Tupakoiva äiti on vastenmielinen näky
Pysäkillä veti röökiä ja vaunuissa korkeintaan pari 2kk vanha vauva. Ei vaivautunut kauemmas vaunuista tai muista pysäkillä odottavista henkilöistä. Oletettavasti polttanut myös raskaana .
Kommentit (28)
Totta, mutta tupakoiva isä on ihan yhtä vastenmielinen. Olin kesällä töissä kaupan kassalla ja aina teki pahaa kun lapsen kanssa kauppaan tullut vanhempi osti röökiä.
Niin on :( millaisen mallin lapset saa, puhumattakaan siitä että äidin ominaishaju on rööki.. Hyi helvt.
Lehtikuvassa oli kerran 16v. likka,poltti tupakkaa ja odotti TOISTA lastaan.Jälkikasvulla mahtavat lähtökohdat,joku huonomaineinen lähiö se oli.
Kuulostaa eniromaiselta. Siellä oli aina joku maha pystyssä röökillä ulko-oven vieressä, firman kulkukortti kaulassa, jotta varmasti näkyy kenestä ja mistä firmasta kyse
Vierailija kirjoitti:
Lehtikuvassa oli kerran 16v. likka,poltti tupakkaa ja odotti TOISTA lastaan.Jälkikasvulla mahtavat lähtökohdat,joku huonomaineinen lähiö se oli.
Sinun lähtökohtasi ovat varmaankin todella hienot, koska osaat kirjoittaa luotettavaa ja tarkkaa tietoa.
Vihaan tupakointia.
Kaikista vastemielisintä on juuri lasten kanssa polttavat.
Oma pappani tekee kuolemaa neljännen asteen keuhkosyövän kanssa, tupakointia takana noin 50-vuotta. En ymmärrä mikä siinä kiehtoo ja miksei ihmiset yritä päästä siitä enemmän eroon.
Tupakoiva ihminen, olkoonpa äiti tai ei, on aina vastenmielinen näky, HYI!
Mikään ei ole parempaa kuin röökki siinä dösää ventessa.
T mamma
Saatana menee hermot tohon kakaraan, pääsee onneksi parvekkeelle tupakalle.
No onneksi te olette sitten kauniita, huoliteltuja, menestyviä, hoikkia, suvaitsevaisia ja muutenkin ilo silmille :) Että mua alkaa kyllästyttää tämä tupakoinnista jauhaminen. Lopetan sit kun aika on ja te ette tiedä syitä miksi ihmiset polttaa ja jokainen polttava ihminen kyllä haitat tietää, niistä ei tarvitse hokea. Ja joo, tiedetään, nyt ei oo ilmeisesti kovin trendikästä polttaa. Niin täytyyhän jokaisen juosta muodin perässä kuin mikäkin lammas. Kyllä oksettaa tämä kyttääminen, mitä naapuri teki, mitä se ja tämä teki. Keskittykää omiin asioihinne ja toisten asioihin korkeintaan hyvä, eli auttaminen ja tukeminen mielessä. Ei kyttäys, pahanpuhuminen ja haukkuminen. Ettehän te halua olla sitä juntti ja wt-kansaa vai?
Vierailija kirjoitti:
No onneksi te olette sitten kauniita, huoliteltuja, menestyviä, hoikkia, suvaitsevaisia ja muutenkin ilo silmille :) Että mua alkaa kyllästyttää tämä tupakoinnista jauhaminen. Lopetan sit kun aika on ja te ette tiedä syitä miksi ihmiset polttaa ja jokainen polttava ihminen kyllä haitat tietää, niistä ei tarvitse hokea. Ja joo, tiedetään, nyt ei oo ilmeisesti kovin trendikästä polttaa. Niin täytyyhän jokaisen juosta muodin perässä kuin mikäkin lammas. Kyllä oksettaa tämä kyttääminen, mitä naapuri teki, mitä se ja tämä teki. Keskittykää omiin asioihinne ja toisten asioihin korkeintaan hyvä, eli auttaminen ja tukeminen mielessä. Ei kyttäys, pahanpuhuminen ja haukkuminen. Ettehän te halua olla sitä juntti ja wt-kansaa vai?
