Sain juuri heippa-lapun! Oletko sinä saanut naapurilta lappua? Jaa omasi tänne!
Muutin -eilen- tähän uuteen asuntoon ja ansaitsin jo nyt heippalapun jossa kerrottiin koirani ulvoneen koko viime viikon 8-16 (minulla ei ole koiraa ja tosiaan muutin tähän eilen) Olivat kuulema varmistaneet postiluukusta että ulvonta kuuluu juuri täältä. (Asunto ollut tyhjillään remontissa kuukauden)
Millaisia heippalappuja sinä olet saanut?
Kommentit (51)
Sain lapun jossa luki moi, ei mitään muuta :D
Ei ole tullut heippa eikä muitakaan lappuja. Yksi naapuri jolla oli jotain mua vastaan kertoi että saan varoituksen liian kovaäänisistä vappubileistä. Olin koko vapun kavereiden luona ja asunto oli tyhjänä. Virallista varoitusta ei tullut koskaan.
Olenhan minä tosiaan saanut, vaikka asunkin omakotitalossa, kaukana muista. Mutta jokin tämmöinen lahkolaisten lappu oli rypistettynä laatikossani (varmaan käynyt roskiksessa välillä tai jotain), ja saatteena siinä luki *etunimi* lopeta jo, meitä ei kiinnosta! Olen ateisti tai jotain sellaista, en tiedä näitä nimityksiä niin tarkkaan.
Minulle ei ole selvinnyt kuka laittaa roskia laatikkooni.
20v sitten opettajamies asui alakerrassani. Isännöitsijä alkoi soittelemaan että minulla haukkuu koira, sängyn liikkeet kuuluu. Nämä ei pitänyt paikkansa kun ei ollut koiraa enkä edes seurustellut tuohon ajankohtaan. Kerran kun imuroin tuli oveni taakse raivoamaan imuroinnin äänestä.
No, tuo poikamies löysi naisen ja saivat lapsen. Jouduin sitten kuuntelemaan kun raivosi itkevälle vauvalle. ..saatanan, perkele, mikä sulla on.
Myöhemmin kuulin, että tuo opettaja oli käynyt kiinni oppilaisiinsa useammankin kerran.
Muutimme kumpikin pois tuosta talosta.
Koko ajan. Meillä on semmonen heipparinkikin. Melko törkeää sisältöä liikkuu.
Kirjoitin kerran lapun naapurille jonka koira haukkui häiritsevästi. Sanoin, että jos ei pysty hoitamaan koiraansa niin vieköön sen lopetettavaksi.
Koira sitten kuolikin. Koira oli vanha ja sitä olisi pitänyt käyttää pissillä useammin.
En ole saanut heippalappua, mutta mieheni on tehnyt taatusti unohtumattoman heippakäynnin alakerran naapurille.
Asuttiin kuudennessa kerroksessa ja mies kävi viemässä roskat. Sit takas sisään tullessa päätti vähän pelleillä mulle. Rämpytti ovikelloa ja huuteli postiluukusta sellasella lässyttävällä äänellä "heibaaaa, heibaa kultiiii, kultiiiiiiii jne. " sit tajus, että ei hemmetti, jäikin yhtä kerrosta liian alas. Yritti paeta paikalta portaita pitkin, mutta alakerran bodari ehti avata oven. Huuteli sit sieltä portaiden puolivälistä, että anteeksi väärä ovi.
En ole saanut heippalappua, mutta uudessa kämpässä soi kerran arki-iltana ovikello klo 23.30. Joku mies kiersi pimpottelemassa kaikkien rapun asuntojen ovikellot ja kysymässä kuka kolistelee siihen aikaan. En kuullut kolinaa mutta ovikellon soittoon heräsin.
Eikä ollut mikään hiljainen rimputus, säikähdin kun ei siinä vaiheessa tiennyt edes millaista porukkaa siellä asuu ja vähän kyseenalainen alue. Muistakaa että äänet saattaa kaikua rakenteita pitkin.
"Hei. Koirasi haukkuu KOKO AJAN, ja se häiritsee minua. Tee jotain, että se loppuisi. Kiitos" Kirjoitettuna heiveröisellä vanhuksen käsialalla.
