Luomen poisto MedFin, kokemuksia?
Onko kukaan käyny tuolla poistattamassa luomia? Ennen oli kai Euromed. Haluaisin käydä poistamassa ihon myötäisen luomen kasvoista tuolla. Jos on kokemuksia jäikö jälkeä, miten parani, kuinka nopeasti?
Kommentit (34)
Mä poistatin noin 7 vuotta sitten Terveystalossa. Muistaakseni hinta oli 200 euroa, ja sillä poistettiin niin paljon luomia kuin 20 minuutissa ehti. Ellei jokin luomi poistunut riittävästi, tai siis rupesi kasvamaan uudelleen, sen sai käydä poistattamassa uudelleen "milloin vain" (näin vastattiin, kun kysyin asiaa vuoden jälkeen luomien poistamisesta). En tiedä mikä on nykykäytäntö.
Jälki riippuu aika lailla luomityypistä, tai muusta kudoksesta joka halutaan poistaa. Osasta ei jää mitään jälkeä, osasta jää valkoinen. Isot vaalet luomet taitaa olla helpoimpia, ruusuluomet ehkä syvemmällä; maksaläiskien poistosta ei tietääkseni voida taata hyvää jälkeä. Joka tapauksessa, multa poistettiin laserilla ja olen tyytyväinen tulokseen. Joo se piikki aina ennen luomen käryttämistä oli kamalaa, käryn lisäksi... Tuntui että siitä tuli elohiiri ja huippasi hiukan, kun homma oli valmis. En muista kuinka monta piikkiä sain naamaani, ainakin 5. Käsivarrestakin poistettiin yksi luomi, sillä ei ole hinnan kannalta merkitystä missä luomi sijaitsee.
Yksi ruusuluomi taisi ottaa nokkiinsa poistamisesta, samoin yksi pieni tavallinen luomi - uusi vastaava ilmestyi muutaman senttimetrin päähän poistetusta...! En tiedä, onko aivoissa jokin "edustus" luomien sijainnille ja jokin yhteys, vai mikä luomen sijainnin määrää.
Ai niin, ei liity aloituksen firman, mutta... luomet on hyvä poistaa kun ei ole paljon auringonpaistetta. Käsittääkseni luomen poisto lisää ihosyövän riskiä, kahdestakin syystä: ensinnäkin, ohut iho on tietysti erityisen herkkä palamaan. Toiseksi, luomesta jäänyt "pahoinpidelty" solukko (luomi ei välttämättä poistu 100%:sti) on syöpäherkempi, aivan kuten luomen naarmuttaminen, puristaminen tms. kohottaa syöpäriskiä. Luomia ei siis kannata poistattaa kesällä, tai ne on suojattava auringolta hyvin.
Ja omasta ihotyypistä riippuu tuleeko laseroinnista arvet vai ei. Mulle tulee ja leikkausjälki paranee sievemmin
Poistin pari isoa koholla olevaa luomea kasvoista pari vuotta sitten MedFinillä. Toinen tulehtui aika pahasti, mutta nyt ei ole enää mitään jälkiä.
Teininillä kasvoissa luomi joka olisi ehkä hyvä poistaa, suosituksia tekijästä/paikasta? Luomi ohuessa ja suht rasvattomassa kohdassa eli lähellä silmää nenän vieressä.
Mulla on vuonna 90 tai 91 laseroitu luomi vatsasta ja selästä. Vieläkin valkeat läiskät, vaaleammat kuin oma iho
En voi suositella, todella suuri pettymys. 5 vuotta sitten kävin poistattamassa luomia ja poisto onnistui hyvin, silloin olin tyytyväinen ja suosittelinkin paikkaa muille.
Kävin uudelleen 2 kk sitten poistattamassa luomia kasvoistani ja jo heti huomasi että luomia ei ole poistettu kunnolla. Lääkäri oli vaihtunut ja hän oli töykeä ja teki työnsä selkeästi paljon nopeammin ja huolimattomammin kuin edellisellä kerralla (5v. sitten) lääkäri teki. Jopa toimenpidealueen puudutus tuntui todella kivuliaalta verrattuna edelliseen kertaan tai muihin saamiini pistoksiin.
Soitin klinikalle päästäkseni poistamaan luomet uudelleen, koska saamassani hoito-ohjeessa luki korjauksien olevan ilmaisia 2 kk:n ajan. Sain ajan samalle lääkärille, mutta hän vain sanoi että luomet paranevat, joillain voi mennä kuukausia paranemiseen (viimeksi arvet paranivat täydellisesti alle kuukaudessa) ja passitti minut pois huoneestaan. Yritin monta kertaa kysyä, "Entä jos luomet eivät katoa?" mutta hän vain sanoi töykeästi, että kyllä ne katoavat. Nyt on poistosta jo yli 3kk ja luomet ovat edelleen samanlaiset kuin ennen "poistoa".
Älkää menkö kyseiseen paikkaan, tämän hetkinen lääkäri ei vaikuta ammattitaitoiselta ja oli todella töykeä ja huolimaton työssään.
Olin juuri varaamassa aikaa. Tämä ja muut kommentit avasi silmät etsimään uutta lääkäriä. Kiitos. :)
Vaikuttaa puheiden perusteella siltä, että on halvin mahdollinen ja samalla myös huonoin. Onhan se vähän epäilyttävää, että tuosta noin vain poistavat luomia eivätkä edes laita näytettä patologille. Jos luomi onkin pahalaatuinen tai dysplastinen josta voi tulla pahalaatuinen on solukkoa syvällä ihossa. Pitäisi poistaa monen millin marginaalilla.
Tänään kävin ja kokemus oli oikein hyvä! Erittäin ystävällistä palvelua ja siisti paikka.
Lopputuloksesta en tietenkään vielä pysty sanomaan, mutta ainakin nyt näyttää kasvoista poistetun luomen kohta oikein siistiltä ja iso näppy on poissa.
Medfinistä en tiedä mitään, mutta kävin Ihoakatemiassa poistattamassa ison ja ruman luomen laserilla, ja kaikki meni tosi hyvin! Voin vastailla kysymyksiin, jos joku haluaa kysyä operaatiosta tai paranemisesta yleensä.