Mikä voi olla parempi aika lopettaa kun viimeistään raskaaksi tullessa? Meinaat että se lapsi valitsisi polttaa jos saisi valita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä voi olla parempi aika lopettaa kun viimeistään raskaaksi tullessa? Meinaat että se lapsi valitsisi polttaa jos saisi valita?
Nyt puhuttiin tupakoivasta äidistä, ei raskaana olevasta äidistä. Itsekin olen ollut useita kuukausia polttamatta ja ruvennut polttamaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin tupakoivasta äidistä, ei raskaana olevasta äidistä. Itsekin olen ollut useita kuukausia polttamatta ja ruvennut polttamaan uudelleen.
Ahaa, lapsesi on siis adoptoitu, kerran et ole raskaana ollut, eikä siis silloin ollut hyvä hetki lopettaa :)
Niinhän se on vastenmielistä ja etovaa. Itse olin raskausajan polttamatta mutta kun lapsi syntyi jatkui tupakointi jossain vaiheessa. Kun olen lapsen kanssa liikenteessä en polta, hävettäisi liikaa muiden mielipiteet enkä halua altistaa lasta savulle tai sille näylle. En kehtaa edes ostaa tupakkaa jos lapsi mukana, siltikään en pääse siitä paskasta eroon vaikka olen mitä yrittänyt.
Siinä on noilla n. 10:llä ensimmäisellä elämästä vieraantuneella kirjoittajalla taas oikein todellinen First World Problem kiukuteltavanaan.
Jos jonkun paperossinpoltto ottaa noin koville kuin esim. näillekin - useammallekin - kirjoittajalle tuossa yllä, niin kyllä tällä kansalla ja ainakin tuolla kansanosalla on tainnut olla elämä jo pidemmänkin aikaa aivan liian helppoa: näyttää siltä että se nyt niin kovasti spekuloitu sota ja Venäjän miehitys tulisi tuolle ainekselle tosi tarpeeseen. Tosin, pelkään pahoin, ettei sekään saisi näitä valittajia oppimaan alkeellisintakaan suhteellisuudentajua, mutta ainahan voi toivoa.
Eipä ole kenelläkään todellisia ongelmia elämässään, ei.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi lisää lapsen astmariskiä vaikka et polttaisi lapsen lähellä. Ja niin edelleen! Kuitenkin logiikkasi mukaan toki yhteiskunnan pitää hoitaa sun lapsellesi aiheuttamat sairaudet, eikä tuu mieleen siinä vaiheessa että hoidampa nämä omat asiani, omalla kustannuksellani. Puhumattakaan että korvaisit lapselle hänen kärsimyksiään.
Ylipäätään tupakoivat nuoret ja keski-ikäiset ihmiset on luotaan työntäviä. Tupakanpoltto on vanhan kansan juttu. Valistus on ollut jo vuosikymmeniä sillä tasolla että täytyy olla aika dorka jos polttaa ja vielä kaiken lisäksi lapsen seurassa. Lähestulkoon kaikki tuntemani tupakoijat ovat vähintään 50-vuotiaita ja polttaneet nuoresta asti. Heille ei ollut valistusta ja lopettaminen on vaikeaa jos on vuosikymmeniä kärventänyt.
Juuri teidänlaistenne tuomitsijoiden vuoksi poltankin vain kotona sisällä. Eipä kaivele teidän puhtoisia keuhkojanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun lähtökohtasi ovat varmaankin todella hienot, koska osaat kirjoittaa luotettavaa ja tarkkaa tietoa.
Se oli Helsingissä,en muista tarkempaa paikkaa.Tämän malliäidin kaveri halusi muuttaa muualle.
Mä olin synnytyksen käynnistyksessä osastolla ja viereisessä sängyssä käynnistettävänä oleva mutsi kävi parin tunnin välein röökillä - yölläkin. Ei sais moralisoida mutta siis hyi helvetti.