Tartuin heti toimeen, ja aloin nauhoittaa koirieni (2 kpl) yksinoloa. Hipihiljaista oli. Teen töitä lähinnä kotona, koirat ovat muutenkin aivan poikkeuksellisen vähän yksin.
Lopulta kävi ilmi, että yli METRIN paksuisen kivi- ja tiiliseinän takana n. 80v nainen kuuli omiaan (tai jossain muualla haukkuvan koiran), ja jostain mystisestä syystä päätti syyttää minua, joka en edes asu hänen seinänsä takana (talot ovat mäessä, muttei mummon seinän takana asuvalla ole edes koiraa).
Tilanne meni niin pitkälle, että naapuritaloyhtiön isännöitsijä vaati kirjallisesti minun häätöäni, valitus oli osoitettu taloyhtiöni hallitukselle. Ja eläinsuojeluilmoituksenkin tämä ämmä teki. Meillä kaikki hyvin, eikä mitään hätää. Mutta kyllä sain tästä järkyttävän stressin.
Niina, Isännöintiverkko, Helsinki, kaikki materiaali on mulla tallessa, ja helposti tästä saisi kunnianloukkaussyytteen. En nyt viitsi, jostain syystä nyt on häirintä loppunut.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2624594/sain_heippalapun_haukkumisesta_k…
En ole saanut heippalappua mutta nykyisessä taloyhtiössä jossa asun on 4 asuntoa päällekkäin, asun ylimmässä kerroksessa. Noin puoli vuotta sitten ensimmäisen kerroksen asuntoon murtauduttiin ja kun palasin töistä kotiin ja olin juuri syönyt alkoi armoton ovikellon soitto. Jatkoin netin selailua jne mutta katsoin ikkunasta ulos tunnin jälkeen koska en tunne kotikaungissani lähes ketään ja luulin että kyseessä oli joku kajahtanut spurgu. Kadulla seisoi naapurini ja huusin että mitä sinä siellä rämpytät. Hän ilmoitti olevansa poliisi ja että meidän pitää keskustella välittömästi. Ignoroin miehen mutta menin alas jonkin ajan päästä koska oli pakko mennä kauppaan. Äijä nökötti edelleen ulko-oven edellä siviilivaatteissa ja hän kysyi olinko nähnyt mitään. En ollut. Yllättäen naapurirauhan taso on Teppo Tulpun ja Aku Ankan luokkaa.
Nuorena muutin silloisen poikaystävän kanssa yhdessä vuokrakaksioon. Seinänaapurit eivät jostain syystä meistä tykänneet. Olivat alusta saakka tosi nyrpeitä ja koppavia, mulkkasivat vaan kun tervehdittiin. Kävelivät rappusissakin päin. Olivat olevinaan jotenkin hienompaa väkeä, mahtoi kälyisessä ja halvassa vuokratalossa vituttaa katsella köyhempää väkeä kuten me :D
Yhtenä päivänä tipahti postiluukusta virallinen varoitus vuokranantajalta! Kauhuissani luin koko kirjelmän läpi, ja lista meidän harjoittamasta "häiriköinnistä" oli vähintään mielenkiintoinen. Mm. huutoa, ovien ja kaappien paiskomista, tupakan tumppien alas viskelyä, parvekkeelta syljeskelyä... Kaikki aiheetonta kun rauhassa hiljaa eleltiin. Ja siis no, meillä ei kukaan tupakoinut, kukaan ei ollut edes parvekkeella käynyt. Parasta oli, että se tumppikasa nurmikolla oli jo ajalta ennen meidän muuttoa! Ihan asukastoimikunnan vuoden takainen lappu ilmoitustaululla todisti :D mutta totta kai vuokranantaja uskoi vanhempaa naapuria ennemmin kuin nuorta pariskuntaa. Aiheeton varoitus siis, ei tuntunut kivalta.
Tupakoinnista minuakin syytettiin. Olin kuulemma tumpeilla tukkinut sadeveden poistoputkenkin. Rappukäytävän seinällä oli tämä minulle osoiettu kirje kaikkien nähtävillä. Kuten jo arvata saattaa, en ole koskaan tupakoinut.
