Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kiinteistönvälittäjiä paikalla? Mitä tärkeimmät kriteerit joilla "voittaa" sen halutun vuokra-asunnon?

Vierailija
15.02.2017 |

Eli kaupunki Helsinki, sijainti kaikkein kalleinta ja halutuinta Etelä-Helsinkiä. Taloyhtiö on ilmeisesti tosi tiukka kuka sinne pääsee, eli raha ei riitä. Vaikka sitäkin tarvitaan reippaasti

Ja joo, toki haluaisin oman kämpän ja olisi pitänyt jo ostaa. Eli sitä maahan kaatunutta maitoa on turha surra.

Vuokratarve vs. omistaminen johtuvat:

(a) opiskelin himskatin kauan eivätkä Stanford, Oxford halvoiksi tulleet edes isoilla stipendeillä. Hyödyn kyllä huippuhyvin panostuksestani työmarkkinoilla nyt, mutta ei iso laiva noin vain parissa kuukaudessa käänny.

(b) Olen sinkku joten kustannukset aivan minun. Sitä valtion vaatimaa summaan sellaiseen asuntoon jonne haluan ei voi pieraista yhdessä yössä.

(c) En missään nimessä pyydä vanhemmiltani apua ovat antaneet jo aivan liikaa.

Toisaalta:

(1) Olen ollut mallivuokralainan vuosia kaikilla tavoilla.

(2) Ei bileitä, ei meteliä, ei lemmikkejä, ei häiriötä.

Ainoa miinus on, että minulla on pari vuotta vanha firma. Sitö ennen olon Tutkijatohtori. Pärjää erinomaisesti (noin 10 000 laskutus kuussa ja on todella laadukkaita asiakkaita ja kumppanifirmoja. Mutta riski on aina

Joten miten arvioittu asuntioa vuokra-ehdokasta? Kuka tekee päätökset? Millä perusteilla?

Arvostaisin tosi paljon näitä oikeita juttuja

Kiitosa

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voin vastata, vaikka en kiinteistövölittäjä olekaan, että oikeastaan on vain kaksii asia, mikä viimekädessä kiinnostaa ja niistä ensimmäinen on se, että kykenet maksamaan vuokran ajallaan. Toisekseen, että ymmärrät, mitä vuokrasopimuskessa lukee. Jos siinä lukee, että ei lemmikkejä tai että vuokra-asunnossa ei saa tupakoida. Niin silloin se koskee myös sinua, jolloin jos sinulla halu polttaa sisällä tai jos haluat asua lemmikkisi kanssa saman katon alla, niin vuokrakohde ei ole sinua varten. Samoin jos vuokrasopimuksessa lukee, esimerkiksi että vuokrasopimus on vuoden (12 kuukautta) määräaikainen, niin määräaikaisuus -lauseke koskee  sinua että vuokranantajaa, eikä kumpikaan teistä voi -ilman seuraamuksia- sanoa vuokrasopimusta  päättymään aiemmin.     

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla