Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä ei säätele ihmistä kokonaan

Vierailija
15.02.2017 |

Minä on ihmisessä vain kerros jonka valta ei ylety ollenkaan kuin osaan koko ihmisestä. Osa toiminnoista on automaattista reflektiivistä ei tietoista ja alitajuistakin.

Meissä vain pieni kerros on tietoista ja tahdonalaista ja minän palveluksessa.

Minä säätää vain hyvin yleisiä linjoja ja tasoja ihmiselämässä. Osa on ns ohjelmoituja toimintoja ihmiseen ( esim itsesäätely saadkseen ruokaa) ja kaikki muu tapahtuu opittujen ja automatisoitujen skeemojen kautta meissä ja ei edes tarvitse tietoista läsnäoloamme. Esim emme ajattele kun virvelöimme sitä toimintoa itsessään enää. Osa on ei- tietoista ja yllättää meidät itsemmekin . Rakastumiset ja unet esim.

Ihmiset ovat eritasoisesti minä - tasossa kiinni. Jotkut yrittävät minällään kontrolloida kaikkea tapahtumistaan ympäristössään, eivätkä antaudu millekään kokemukselle jossa ei tietoinen tai alitajuinen kerros yllättäisi. Ihminen on niinkuin sairas minästään.

Toisille minä on heikko kaikki toiminta tapahtuu mielihyvän mukaan ja sattumien ja ajelehtimisen kautta.

Politiikassa jota viritellään yhteiskuntaan olisi tärkeää tajuta molempien ääripäitten vaarat, kun suunnitellaan toiminta ja elinympäristöämme!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eaim nyt kokoomuksen närkästys siitä että kaikkien tulisi valmistua samaan aikaan kursseiltaan on aivan epäpsykologinen joka ei anna tilaa ollenkaan yksilöllisiin sisäistämisprosesseihin opiskelijalle koska kaikkien minuus ei ole orientoitunut samalle atsolle operoimaan yhteistyössä eikä osaamisessa.

On myös luovia ihmisiä joille ei minuudella operointi ole samanlaista kuin korkean minätietoisuuden ihmisillä vaan he operoivat enemmän alitajuisilla ja intuitiivisilla puolillaan mutta kuitenkin hallitusti . Tämä prosessi on SYVEMPI ja siihen tarvittava aika on pidempi sisäistymisprosesseineen kuin pelkän julkiolevan tiedon tai tietoisten tunteitten varassa tehty tiede.

Koko ehdotus on lähtökohtaisesti ihmisyyttä latistava ja epäpsykologinen.

Vierailija
2/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen jolla on kyky käyttää ei tietoisia kerroksia hallitusti siten ettei hän jää kiinni kaaokseen on arvokas ja harvinainen kyky. Tällainen ihminen näyttää haaveilevan ja unelmoivan paljon ja tarttuvat toisita ei olennaiseen mutta se onkin juuri arvokkainta sillä hän myös pystyy yhdistämään tiedon aivan mullistava uudella tavalla .

Koulutuksessa pitäisi huomioida ja antaa tilaa näille ihmisille sillä he ovat varsinisia helmiä koko kehitystä ajatellen . Suomessa koulutus nitistää näitä ihmisiä joilla olisi arvokkain lahja annettavana jos annettaisiin edes hengittää.

Jos yliopistoista tehdään vain tuollaisia minä - tehtaita ja kuvitellaan kaikkien olevan mahdollista sujahtaa samaan prokrusteen vuoteeseen kuolee varsinainen tiede sen sisällä.

Sama tapahtuu jo nyt tiedottavass mediassa: se pakottaa ihmiset joilla on potentiaali nähdä enemmän hiljaiseen marginaaliin ja vaikenemaan. Näin koko valtio kokonaisuutena menettää tärkeitä äänitorvia sillä nämä ihmiset syyllistetään jollain epäolennaisuudella nurkkaan. Aivankuin kaikki muut olisivat muutenkaan täydellisiä heidät pakotetaan pysyttelemään nyt jo koloissaan ja uskomaan annettu mantra.

Olemme hyvin lähellä totalitärismiä mutta siitä ei vaan puhuta enää. Totuuden jälkeistä aikaa todella vaihtoehtoisine totuuksineen. Tämä on HIRVITTÄVÄ KEHITYS!