Asun uudessa kerrostalossa hyvällä alueella. Hissiin oli aamulla ilmestynyt kasa roskia ja lappu:
"Poliisi pitää minua asunnossani "vankina" viekää roskat pois, minulla on yksinäistä ja nälkä pitävät minua hereillä
*sukunimi* klo 4 40"
Huoltoyhtiöön soitin ja pyysin että tulevat katsomaan mikä on hätänä, kuulemma ennenkin on vastaava tehnyt tää sama henkilö... Toivottavasti on saanut jotain apua :/
En ole saanut heippalappuja, mutta aikoinaan jätin sellaisen itse. Asuin ekaa kertaa omillani solukämpässä, ja seinänaapuri (ei siis sentään oma kämppis) oli öisestä metelistä päätellen löytänyt uuden tyttöystävän... Eräänä päivänä sitten löysimme kaverin kanssa kadulta vajaan paketin iskemättömiä kondomeja. Otin kortsut talteen ja jätin ne naapurin ovelle kera lappusen, jossa onnittelin uudesta parisuhteesta ja muistutin ehkäisystä huolehtimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin -eilen- tähän uuteen asuntoon ja ansaitsin jo nyt heippalapun jossa kerrottiin koirani ulvoneen koko viime viikon 8-16 (minulla ei ole koiraa ja tosiaan muutin tähän eilen) Olivat kuulema varmistaneet postiluukusta että ulvonta kuuluu juuri täältä. (Asunto ollut tyhjillään remontissa kuukauden)
Millaisia heippalappuja sinä olet saanut?
No huh huh!! Tuohon tepsii semmoinen, että laitat ilmoitustaululle rappukäytävään heippalapun sun uusille naapureille, jossa kysyt että "kukahan on mahtanut kadottaa mielikuvituskoiransa? Saa noutaa asunnosta XX ja mahdollisimman nopeasti , kiitos."
Hitsi kun en ihan jokaista yksityiskohtaa (kirjoitusvirhettä) ehkä muista, mutta sain tällaisen:
"Hei,
Puhdista kuivausrumppu kuivaksen jälkeen."
Oli sentään ihan allekirjoitettu, tosin se ei olisi ollut tarpeen koska siinä 10:n asunnon taloyhtiössä ei montaa vaihtoehtoa ollut.
Ja joo, puhdistin sen kyllä aina.
Ei ole heippa lappu, mutta kerran sain lapun jossa kirjoittaja kysyi että kun mulla näkyy olevan pikkukissa niin hän vois antaa leluja. Asui kuulemma naapuritalossa ja oli nähnyt kun kävelytin kissaa ulkona. Vähän tuntui creepyltä että oli löytänyt oikean oven (miten, kytännyt missä ikkunassa kissani istuu...?) kun kyseessä oli tosi iso talo enkä tuntenut ketään naapureita edes ulkonäöltä.
Mä sain lapun, että koirani haukkuu jatkuvasti ja että se haukkuminen kuuluu myös ulos.
OK, mulla on koira, on ollut jo useamman vuoden. Ei hauku päivisin eikä öisin. Olen naapureilta kysellyt.
Tämä lappu oli tullut postiluukusta ja löysin sen tullessani, koiran kanssa, kotiin 3 viikon mökkilomalta.
Sinä aikana on kuulemma haukkunut 24/7.
Mielenkiintoista?
Jätin asian omaan arvoonsa.
Tuli heippalappu siitä, että olimme laittaneet rappukäytävään taloyhtiön vaatiman ilmoituksen remontista. :D Kirjoitin heippalapun alareunaan että "kiitos viestistä, noudatimme taloyhtiön ohjetta ilmoittamisesta" ja länttäsin sen oman ilmoituksemme viereen. Jotenkin kummasti ko. lappu hävisi vähin äänin. AINA kannattaa laittaa ilmoitustaululle tiedoksi tällaiset ihan turhat, nimettömän laput ja kertoa asiallisesti, jos a) ilmoitettua vikaa ei ole ollut olemassa tai b) vika johtuu jostakusta muusta. Tulee samalla muille asukkaille tiedoksi että millaista viestittelyä on käyty.