Viisikymppiset, miten jaksatte työssänne?
Minä en oikein jaksa. Työ on mielekästä, mutta odotan vain vapaapäiviä. Olen aina väsynyt, vaikka pidän itsestäni huolta monella tavalla.
Kommentit (32)
Olen 52v nainen, pidän työstäni.. mutta jatkuvat muutokset, uudet ohjeet, uudet työohjelmat, kiire, muuttuvat tilanteet ovat ajamassa minua pieneen panikkkiin.
En ole niin nopea, nokkkela ja hoksaavainen kuin esim kollegani 29v.
Minulla menee aikaa omaksua uusia juttuja, teen asioita hitaammin. Toivun työviikosta hitaammin kuin nuoret.
Tunnen itseni ihan muinaisjäänteeksi, häpeän olla vanha.
43 ja kaksi burnouttia jo takana IT-alalla.
Kokoajan lisääntyy vastuut, vaatimukset ja työhön suorasti liittymätön hömppä ja IT:t vie mehut, sekä stasi tyylinen seuranta kaikessa ja raportointi joka puolelle.
Huonostihan sitä jaksaa, joka toinen vuosi talouden normaali laskukausi tulee, mutta sitä kutsutaan "lamaksi" tällöin alkaa YT:t ja 1/3 osa saa potkut ja töihin jäävät tekevät niiden työt ilman lisäkorvausta.
Meillä oli ennen tiimissä 8 nyt on 4, ja työt ja raportoinnit vaan lisääntyy, tämä YT-kusetus menee Suomessa läpi kuin häkä eikä ihmiset älähdä...
Vierailija kirjoitti:
Väsyttää myös. Töissä on ollut useat yt:t irtisanottujen töitä on siirretty muille, uusia ei ole otettu tilalle. Kuormitus on kova.
Tämä !
5-kymppisellä, niin kuin itsekin olen, on varmaan vaihdevuosiin liittyvää väsymystä ja alakuloa, joka menee varmaan aikanaan ohi. Jaksan töissä ihan hyvin, enkä ole mielestäni hitaampi kuin muutkaan. Olen esimiestyössä. Pinna ehkä ajoittain vähän kireällä. Yritän olla purkautumatta töissä. Onneksi lapset on jo aikuisia, eikä ole vielä lastenlapsiakaan hoidettavana.
Minulla ihan mielekäs työ, mutta kyllä silti väsyttää.
Töitä ja asiakasvastuita on liikaa ja työaika ei vaan riitä.
Uudistuksia it-ohjelmissa aivan jatkuvasti, eikä eikä ehdi perehtymään.
Rahaa pitää tehdä työnantajalle, mutta siitä ei palkita.
.
Oikein hyvin kiitos. Tähän ikään mennessä sitä on jo onnistunut etenemään asemaan ja työhön, jossa voi pääosin delegoida rasittavat hommat muille. Itse lähinnä nautiskelen asioiden etenemisestä ja nostan hyvää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ihan mielekäs työ, mutta kyllä silti väsyttää.
Töitä ja asiakasvastuita on liikaa ja työaika ei vaan riitä.
Uudistuksia it-ohjelmissa aivan jatkuvasti, eikä eikä ehdi perehtymään.
Rahaa pitää tehdä työnantajalle, mutta siitä ei palkita..
Tämän takia mummo- ja pappaikäisten paikka ei ole työelämässä. Eläkkeelle. Noita ongelmia ei nuorilla ole.
57v ja jaksan hienosti. Toiminimiyrittäjä hyvin työllistävällä alalla, työaika ja -määrä itse säädeltävissä.
Avioliitto varmalla pohjalla,seksiä vähemmän mutta laatu erittäin hyvä. Lapset aikuisia ja kuopusta lukuunottamatta muuttaneet kotoa.
Viihdyn mökillä, metsässä- myös konserteissa ja tapahtumissa kunhan niitä taas on.
Voin hyvin, olen etätöissä enkä ole jatkuvasti flunssassa niin kuin työpaikalla, jonne matkustan julkisilla kulkuvälineillä. Saan nukkua pitempään aamulla, kun voi hypätä sängystä suoraan tietokoneelle. Ruokavalio on monipuolisempi ja terveellisempi kun laitan itse ruokaa. Nainen 56 v
Mites ap:llä menee nykyään? Ketju aloitettu 2.2017... Liekö vielä hengissä?
Jaksan hyvin, koska minulla on mielekäs työ. Lisäksi voi tehdä töitä intervalleissa, mikä minulle sopii. Joskus jos väsyttää, pidän vapaapäivännja teen seuraavana päivänä tuplamäärän. Tai kuten nyt: klo on 9.30, ja olen vasta aamiaisella.