Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sulla olis 10000€

17.02.2017 |

Niin millain sijoittaisit? Vai kuluttaisikko kerralla?

Itse ajatellut vanhojen/käytettyjen tietokoneiden korjausta ja uudelleen myyntiä,
kun olen pc harrastelija muutenkin

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapsiperhe, jossa 2 alle kouluikäistä lasta. Me vanhemmat duunareita, minä sairaanhoitaja ja mies tekee varastohommia. Rivarikolmio asuntolainalla ja auto osamaksulla. 10 000€ olisi iso raha meille, koskaan ei meillä ole tuollaista summaa tilillä ollut. Ajattelen, että ensisijaisesti tämä summa mahdollistaisi sen, että voisin olla vauvan kanssa pidempään hoitovapaalla kotona. Minun on nimittäin palattava töihin, kun asuntolainan lyhennysvapaa loppuu, sillä meillä ei ole varaa maksaa täyttä lyhennystä, jos olen kotona. Lisäksi osalla maksaisin opintolainan pois ja lyhennettäisi muutama tonni asuntolainaa.

Vierailija
22/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin pois opintolainat ja kulutusluotot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin Kaivopuistosta kaksion, niin kuin eilinen Kuopijon tradenoomi.

Vierailija
24/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tilillä just kympin verran. Se on siellä hätävarana talon korjauksia varten, ja jotta voidaan pitää vauva pari vuotta kotona, ilman päivähoitoa.

Ei 10 000:lla vielä mitään sijoituksia voi miettiä, ainakaan lapsiperheessä.

Kyllä voi sillä jo tuo summa tuottaisi sulle satoja euroja vuodessa-parissa  oikein sijoitettuna. Tonnillakin pääsee tavis  jo alkuun ja rahat on takas tilillä kolmessa päivässä jos hätä iskee. Tyhmintä on pitää niitä vaan tilillä.

Vierailija
25/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuon verran osakkeissa. Jos saisin toisen kymppitonnin, niin sijoittaisin senkin osakkeisiin.

Vierailija
26/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuon verran ja vähän enemmänkin. Jatkuvaa miettimistähän se on mihin niitä laittaisi. Osa on osakerahastoissa ja osa tilillä odottamassa edellisten romahdusta. Toistaiseksi osakerahastot ovat olleet se paras paikka, mutta nekin ovat aika korkealla tasolla nyt. Epäilyttää voivatko ne enää nousta. Hyvä jos voivat.

ei osakeRAHASTOT ole paras paikka. kyllä se on suoraan osakkeet. Nyt on sijoitustillillä 500 € ja meinaa polttaa jo taskussa. Jos kuitenkin vielä  kuukauden tai pari jaksaisi odottaa niin voisi kerralla isomman satsin ostaa. Noin 1000-2000 euron kertaostoja olen pyrkinyt tekemään. 

Osakkeet ovat hyvä kohde, jos niitä jaksaa seurata ahkerasti ja päivittää salkkuaan. Mutta jos ei tiedä asioista tai jaksa seurata tilannetta ahkerasti, niin rahastot ovat tuottoisampia pitkällä aikavälillä. 

Taas yks tietämätön lisää. Ei sitä salkkua tarvitse päivittää jatkuvasti kun sijoittaa osinkoaristokraatteihin. Rahastot ovat rahastusta ellei  kyseessä ole EFT.

Miten ihmiset ovatkin noin pihalla.....

Vierailija
27/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se vaan tilillä makaa. Tarkoitus olis sijoittaa isompaan asuntoon, mutta kun tää vanha pitäis ensin saada myytyä.

Vierailija
28/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonni on vielä niin pieni raha, ettei oikein maksa vaivaa ostaa sillä osakkeita. Niitä pitäisi sitten muistaa vähän seurata ja arvo-osuustilistäkin tulee kustannuksia. Eli jos ei ole tarkotus sijoittaa enemmänkin, niiin rahastot voi olla kätevämpi vaihtoehto, vaikka siitä toki kuluja meneekin. 

