Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmän syöminen kaupassa

Ostoksensa maksava
15.02.2017 |

Tänään Prismassa oli vanhempi pariskunta klementiiniostoksilla. Jäin tuijottamaan, kun mies kuori yhtä. Hän huomasi tuijotukseni, änkytti jotakin vaimolleen ja kätki hedelmän kämmeneensä. Mies poistui hetkeksi hyllyn taakse ja tuli sieltä pureskellen hedelmää suussaan. Kysyin, että maistuuko hyvälle. Mies vastasi myöntävästi.

Paheksuttuani toimintaa, mies sanoi, että oli kerran saanut aivan paskaa tavaraa eikä saanut hyvitystä, kun olisi kuulemma pitänyt tuoda heti takaisin eikä odottaa, en tiedä kauanko oli odottanut. Sanoi asuvansa kaukana eikä heti päässyt tuomaan niitä.

Omasta mielestäni selitys ontuu. Kyllä hedelmistä pystyy sanomaan päällepäin, ovatko ne mätiä vai ei. Me muuthan maksamme näpistelijöidenkin "ostokset". Tässä tapauksessa summa ei ollut järin suuri, mutta kyse on periaatteesta, summat voi helposti kasvaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpistyshän tässä oli tekeillä. Olisit vinkannut kassalle.

Vierailija
2/4 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syödä hedelmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt ketään kovin röyhkeää tyyppiä kaupassa, mutta löytyyhän näitä, jotka ajattelevat voivansa varastaa vähän, jos tekevät sen tarpeeksi vaivihkaa.

Vierailija
4/4 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran tyrkännyt lapselle banaanin kaupassa, sen jälkeen kun sen olin punninut. Maksoin kyllä kassalla sitten ja sen jälkeen olen ollut paremmin varautunut lapsen nälkään. Itseä hävetti kyllä, onneksi oli lähikauppa ja tuttu kassa.