Koko elämisen malli pakotetaan absolutismiin jossa ylhäältä määrätään jo ajatuksetkin. Näitä harjoitellaan jo erilaisissa yhteisöissä joissa totalitäristinen malli toteutuu . Siksi ne loivat lahkot, esimerkiski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orwell puhui juuri tästä kehityksestä .

Vierailija
4/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sio- Natsismi on sitä kun ihminen on niin epävarma ettei siedä pienintäkään epävarmuustekijää ympäristössään vaan säätää joka asiaan lain jonka mukaan on toimittava ja ajateltava ettei se uhkaa " valtiota" .

Tämä absolutismi se on väärin käsitettyä Jumalan olemusta kaikissa uskonnoissa on näitä jotka eivät ymmärrä koko vapauden merkitystä. Valtaan pääsevät vain minä minä kerroksen ihmiset jotka lakavat listiä muita uhkaavia persoonia ympäriltään .

Tuo koulutuspoliittinen lausunto hipoo katmeudessaan juuri jo tuota mallia.

Vierailija
5/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teump on aitoutunut sionatsinalistiseen projektiin ja siinä ajattelussa rakennetaan muureja kaikkialle joka " uhkaa". Se on typeryyden pitkä polku ja on erittäin hälyttävää että sellainen tyyppi johtaa jo koko maailmaa. Ne kärkkyi ät aitä kauan ja onnistuivat ja kutsuvat häntä valituksi aseeksi Jumalan kourissa. Tämä on tyyplillistä minä kerroksen juopunutta puhetta.

Tai näin ne luulevat että he johtavat maailmaa koska heillä näkyvin valta ja sana. Mutta todellisuus tulee vastaan se ei tottele tekototuuksia eikä vaihtoehtoista totuutta:)!

Vierailija
6/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt paljon sitä miten ihmisten ajatusmaailmaa sais muutettua hyväksyvämmäks. Pystyykö aikuinen ihminen omaksumaan sallivampia asenteita vai pitääkö yhteiskunnan muutosta odottaa niin kauan että uutta sukupolvea on enemmistö.

Vierailija
7/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööritiede ei soellu ihmisten hallitsemiseen aan on vaaralinen malli . Ihminen ei ole kone . Todellisuutta ei voi ohjata kuin konetta.

Vierailija
8/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt paljon sitä miten ihmisten ajatusmaailmaa sais muutettua hyväksyvämmäks. Pystyykö aikuinen ihminen omaksumaan sallivampia asenteita vai pitääkö yhteiskunnan muutosta odottaa niin kauan että uutta sukupolvea on enemmistö.

Uskon että saa mutta eijos asetamme ihmiskuntaa edustamaan vain Umalan totalitäristisenä näkeviä ihisiä , talouslainalaisuuksiin uskoia , insinöörejä tai kovaa eksaktia tiedettä tekeviä ja niihin uskovia ihmisiä. Nämä eivät katso kokonaisuudesta kuin minä osuutta ihiselämässä. Jos nyt kohdistan katseen juuri tuohon .

Ihminen tulee suvaisevaisemmaksi vain kun saa kokea sellaista elämässään itse. Jo pienestä pitäensaa tilaa ominaispiirteilleen enemmän olla oma itsensä. Lapsi sisäistää aina kaikki herkemmin kuin aikuiset joten se on se aika jolloin tilan antaminen kokonaispersoonallisuudelle on tehtävä. Pelkkä minätason tahtotreenaaminen ja automatisoiminen voiat kehittää taitoja ja automatisaatioita ja niistä voi olla hyötyä mutta se eivaan riitä kehittämään monipuolisestiihistainta. Tarvitaan luppoaikaa leikki ja haaveilua ja yhdessä jakamista myös näissä hetkissä. Harrastuspakko on minäkerrokseen pakenemista. Kuvitelma hallitusta ihmisestä jota nyt syötetään joka suunnalta. Se voi tuottaa hirviöitä joitten kosketus tunteisiin ja alitajuiseen jää ohueksi. Suvaitsevaisuus on siitä kaukana.

Vierailija
9/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ipadi ei anna kirjoittaa nopeasti