Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni ei saa mitään tytöille suunnattua

Vierailija
15.02.2017 |

Ei pinkkiä väriä, vauvaleluja, nukkeja, prinsessoja, poneja tai röyhelöitä. Tyttöni saa vain poikien viihdettä ja neutraaleja leluja kuten eläinhahmoja, ei-tyttömäisiä nukkeja, palapelejä, pehmoleluja, pelejä, legoja, kokoamistehtäviä, väritystehtäviä ja niin edelleen.

Naiseutta ei yhteiskunnissa tarvita joten siihen rooliin on turha kasvattaa ketään. Jos naiseus on luontaista se tulee ilman lelujakin. En halua kasvattaa tossua, miehen orjaa, paskatyöläistä ja yhteiskunnalle hyödytöntä olentoa. Vain maskuliinisuus ja miehiset arvot vievät eteenpäin.

Eihän monina aikoina ole mitään röyhelöitä ja tyttöjen sarjoja ollut. Silti on kasvettu ihan normaaleiksi. Naisellisilla asioilla ei tee mitään. Miksi kasvattaa avutonta, passiivista, hoivallista ötököitä pelkäävää lasta?

Tyttöni tulee oppimaan että naiseus on huonoa. Itselläni on yksinhuoltajaisien tyttäriä jotka ovat kasvaneet menestyjiksi miehisellä roolilla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä tiedosta.

Vierailija
2/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo on provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh.. Miksei voi käyttää vaaleanpunaista mutta olla menestyjä? Sehän on väri vain.

Vierailija
4/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niinkin, että koska nämä ovat tytöltäsi ns. kiellettyjä, niin johan ne vasta sitten viehättävätkin monin kerroin ja tuloksena on harvinaisen naisellinen yksilö... ;)

Vierailija
5/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pinkki on vain väri miksi pojat eivät käytä sitä? Se symboloi naisellista alemmuutta.

Vierailija
6/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli lapsena kasapäin tyttöjen leluja ja musta kasvoi itsenäinen, uralla menestyvä vahva nainen. En ole miesten tossukka enkä anna ylipäätään kenenkään hyppiä mun silmille.

Vierailija
7/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään päiväkodissa tyttäresi tulee oppimaan että vaaleanpunainen on tyttöjen väri. Ja sitten alkaakin prinsessahörmelöiden pyytäminen.

Vierailija
8/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pinkki on vain väri miksi pojat eivät käytä sitä? Se symboloi naisellista alemmuutta.

Ihan hyvin voivat pojatkin käyttää :)

Vierailija
9/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut pojalle koskaan asiasta mitään, mutta kyllä ne tyttöjen värit hyljättiin heti tarhan alettua.

Vierailija
10/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävät pojatkin pinkkiä. Sitä heille ei anneta. Opetan tytölle että ne tytöt ovat alempia ja tyhmempiä jotka lässyttävät prinsessoista. Kaikki me emme ole noin normien palvojia vaan minä voin vanhempana tehdä päätöksiä lapseni puolesta.

Miksi haluatte alemman paskan värin lapsellenne? Miksi merkkaatte tyttönne nolosti paskaan rooliin?

Vierailija
11/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte edelle jatkaa perinnettä jossa naiseus on paskaa? Pinkki on helvetin ruma väri vieläpä. Ja miksi aikuiset eivät pukeudu vain pinkkiin ja siniseen? Miksi lasten pitäisi?

Vierailija
12/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki oli alunperin poikien väri.

Vierailija
13/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytävät pojatkin pinkkiä. Sitä heille ei anneta. Opetan tytölle että ne tytöt ovat alempia ja tyhmempiä jotka lässyttävät prinsessoista. Kaikki me emme ole noin normien palvojia vaan minä voin vanhempana tehdä päätöksiä lapseni puolesta.

Miksi haluatte alemman paskan värin lapsellenne? Miksi merkkaatte tyttönne nolosti paskaan rooliin?

Jaa, kyllä minä vain olen ostanut pojalle pinkkejä vaatteita kun moisia pyysi. Sai myös prinsessamekon, ihastui moiseen kovasti kun näki kaupassa.

Vierailija
14/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein pinkittömyydellä lapsen itsetunto vahvistuu.

Vierailija
15/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs väriset ne Nalle Wahlroosin kesäpöksyt olivatkaan? Ettei ne olleet vaan pinkit?

Vierailija
16/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttö saa kaiken ja häntä kuunnellaan. Hän on prinsessa ja palomies ja ihan mitä vaan

Vierailija
17/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pienenä leikkiä barbeilla ja kaivureilla. Olin prinsessa, poliisi, äiti, astronautti tai presidentti, mitä nyt halusinkaan leikkiä. Mitään kiinnostuksen kohdetta ei vähätelty tai kielletty. Näin opin tuntemaan omat vahvuuteni ja mieltymykseni. Hyvä itsetuntemus on parasta sekä tytölle että pojalle ja sen saavuttaa parhaiten ilman aikuisten luomia rajoitettuja leikkimisrooleja.

Vierailija
18/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko provo tai harvinaisen itsekäs ihminen. "Lapset ei saa tykätä mistään mistä itse en tykkää"

Vierailija
19/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pinkkiä väriä, vauvaleluja, nukkeja, prinsessoja, poneja tai röyhelöitä. Tyttöni saa vain poikien viihdettä ja neutraaleja leluja kuten eläinhahmoja, ei-tyttömäisiä nukkeja, palapelejä, pehmoleluja, pelejä, legoja, kokoamistehtäviä, väritystehtäviä ja niin edelleen.

Naiseutta ei yhteiskunnissa tarvita joten siihen rooliin on turha kasvattaa ketään. Jos naiseus on luontaista se tulee ilman lelujakin. En halua kasvattaa tossua, miehen orjaa, paskatyöläistä ja yhteiskunnalle hyödytöntä olentoa. Vain maskuliinisuus ja miehiset arvot vievät

Eihän monina aikoina ole mitään röyhelöitä ja tyttöjen sarjoja ollut. Silti on kasvettu ihan normaaleiksi. Naisellisilla asioilla ei tee mitään. Miksi kasvattaa avutonta, passiivista, hoivallista ötököitä pelkäävää lasta?

Tyttöni tulee oppimaan että naiseus on huonoa. Itselläni on yksinhuoltajaisien tyttäriä jotka ovat kasvaneet menestyjiksi miehisellä roolilla.

Onko tyttäresi nimi Vuue?

Onko hoitojaksossasi taukoa?

Vierailija
20/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joko provo tai harvinaisen itsekäs ihminen. "Lapset ei saa tykätä mistään mistä itse en tykkää"

Eikös tämä ole feminismin perusajatus?