Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhojen tanssit, miten typerää rahan tuhlausta!

Vierailija
15.02.2017 |

Mekko 500 euroa, lisäksi kakenlaista turhaa härpäkettä tekoripsineen, kynsineen, hiuksineen. Mitä järkeä tuossa ylivarustelussa oikein on? Vähempikin pynttääminen riittää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi jokainen saa käyttää omat rahansa niin kuin haluaa. Jos jollain on varaa kauniiseen mekkoon, kampaukseen ja meikkiin, niin keneltä se on pois?

Voisinhan minäkin itkeä, että väki saa sossusta rahaa, vaikka ei tee mitään.Ja ne rahat on konkreettisesti minulta pois.

Vierailija
2/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntä kilpavarustelua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuossa vähän aikaisemmin ollut kasvatuksen mahdollisuus, ja jos se on missattu niin sitten toki maksetaan kaikki härpäkkeet.

Vierailija
4/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekko 500 euroa, lisäksi kakenlaista turhaa härpäkettä tekoripsineen, kynsineen, hiuksineen. Mitä järkeä tuossa ylivarustelussa oikein on? Vähempikin pynttääminen riittää.

:) noin ajatteli tyttärenikin, ei hän halua tanssia vanhoja koska hame maksaa niin paljon. 

Hauskuus onkin siinä, ettei siihen mekkoon tarvitse laittaa sitä viittäsataa euroa, kauniita mekkoja löytyy vuokraamoista, kirppareilta ja taitavimmat ompelee itse. 

Mä kerroin hänelle, että minusta olisi hienoa jos hän tanssisi vanhat, haluaisin kovasti päästä katsomaan hänen tanssiaan ja minä hoidan kyllä ne kulut.

Mekko, prinsessamekko tylleineen, maksoi 120 euroa, kengät on samat mitä ennenkin, tekoripsiä ei tarvitse, kampaaja maksaa täällä peräkylillä 30 euroa. En nyt sanoisi että ihan katastrofaalinen rahankulu ja tytär on itse saanut valita kankaan ja mallin.

Vierailija
5/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni ei halua tanssia, se "kapinoi" kaikkea tuollaista vastaan (älkää kysykö). Hänen ystävänsä tanssivat ja he ainakin ovat löytäneet suht halvalla kauniit mekot. Meikkaavat itse, kun ovat siinä tosi taitavia ja hiukset laittaa perhetuttu. Mitään tekoripsii, rusketuksii jne. ei ole alunperinkään.

Vierailija
6/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun ne mekot ovat monella ihan iltapukuja, eivätkä varsinaisesti "vanhanaikaisia", niin hyvin löytää edullisemminkin. Eikä mikään muukaan osuus ole pakollista, mutta toisaalta monelle tytölle se voi olla iso ja tärkeä juttu. Tanssien opetteleminen on kokemus itsessään ja opettavaista myös pitkäjännitteisyyden, parityöskentelyn ja yhteistyön suhteen. Esiintyminenkin on erilaista kuin muu esitelmien pito ym. mitä koulussa muuten tehdään.

Tietysti osallistumisen pitäisi olla vapaaehtoista, eikä porukasta saa kohdistua ryhmäpainetta niihin, jotka eivät pysty panostamaan yhtä isolla rahamäärällä kuin jotkut toiset. Mutta kaikki hömppä ole ainoastaan turhuutta.

Omilta kouluajoilta muistan sen, että tansseihin pakotettiin osallistumaan. En olisi halunnut, mutta liikunnanopettajat hommasivat väkisin rähjäämällä tansseihin tasamäärän tyttö-poika-pareja. Joku poika sai jäädä pois, koska poikia oli yksi enemmän. Nykyään ei varmaan tällainen enää lukiossa vetelisi.

Vierailija
7/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin aikoinaan mekkoni käytettynä netistä. Samaan pakettiin kuuluivat mekko ja siihen sopivat kengät ja huivi. 110 euroa taisivat maksaa yhteensä. Kävi tosin tuuri, että löysin myyjän jonka mitat ja kengänkoko olivat prikulleen samat kuin itselläni.

Vierailija
8/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nillitä, se on once In a life time kokemus. Saahan sinne mennä vaikka pirkka jätesäkissä tanssimaan jos haluaa, mutta tässä taas nähdään tämmönen supisuomalainen asenne että mistään ei pitäis joutuu maksamaan tai ainakaan 20e enempää!

Vierailija
9/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tää alkaa? Tämä valitus vanhoista. Tytär menee syksyllä lukioon ja kahden vuoden päästä pääsee tanssimaan (toivottavasti) vanhoja ! Ihanaa!

Vierailija
10/10 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa aikanaan päässyt edes tanssimaan vanhojen tansseja....

Minä ja kaverini olimme ainoat pojat, joita ei kukaan huolinut parikseen vaikka poikia oli paljon vähemmän kuin tyttöjä. Mutta olihan se opettavaista, oppi jo varhain oman paikkansa tässä elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan