Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miksi niitä ei saisi pestä koneessa? Mikä niissä on niin erilaista muihin kahvinkeittimiin ja niiden osiin?

Sivut

Kommentit (40)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaikki osat kestää konepesun paitsi itse keitin ei tietenkään. Vesiputki kannattaa myös laittaa konepesuun ja irrottaa tulpat päistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki osat kestää konepesun paitsi itse keitin ei tietenkään. Vesiputki kannattaa myös laittaa konepesuun ja irrottaa tulpat päistä.

Lappusissa kyl sanotaan että ei suositella konepesu kahvipannullekkaan. Kai pesuaineet on liian tujuja?

Vierailija

Olen pessyt muutaman kerran ne koneessa, yleensä käsin koska tahdon nopeasti saada uudet kahvit keitettyä. Mutta ei ole koskaan mulla mennyt pilalle koneessa ja tiedän muitakin jotka pesee koneessa ja hyvässä kunnossa on kaikki osat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lappusissa kyl sanotaan että ei suositella konepesu kahvipannullekkaan. Kai pesuaineet on liian tujuja?

Olen pessyt kymmenen vuotta vanhan moccamasterin osia satoja kertoja koneessa, eikä ne ole menneet miksikään.

Vierailija

Lasinen kahvipannu hajoaa herkästi astianpesukoneessa. Pikkasen kun heiluu ja jokin toinen esine kilahtaa kylkeen niin KLIK ja kannu särki.

Töissä on muutama pannu mennyt tällatavalla astianpesukoneessa särki.

Vierailija

Mä muistan lukeneeni jostain että saa pestä mutta vaan koneen ylätasolla. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta niin mä kuitenkin oon aina tehnyt, eikä oo mennyt miksikään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lasinen kahvipannu hajoaa herkästi astianpesukoneessa. Pikkasen kun heiluu ja jokin toinen esine kilahtaa kylkeen niin KLIK ja kannu särki.

Lienee sitten ohuempaa lasia, hmmm, ja hinta tulee kaikesta muusta.

Vierailija

Kannu on lasia, kyllä se asianpesukoneen aineet kestää hyvin, mäkin olen pessyt jo 15 vuotta ilman ongelmia. Ja ei ole kannu mennyt kertaakaan rikki, ei se sen ohuempaa lasia ole kuin muutkaan keitinkannut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä muistan lukeneeni jostain että saa pestä mutta vaan koneen ylätasolla. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta niin mä kuitenkin oon aina tehnyt, eikä oo mennyt miksikään.

Veden paine koneessa? Ohkanen lasi ei kestä kuin altapäin tulevan kovemman myllytyksen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sitten ollut todella hyvä tuuri, kun olen pessyt pannua astianpesukoneessa satoja kertoja ja yhtäkään en ole särkenyt.

Vierailija

Sanotaanko noissa ohjeissa tosiaan noin? Pitäisi varmaan lukea ne joskus :D

Olen pessyt kaikki irtoavat osat pesukoneessa ja meillä on ihan peruskeitin. Ja ikääkin on 17 vuotta. Yleensä kyllä keitän kertaalleen tyhjänä pesun jälkeen. Poistuu pesuainejäämät, jos sellaisia sattuu olemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Milla mä saan sen vesisäiliön puhtaaksi? Keitin on varmana 10v. ja vesisäiliö alkaa olla ruskea.

Kalkkikertymää varmaan siellä vesisäiliössä joka on sitten tummunut.

Itse pesen varovasti tiskiharjalla ja käytän kerran vuodessa kalkinpoistoon etikkaa, eli pöräytän vesi/etikka seoksen kahvinkeittimen läpi ja sen jälkeen pelkällä vedellä vielä kerran ettei jää etikan makua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Milla mä saan sen vesisäiliön puhtaaksi? Keitin on varmana 10v. ja vesisäiliö alkaa olla ruskea.

Muistaakseni apteekista saa sitruunahappoa, jota voi käyttää myös pyykinpesukoneen puhdistamiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni apteekista saa sitruunahappoa, jota voi käyttää myös pyykinpesukoneen puhdistamiseen.

Ei kannata ostaa apteekista pientä pussia. Halpakaupoista saa sitruunahappoa isommissa paketeissa ja maksaa saman verran, mitä apteekissa kymmenen kertaa vähemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nii, vai hauki?

Vierailija

Meillä on nyt pesty töissä ikivanhan Moccamasterin kannuja tiskikoneessa Finishin pesuaineella puoli vuotta (aikaisemmin meillä ei ollut tiskikonetta kahvihuoneessa). Keittimellä on siis ikää yli 10v. Nyt on kannujen kahvat muuttuneet ruskeasta valkoisiksi, se muovi siis jotenkin ei tykkää siitä konepesusta. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat