Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on ilmoittanut kanssaulkoiluttajalle, että nyt sinun on otettava koirasi pois koirani läheltä ettei käy huonosti..

Vierailija
16.02.2017 |

Ja hän ei reagoi mitenkään ja iso koirani käy hänen puudelinsa kimppuun. Onko minulla tuossa tapauksessa jotain vastuuta tapahtuneesta? Oli vastaava tilanne, mutta onneksi koirani pysyi rauhallisena, oikeastaan vain pelkäsi. Olin hämmästynyt, miksei tuo mamma reagoinut mitenkään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on kaksi ongelmaa: hän ei ensinnäkään hallitse koiraansa, eikä myöskään osaa vakuuttavasti käskeä muita ulkoiluttajia menemään kauemmas. Hyvä uutinen on, että nämä molemmat on opeteltavissa, jos halua on. Mutta onko, siinä kysymys.

Vierailija
22/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen syy, jonka elukka ei ole hallinnassa. Jos joku päästää fleksissä koiran minun koiran kimppuun ja koirani arkana puolustautuu niin se on kyllä tasan fleksitädin vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä selvinnyt mikä esti ap:tä poistumasta koirineen tilanteesta.

Ison koiran omistajalle ei anna periksi väistää pienempää koiraa :(

Surullinen tapaus.

Vierailija
24/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isojen koirien omistaja ja kyllä hallitsen 2x 30kg. Siihen sen sijaan en voi vaikuttaa, jos flexipuudeli tunkee iholle eikä poistu. Ihan niin nopeasti minäkään en sitä massaa saa kiskotuksi poispäin. Ja yleensä flexipuudeli on se joka rähinöi, ei meidän koiran. Tiedän täsmälleen mistä ap puhuu. Ja siis koirahan saa olla mikä tappaja tahansa, jos on hihnassa ja hallinnassa eikä tee kellekään mitään pahaa.

Vierailija
25/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt:t taistelukoirien omistajat pätee tässä ketjussa :(

Voi helkkari mitä juttua!

En veisi omaa seurakoiraani lähellekään tuollaisia! Ja olen kasvattanut myös isoja paimenkoiria.

Nämä asenteet vaan on niin ...

Vierailija
26/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä selvinnyt mikä esti ap:tä poistumasta koirineen tilanteesta.

Kuule se, kun yritin pitää kohta raivostuvaa koiraa tiukasti paikallaan. Jos olisin höllännyt, olisi voinut käydä huonosti

Minä en nyt ymmärrä. Siis joudut huutelemaan vastaan käveleville koiranomistajille että menisivät äkkiä karkuun? Niinkö? Vai mitä tarkoitat?

Vierailija
27/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lenkillä, minun kiltti keskikokoinen paimenkoira, kulki aivan minun vieressä, koska olin käskenyt ohi. Vastaan tuleva pikkukoira flexissä näykkäs koiraani hännästä.

Pikku koiran omistaja ei edes huomannut.

Otti päähän vaikkei jäänyt mitään jälkeäkään, koira päästi vain pienen vingahduksen ja pyörähtänyt ympäri ihmeissään, mutta mietin jo luottaako oma koira seuraavalla kertaa minuun kun käsken ohi.

28/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on koira hihnassa ja vapaa irtokoira kaupunkialueella - tai missä vaan - tunkee itsensä koirasi retuutettavaksi, on vastuu tapahtuneesta sillä, joka pitää koiraa lainvastaisesti/järjestysääntöjen vastaisesti  vapaana.  Jostain syystä oma koirani on irtokoiramagneetti, tai sitten joku hölmö on tuppaamassa omaa koiraansa oman koirani luokse ehdoin tahdoin. Oma koirani on hyväkäytöksinen ja suht pieni, ei siis mikään remmirähjääjä. Niinpä hyvin moni muu koiranulkoiluttaja päästää oman koiransa minun koirani luokse vapaana ja huutaa perään että koira on ihan kiltti. Minun koirani ei ole, ja käy kiinni, jos joku tuntematon koira tuppaa sen luokse. Enkä todellakaan ole vastuussa siitä, että joku ei noudata kaupunkimme järjestyssääntöjä eikä näytä omaavan tervettä järkeä! Oma koirani on aina  hihnassa. Niin pitäisi olla muidenkin koirat, tai ainakin hallinnassa.   

Vierailija
29/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastuu sillä jonka koira käy kiinni.

Jopa ihmisten, lastenkin kohdalla riittää vastuunsiirtoon se, että huutaa ennakolta että "älä mene sen lähelle, se puree!!" jos lapsi tästä huolimatta menee lähelle ja koira puree, niin vastuu on lapsen vanhemmalla.

Ei nämä asiat aina sentään kaadu koiranomistajan niskaan. Tuostakin on ennakkotapaus oikeudessa. Muistakaa siis varoittaa ÄÄNEEN ja jos mahdollista esim. autohäkkiin ja piha-aitaan varoituskyltit.