Meilläkin on 20ke odottelemassa yllättäviä menoja (osa otettiin juuri pois rahastosta, kun tuli sellainen kutina Trumpin sekoiluista) ja siitä otetaan myös toisen lapsen kanssa kotiin jäävälle vähän käyttörahaa. Ei sitten tarvitse rahan takia laittaa toistakaan päivähoitoon. Pitää lapsiperheessä puskuria olla.

Kymppitonnilla saa jo tasaista osinkovirtaa 80€/kk, Nordean kulut arvo-osuustilistä on vajaa 2€/kk, jos ei ole tehnyt yhtään kauppaa edellisen vuosineljänneksen aikana. Jo yksi kauppa nollaa säilytysmaksun. Jos jollakin on vara heittää 80-160 euroa kuussa kankkulan kaivoon niin fine, minulla ei ole.

Vierailija
29/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuon verran ja vähän enemmänkin. Jatkuvaa miettimistähän se on mihin niitä laittaisi. Osa on osakerahastoissa ja osa tilillä odottamassa edellisten romahdusta. Toistaiseksi osakerahastot ovat olleet se paras paikka, mutta nekin ovat aika korkealla tasolla nyt. Epäilyttää voivatko ne enää nousta. Hyvä jos voivat.

ei osakeRAHASTOT ole paras paikka. kyllä se on suoraan osakkeet. Nyt on sijoitustillillä 500 € ja meinaa polttaa jo taskussa. Jos kuitenkin vielä  kuukauden tai pari jaksaisi odottaa niin voisi kerralla isomman satsin ostaa. Noin 1000-2000 euron kertaostoja olen pyrkinyt tekemään. 

Kyllä ne rahastot on parempi paikka kuin nollakorkoinen pankkitili, ja ovat helppo tapa aloittaa osakesijoittaminen. Riskejä tietysti niissäkin on, mutta aloittelijan kannattaa valita joku maltillista riskiä harjoittava rahasto, tai riippuu tietysti  riskin oton halusta-

No on rahastot parempi paikka kuin pankkitili, mutta osakesijoittamista se ei ole.

Vierailija
30/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttivelka pois, muita velkoja pois 5000€, 1000€ kulutukseen, 4000 säästöön.

Vierailija
31/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmä hassaa rahansa johonkin osakerahastoihin. 

Kannattaa miettiä sitä että Japanin osakemarkkinas on laskenut nyt 30 vuotta putkeen. 

Suomen osakemarkkina on alempana nyt kuin vuonna 2000. 

Kyllä pitää olla pitkä pinna että jaksaa odottaa tulosta

Vierailija
32/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä sitä että Japanin osakemarkkinas on laskenut nyt 30 vuotta putkeen. 

Kumma juttu. minulla takoo tulosta joka kuukausi. Ihan joka kuukausi useampaan otteeseen maagisesti ilmestyy rahaa tilille. Eikös ole hassua. Ei ole tarvinnut vuosia odottaa tulosta.

Vierailija
33/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonni on vielä niin pieni raha, ettei oikein maksa vaivaa ostaa sillä osakkeita. Niitä pitäisi sitten muistaa vähän seurata ja arvo-osuustilistäkin tulee kustannuksia. Eli jos ei ole tarkotus sijoittaa enemmänkin, niiin rahastot voi olla kätevämpi vaihtoehto, vaikka siitä toki kuluja meneekin. 

Meilläkin on 20ke odottelemassa yllättäviä menoja (osa otettiin juuri pois rahastosta, kun tuli sellainen kutina Trumpin sekoiluista) ja siitä otetaan myös toisen lapsen kanssa kotiin jäävälle vähän käyttörahaa. Ei sitten tarvitse rahan takia laittaa toistakaan päivähoitoon. Pitää lapsiperheessä puskuria olla.

