Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikseivät myöhästelevät ihmiset arvosta toisten aikaa ollenkaan?

Vierailija
15.02.2017 |

Olen neljän lapsen äiti, opiskelen työn ohella ja elämäni on tällä hetkellä todella kiireinen. En valita, sillä olen itse halunnut tätä ja tämä tällainen stressaava ruuhkavuosikausi on itse aiheutettu ja ohimenevä vaihe elämässä. Minä pystyn tähän hyvällä aikatauluttamisella.

Tänään kaiken kiireen keskellä minun piti palata takaisin työpaikalle avaamaan yksi ovi, koska kolme muuta sen kyseisen oven avaimen haltijaa olivat sairaana. Sovin, että olen avaamassa ovea tasan klo 17.

No, päiväni siihen mennessä oli ollut sellainen, että aamukuudesta heräämisestä eteenpäin olin vienyt yhden lapsen päiväkotiin, mennyt töihin, lähtenyt istumaan luennolle toiselle puolelle kaupunkia, hain yhden lapsen päiväkodista, kävin kaupassa, tein ruokaa, vein toisen lapsen harrastukseen ja tuossa välissä olisin hyvin ehtinyt käydä avaamassa sen oven ennen kuin piti hakea se toinen lapsi harrastuksesta ja viedä kolmas toiselle puolelle kaupunkia harrastukseen. Miehellä on jalka poikki, eikä tästä syystä pysty auttamaan näissä kuskaamisissa kahteen viikkoon.

Olin paikalla 16.50. Kello tuli viisi, viittä yli, kymmentä yli, varttia yli. Soitin sille henkilölle, jonka piti tulla. Ei vastannut. Laitoin viestin. Ei vastannut. Kahtakymmentä yli lähdin pois, koska lapsi oli haettava puolelta.

Kuudelta tuli viesti tältä ihmiseltä: "Hei sori, olin myöhäs tänää, mut ovel ei ollu kukaa ku tulin. Mä oon täs lähel kahvilas et jos voisit tulla viel avaa sen oven. T.(Nimi)".

Laitoin viestin takaisin: "Hei (Nimi). Olin paikalla sovittuna aikana ja käytin tämän asian järjestämiseen kiireisestä päivästäni todella paljon aikaa. En lähde tänään enää avaamaan sinulle ovea, enkä enää hoida tätä asiaa. Ota yhteyttä (pomoni nimi ja yhteystiedot). Terveisin (Minun nimeni).

Äsken tuli viesti: "Totaa.. mun pitää päästä tonne sisälle ku mun kamat on siellä ja sun pomo ei vastaa."

En todellakaan vastaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt samaa, että miten nämä krooniset myöhästelijät selviävät ihan tavallisista asioista, kuten lääkäriajoista tai vanhempainvarteista. Yks tuttu, joka myöhästyy keskimäärin 2h kaikesta vapaa-ajalla sovitusta, on töissä laivalla. Laiva ei kyllä yhtä työntekijää odota, en tiedä montako kertaa on jäänyt rannalle?! Toihan ei ois ees töistä myöhästyminen, vaan töihin menemättä jättäminen.

Krooniset myöhästelijät ei arvosta toisten aikaa, eikä osaa olla edes pahoillaan aiheuttamastaan harmista. En arvosta pätkääkään tollasia ihmisiä.

Vierailija
22/22 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa yksittäisen henkilön myöhästyminen minuutillakin rangaistiin ankarasti, toisaalta perustelu oli sinänsä järkevä että tositilanteessa yhden henkilön myöhästely saatetaan maksaa toisaalla ihan ihmishengillä jos tehtävä (esim. tykistökeskitys) sen takia epäonnistuu. Sitten toisaalta oli aina hirveä kiire odottamaan vaikka tunti ettei vain myöhästytä järjestelmän osalta. Siinä kun 100 ihmistä odottelee tunnin eikä mitään tapahdu, eikä kukaan tee mitään niin siinä menee 4 vuorokautta yhteensä aikaa pelkkään odotteluun ihan hukkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla