Työssäkävijä, oletko työttömälle kateellinen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut molemmat. Mulle työ (tylsäkin) tuo elämään vähän ryhtiä ja sisältöä, en jaksaisi enää kotona miettiä päivästä toiseen, että mitä keksisi. Ja olen pienituloinen, rahaa ei ole paljoa enempää kuin työttömänäkään, mutta mielummin näin.
Mistä se kateellisuutesi sitten kumpuaa? Helposta rahasta?
Olen, koska salaa toivoisin että itseltänikin löytyisi samaa luonteenlujuutta ja kekseliäisyyttä mitä pitkäaikaistyöttömiltä. Olen tuomittu porvarin orjaksi :(
Olen ollut työtön ansisidonnaisella ja nyt töissä, kyllä nautin siitä vapaudesta ja vapaa-ajasta tosi paljon, ei ollut tekemisen puutettakaan, peruspäivärahalla olisi varmasti ollut toinen ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut molemmat. Mulle työ (tylsäkin) tuo elämään vähän ryhtiä ja sisältöä, en jaksaisi enää kotona miettiä päivästä toiseen, että mitä keksisi. Ja olen pienituloinen, rahaa ei ole paljoa enempää kuin työttömänäkään, mutta mielummin näin.
Mistä se kateellisuutesi sitten kumpuaa? Helposta rahasta?
Juu, unohdin mainita, että en ole kateellinen. Luulin, että se tuli ilmi jo tekstistäni. Varmuuden vuoksi: en ole kateellinen työttömille.
En todellakaan ole kateellinen, kaukana siitä. Olen yrittäjä ja työni on minulle enemmänkin mukava harrastus, josta saa pirun hyvin rahaakin kaiken muun hyvän lisäksi. :)
Kyllä olin kateellinen. Veemäinen työpaikka, työ joka ei vuosiin ollut antanut yhtään mitään, aina väsynyt ja uupunut olo, koti kaatopaikka eikä lapsille jäänyt kuin se kuluttava arjen pyöritys.
En todellakaan ole. Työttömäksi jääminen olisi hirveää, onneksi se on hyvin epätodennäköistä työssäni.
Erikoinen kysymys, joko provo tai sitten jonkun luuserin mietteitä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole. Työttömäksi jääminen olisi hirveää, onneksi se on hyvin epätodennäköistä työssäni.
Erikoinen kysymys, joko provo tai sitten jonkun luuserin mietteitä.
Sinä taidat olla provo ja luuseri. Tuo ap:n kysymyshän on aiheellinen palstalla vellovan asenteen kuvaajana. Sinä taas olet näitä joita "ei vaan voi irtisanoa, lällällää".
Moni pienipalkkainen on kateellinen VAPAA-AJASTA. Hyvin pärjää etenkin jos mies käytännössä kustantaa kaiken, ja työttömyyspäiväraha jää omaan käyttöön. Eivät kaikki työttömät ole perseaukisia, osalla tuo oma raha on pelkästään taskurahaa. Mitäs menette varattomien miesten kanssa. Työttömänä ei ole tylsää,jos voi tehdä mitä haluaa. Kateelliset pienituloiset puurtajat, ihanaa nauttia vapaa-ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kysymys, joko provo tai sitten jonkun luuserin mietteitä.Sinä taidat olla provo ja luuseri. Tuo ap:n kysymyshän on aiheellinen palstalla vellovan asenteen kuvaajana. Sinä taas olet näitä joita "ei vaan voi irtisanoa, lällällää".
En ole edellinen vastaaja, mutta onpas vihamielistä kirjoitusta! :D Mistä tuo sinun vihamielisyytesi tulee? Pitäisikö sinun harkita jo lääkitystä...?
Joo, vaihtaisin heti. Taitaa työtön saada helpommalla leivän kuin minä.
Joo oon kade siinä mielessä että se käsittämätön vapaus tehdä päivisin ja lomilla kaikkea...itellä ei ole
En jos kyseessä on huonolla korvauksella eläjä, joka pian joutuu yhtenään johonkin kuulusteluihin työttömyyden takia. Nöyryyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää? Työttömän helppoon elämään ei ole vaikeaa päästä. Lopetat vaan työnteon ja se on siinä. Rahaa ei tietenkään tule niin paljoa kuin töissä, mutta jos "helppoa" elämää kaipaa, niin tämä on yksi helpoimmin saavutettavissa olevista asemista. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää? Työttömän helppoon elämään ei ole vaikeaa päästä. Lopetat vaan työnteon ja se on siinä. Rahaa ei tietenkään tule niin paljoa kuin töissä, mutta jos "helppoa" elämää kaipaa, niin tämä on yksi helpoimmin saavutettavissa olevista asemista. :)
Joo, ja työtön voisi vaan mennä töihin.