Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lihavuutta esitellä positiivisessa valossa?

Vierailija
16.02.2017 |

Amerikassa julkaistu Valentinen päivänä rouheita alastonkuvia lihavista pariskunnista. Onko eettisesti oikein "hyväksyä" lihavuus, kun se on kuitenkin selkeä terveysriski?

http://theadipositivityproject.zenfolio.com/all

Mitä mieltä olette?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavuuteen kannustaa tule, mutta läskivihassa on se ongelma, että se ei ainakaan kannusta ketään laihduttamaan. Murto-osa ihmisistä kokee esimerkiksi puolison piikittelyn motivoivana, aika moni sen sijaan lannistuu entisestään. Samoin monen tunnesyistä liikaa syövän ajatuksissa on jatkuva itsevihan mantra käynnissä.

Heille on ihan äärimmäisen tärkeää hyväksyä itsensä ensin, sellaisena kuin ovat juuri nyt, ennen kuin laihdutus voi onnistua. He ovat usein voimattomia tekemään muutosta itse ja tarvitsevat ulkopuolista apua kuten vaikka masentuneet. Heidän - kuten jokaisen - tulee voida lähteä kotoa hyvällä mielellä, eikä niin että häpeillen kuljetaan seinänvieriä ja pyydetään anteeksi olemassaoloa. Sitten he voivat tervehtyä ja samalla laihtua.

T. Hoikka, jolla on sama päänsisäinen ongelma, mutta mun kohdalla opittu itseinho ei johtanut liikasyömiseen vaan johonkin muuhun. Muuten olisin itsekin ylipainoinen.

Tämähän toki pätee myös alkoholisteihin, tupakoitsijoihin jne. Voimattomia ovat hekin, uhreja.

Vierailija
82/83 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavuus pitää esitellä positiivisena, kun kyseessä on kuitenkin koko ihmiskuntaa piinaava sairaus..itse taistelin vuosia ylipainoa vastaan ja nyt viimein olen hyvin lähellä ns normaali painoa.lihavuus ei ole okei,siitä aiheutuu niin paljon ylimääräistä harmia sairauksien yms muodossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitäisi esitellä positiivisesti. Itse olen ylipainoinen, mutta toki tiedostan ylipainon vaarat eikä siihen missään nimessä pidä kannustaa

Ihanko oikeasti joku päättää ryhtyä lihavaksi, jos näkee, että lihavakin ihminen voi olla rakastettu?

Minusta tuo on upea kampanja ja erittäin tarpeellinen nykyisen läskirasismin vastapainoksi.

t Nainen, lihava, rakastettu ja täysin terve

Kerropa, mitä vittua on läskirasismi? Onko se rasva kalkkeuttanut jo aivosikin?

Lihavuus on säälittävää ja epäviehättävää. Miettikää minkälaiseksi homo sapiens evoluution kautta luotiin - pitkäraajainen, hoikka, maailman paras kestävyysjuoksija. Nyt, katsokaa meitä. Irvokkaat läskipallot lyllertävät menemään tuolla kadulla, lapaten suuhunsa mitä vaan mikä houkuttaa. Läskissä henkilöstä tiivistyy nykyajan huonot puolet - itsekontrollin puute, markkinavoimille antautuminen ja yltiöpäinen fyysinen hedonismi. Ihmisen irvikuvia.

Kirjoituksesi on läskirasismia.

Tosiasia ei ole rasismia tässäkään asiassa vaikka se kuinka satuttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä