Mikä on sinun salainen ja hieman nolo herkkusi, jota syöt hyvällä ruokahalulla mutta et kehtaisi heti tunnustaa?
Kommentit (95)
Paahtoleipää, siihen päälle aprikoosimarmeladia ja paistettua pekonia...
Toinen on Taffelin Hot Rodit! Pitää oikein keksiä tekosyitä, että pääsee syömään niitä =)
syöty se. Paljon parempaa kuin piparit.
Pienenä tyttönä muuten tein äidiltä salaa " meetwurstileipiä" eli voitelin makkaraviipaleet voilla, yäk... samoin välillä leikkasin " oikeasta" voista juustohöylällä leivän päälle.. Yökkis... ihme, että olin kuitenkin sangen laiha lapsi noilla ruokatottumuksilla ;-)
Varsinkin Eromangan lihapiirakat on hyviä.
kun laittaa niitä lautaselle ja kärventää ne mikrossa, niin että niistä tulee kovia, suolaisia ja rasvattomia! mä nostelen ne kuumana talouspaperin päälle ja painan ne kuiviksi valuneesta rasvasta. on muuten suolaista herkkuu.. :)
Ihania nämä teidän herkut. Ap huokaisee helpotuksesta, en olekkaan ainoa jolla näitä ei niin tyypillisiä " suklaa on salainen paheeni" tunnustuksia. Vaikka suklaa kyllä on hyvää, ihanaa suorastaan, mutta se on niin ns hyväksytty ja tavallinen salaherkku.
...mun on ihan pakko jättää sivuun semmonen isompi pala, jonka paistan molemmilta puolilta vain hiukan. Keskelle jää siis raakaa, punaista lihaa. Ja sitten siihen päälle ihan älyttömästi herbamarea! Nami nami. Jauheliha muuten on aina nautaa (miksiköhän?)
Mut se mikä hävettää, on juoda maitoa suoraan tölkistä, joskus..., mut ei nakit suussa =)
on intohimon kohde! =) Ihanan tulisia ja suolaisia! Ja laitan vielä lisää suolaa joukkoon! Nammmm! =d Niitä tulee joskus vedettyä ihan huvikseen vaikkei nälkä olisikaan.
Penskana tein usein annoksen, johon tuli omenanviipaleita, rusinoita ja sekamehua! Sitä söin sitten " keittona" lautaselta. =) Toinen herkku oli kaurahiutaleita maidon ja sokerin kera (siis ns. raakana). Söin myös paljon hilloa tai hunajaa.
Yhdessä vaiheessa tuli syötyä kamalasti karkkia! Vedin sitä ison pussin päivässä, vettä päälle varmaan litra että meni paremmin alas. =) Lihoin varmaan kymmenen kiloa... =(
Ja tottakai kaikki tykkää pipari- ja pullataikinasta!! =)
Ja söin lusikalla sen juuston. Ja uusi juusto kehiin.
Aika rasvaista teetä oli tuon uiton jälkeen....
Rakastan syödä ruisleipää, päälle voita ja viipaloitu keitetty peruna. Ja ripaus suolaa päälle. Outoa.
Ja hernekeiton sekaan piti aina sekoittaa noita näkkärimurusia ja juustoa. (siis omalle lautaselle vasta).
Ja tietty raakat makaronit oli herkkua.
ja pystyin vetämään tätä sörsseliä varmaan puoli kiloakin kerrallaan. Joskus suorastaan elin sillä. Myös pelkät kaurahiutaleet suoraan paketista maistuivat.
Ymmärrän myös nuo torttu- ja kakku- ym. taikinoiden syöntihimot: itse syön aina leipää (!!) leipoessani niin paljon raakaa taikinaa, että loppupäivä meneekin hirveiden mahakipujen ja hiivan makuisten röyhtäisyjen parissa.. Mutta pakko silti aina syödä taikinaa, suoraan sormista nuollen, namm. Ihana koostumus ja maku. :-) Lisäksi rakastan kaikkia leivonnaisia jäisinä, parhaimmistoa kaikki itse leivotut kakut, piiraat ja tortut suoraan pakastimesta. Myös jäiset sämpylät (itsetehdyt, kaupan sämpylöitä tiiviimmät) maistuvat.
jauheliha- tai lihakastike semmosenaan ilman pääruokaa, viiliä sokerilla kuorrutettuna...
Lähinnä se, että syön mielelläni aika paljon kerralla ja hitaasti, on noloa. En ole kuitenkaan yhtään ylipainoinen. Ruoka vaan maistuu...
Varsinkin kun yököttää muutenkin reippaasti koko ajan, eritoten tuo nakin dippaus jogurttiin ja raa' an lihan syönti sai yökkäämään. Mulla ei taida noin huimia salaisia herkkuja olla, mullon vaan ihan tavallisia :)
Yks yliylipainonen täti kehui ja ihmetteli laihtumistani ja selosti sitten, että hän vaan on näin pyöreä luonnostaan, että ei syö juuri mitään. Töissäkin vain pari vilhelmiina-keksiä kahvin kanssa. Vilhelmiinathan ne vasta kevyitä on.. Mutta ellotus oli se että kertoi syövänä himona tämmöistä: Metwursti-siivun päälle voita ja juustoa, rullalle ja suuhun. Jättää rouva leivän sieltä alta pois. Miksiköhän on lihava :)
toinen on kylmä hk:n sininen ruisleivän päällä, pinnalle sivellään Turun sinappia (punaista, mikään muu ei käy) ja toinen on perinteinen maksalaatikko (siis se missä on rusinoita), siihen päälle nokareina oikeaa voita ja paljon paljon survottuja puolukoita.
Lapsena olen myöskin syönyt kaurahiutaleita sokerin ja kylmän maidon kera, meillä päin kutsuttiin kyseistä herkkua penkkivelliksi.
Syön nuudeleita myös raakana, ikään kuin sipseinä. Hyväääää...
Pienenä laitoin aina raakoja makaroneja lämpimään vesimukiin ja sitten narskuttelin puoliks pehmenneitä makaroneja suihkussa :D
ja irtokarkit, joita menee semmoset 300-500g viikossa