Kymppitonnilla saa jo tasaista osinkovirtaa 80€/kk, Nordean kulut arvo-osuustilistä on vajaa 2€/kk, jos ei ole tehnyt yhtään kauppaa edellisen vuosineljänneksen aikana. Jo yksi kauppa nollaa säilytysmaksun. Jos jollakin on vara heittää 80-160 euroa kuussa kankkulan kaivoon niin fine, minulla ei ole.

Melkoinen osinkovirta jos saat 10 % osinkoa vuosittain. Tyypillisempi on 5% mikä on hyvä sekin. 30 € olisi realistinen.

Vierailija
34/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen osinkovirta jos saat 10 % osinkoa vuosittain. Tyypillisempi on 5% mikä on hyvä sekin. 30 € olisi realistinen.

Tuo on osinkovirta mikä minulla tällä hetkellä tulee. Korkeampaankin voisi päästä mutta sitten alkaa oleen jo riskit sen verran suuret että ainakaan minun riskinsietokykyni ei salli sitä. Tällä hetkellä myös arvonnousu noilla osakkeilla on reilusti positiviivinen ja en siksi ole lisäämässä painoa. Jos ostaisin tuota kohdetta lisää laskisi se tuota osinkotuottoa 10%sta jonnekin 7-8% paikkeille uusille sijoituksille.

Vierailija
35/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi? Kai sitä nyt kaikilla tuon verran on (?) Toisaalta, jos on niin onnettomasti, ettei ole, niin he eivät osaa sitä järkevästi käyttää nytkään.

Vierailija
36/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on osinkovirta mikä minulla tällä hetkellä tulee. Korkeampaankin voisi päästä mutta sitten alkaa oleen jo riskit sen verran suuret että ainakaan minun riskinsietokykyni ei salli sitä. Tällä hetkellä myös arvonnousu noilla osakkeilla on reilusti positiviivinen ja en siksi ole lisäämässä painoa. Jos ostaisin tuota kohdetta lisää laskisi se tuota osinkotuottoa 10%sta jonnekin 7-8% paikkeille uusille sijoituksille.

Eli osakkeet on hankittu jo jokin aika sitten. Toisaalta usassa jotkut yhtiöt maksavat kyllä hyvin osinkoa, Suomalaisiin verrattuna. Kuitenkin aika vaikea päästä 10% jos tänään ostaisi osakkeita.

Vierailija
37/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt ollut vuoden verran töissä opiskelujen jälkeen ja nyt ois toi kymppitonni tilillä. Lapsiakin on useampi, kertyy silti kivasti. En kuitenkaan ajatellut tehdä sillä mitään kummempaa..

Vierailija
38/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huoletta hoitovapaalla kunnes nuorin täyttää 3v

Vierailija
39/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu. minulla takoo tulosta joka kuukausi. Ihan joka kuukausi useampaan otteeseen maagisesti ilmestyy rahaa tilille. Eikös ole hassua. Ei ole tarvinnut vuosia odottaa tulosta.

On joo kumma juttu. sijoittelepa 30 vuotta niin ei ole mitänä jäljellä. 

Kai sunllakin järki sanoo ettei raha voi kasvaa korkoa korolle ikuisesti kun inflaatio on nolla.

Vierailija
40/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli osakkeet on hankittu jo jokin aika sitten. Toisaalta usassa jotkut yhtiöt maksavat kyllä hyvin osinkoa, Suomalaisiin verrattuna. Kuitenkin aika vaikea päästä 10% jos tänään ostaisi osakkeita.

Aika vaikeaa totta, muttei mahdotonta. Parempaankin pääsisi mutta kyllä se riski pitää hinnoitella mukaan silloin. Suht riskittömästi pääsee siihen 4-5% eli juurikin 30 euron kuukautiseen tuottoon tai paremminkin 120€ kvarttaalituottoon. Esimerkiksi ostamalla AT&T:tä koko kymppitonnilla saa yli 4,5% p.a. osinkotuoton. Osakkeen arvon nopeaan tippumiseen en usko, pikemminkin hidasta nousua jatkanee.