Jos se koirasi luokse tuleva koira on irti, niin vastuu on täysin irtiolevan koiran omistajalla, jos koiraasi tulee vammoja, hän korvaa, huolimatta siitä kumpi koira tappelun aiheutti.

30/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalta ei pysty poistumaan, jos toinen koira on vapaana eikä sen omistaja hallitse sitä, ja koira on tunkemassa oman hihnassa olevan koiran luokse estelyistä huolimatta. Helsingissä tällaisia irrallaan juoksevia, tottelemattomia koiria on runsaasti, joten vaaratilanteita tulee lähes päivittäin eteen. 

Vierailija
31/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni koira, joka saattaa tappaa toisen koiran helposti tai vahingoittaa pahasti vaikka toinen koira lähestyisi ystävällisesti, ei ole mikään taajamakoira. Entä jos tulee tilanne, että joutuu väkisinkin toisen lähelle? Ei jostain syystä voi väistää ja tilanne tulee yllättäen? Kuonokopppa päähän!

Vierailija
32/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassu vastapaino tämä sille koiran irtipitokeskustelulle :D Tässä siis sanotaan, että hihnassa oleva koira saa mennä toisten koirien luokse ja häiritä muiden kulkemista? Mutta irtipitoketjussa taas oltiin sitä mieltä ettei edes hyvinkoulutettua koiraa saa pitää irti, kun ajatus sen hihnan puuttumisesta siitä väliltä ärsyttää?

Pikkuisen on nyt ristiriitaista :D Eli kunhan laitan koirani hihnaan, niin ihan sama miten se siinä hihnassa käyttäytyy, kunhan on HIHNA?

Vierailija
33/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten toimitaan kun kerron mu...kunjatkeesi olevan mora selässään jos et kutsu luoksesi ja ota kiinni?

Mikä saa wt paskat ottamaan egonkohottimia vaikkei äly riitä kouluttamiseen.

Vierailija
34/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni ja hyväkäytöksinen koira, joka on oppinut pelkäämään toisia koiria koska monet päästävät koiransa tulemaan suoraan päin yllättäen (koirani kimppuun on siis käyty useasti irtokoirien ja löysässä hihnassa kulkevien koirien toimesta). Vaikka koirani pelkää vastaantulevia koiria tästä syystä, se ei räksytä vaan menee vieressäni ohi. Monet koiranomistajat kuitenkin edelleen päästävät koiransa kysymättä suoraan koirani naamalle. Olen ottanut sellaisen tavan, että aina jos huomaan vastaantulevan koiranulkoiluttajan olevan aikeissa päästää koiransa "tutustumaan" omaan koiraani, siirrän koirani taakseni ja pyrin osoittamaan katseella että emme ole aikeissa tehdä tuttavuutta. Valitettavasti ihmisissä kuitenkin on niin paljon idiootteja jotka eivät ymmärrä sanatonta viestintää, joten höystän tarpeen tullen sanatonta viestintääni reippaalla äänensävyllä ja liudalla kirosanoja. Voin suositella tätä keinoa, yleensä viimeistään se toimii.

Ja siis en välitä vaikka ihmiset pitäisivät minua hulluna, minulle on tärkeintä että koirani on turvassa. Olen oppinut, että vieraisiin koiriin ja varsinkaan heidän omistajiinsa ei kannata luottaa.

Vierailija
35/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouran omistajana minun on pakko todeta, että flexit pitäisi kieltää. Jos oletetaan, että tie on normaalin levyinen eli noin 2-3 metriä, ohittaminen on mahdotonta, jos toinen koira on flexissä ja koiran taluttaja ei ole ollenkaan perillä missä koira menee. Viiden metrin flexin säde on hyvin vaikeaa kiertää taajamassa, joten ymmärrän ap:n huolen. Pääsyy, miksi olen mieltä, että flexit ovat huono juttu, on se, että hallitseeko taluttaja enää koiraansa, jos flexin pituus on 5 metriä. Ihan eri tavalla koira saa hallintaan "hätätilanteessa", onko se metrin vai viiden metrin päässä.

Vierailija
36/36 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni koira, joka saattaa tappaa toisen koiran helposti tai vahingoittaa pahasti vaikka toinen koira lähestyisi ystävällisesti, ei ole mikään taajamakoira. Entä jos tulee tilanne, että joutuu väkisinkin toisen lähelle? Ei jostain syystä voi väistää ja tilanne tulee yllättäen? Kuonokopppa päähän!

Ei ole kyse tappamisesta, joskus on vain ärähtänyt, mutta en tietenkään halua ottaa riskiä jossa ahdistunut koirani edes voisi vahingoittaa toista koiraa. Hänen lempikaveri on pentu -pomeranian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi