osa töistä itse (putki ja sähköurakan tietty teki ammattilainen) ja kovaa on ollut. Onneksi ei lähtiessään tiedä mihin ryhtyy niin on vaan selvitty. Ja ihan hyvin loppujen lopuksi. Kaikki vaan maksaa melkoisesti ja loppuvaiheessa ei jaksa enää joka nippeliä kilpailuttaa...

Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa ei asiasta ole itsellä kokemusta... mutta jotain. Eli itse vertailtiin talopaketteja ja päädyttiin K-raudan Puutaloon --> kahdeksasta firmasta kysyttiin tarjoukset ja tuo halvin + edelleen halvin, kun katsottiin joihinkin lisänä tulleet tavarat. Joku toinen firma olisi saattanut olla laadukkaampi, mutta meille ainakin tuo oli tarpeeksi laadukas.

Budjetista meille sanottiin, että noin 1200 ¿/neliö, kun itse tekee lähes kaiken (meille tulee sähkö-ja putkimies palkattuna, muuten itse). Laskevat kyllä vielä tarkemman kustannusarvion, ja sitähän tekin voitte kysyä esim. K-raudasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin tarkkaan talomyyjältä kysellyt, koska rakentaminen on vielä vasta kaukaisena haaveena (ja toisaalta painajaiskuvana ;) ). Mutta siis kuuluuko katto siihen hintaan? Ja mitä kaikkea sisällä pitää sitten tehdä, vissiin ihan eristyksestä alkaen? Entä sisäportaat, tehdäänkö ne itse ja omalla kustannuksella (siis ei kuulu pakettiin)? Entä millainen lämmitys teillä on tullut Puutaloon, sille ei varmaan ole mitään rajoituksia? Pellettilämmitystä olen ajatellut, kenties... Kamalasti ajateltavaa rakentamisessa, täytyisi kai heittää mielestä vähäksi aikaa kun tuntuu että pää hajoaa. ;)

Vierailija
4/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin kuului katto tuohon toimitukseen. Ja sitten alkoivat ne sisätyöt... Talossa oli siis seinät pystyssä ja katto päällä mutta siinäpä se. Työt aloitetiin harvalaudoittamalla yläkerran lattia että siellä pystyi jotenkuten kävelemään. Tai laudalta toiselle pomppimaan...Eristeet on seinissä valmiina. Alakerranlattiat on valettava, väliseinät rakennetava, portaat voi tehdä itse tai ostaa valmiina (tosi kalliita...), ja yläkerataan sitten samat asiat. Meillä on lattialämmitys kaikkialla talossa ja iso varaava takka. Eniten vie varmaan aikaa kaikenlainen laatoitustyö ja vesieritäminen ja muu pikkutarkka puuhastelu. Raskasta hommaa mutta lopussa kiitos seisoo. Toivottavasti.