Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisella pitää olla sellainen kasvojenrakenne, että leuka on pieni ja leuan alla kauhea löysä taikinapussi. Esim. Hjallis Harkimo, Jenni Kokander ja minä.

Vierailija
15.02.2017 |

Viimeviikon lauantain Haluatko miljonääriksi-jaksoakin katsoin, niin siinäkin molemmilla pariskunnan osapuolilla oli samanlainen kasvojen rakenne, Jaajosta puhumattakaan. Myös itse omistan samanlaisen taikinapussin leuan alla, vaikka en ole kovin vanhakaan, 35-vuotias vasta.

Miksi suomalaisten pitää olla tällaisia taikinanaamoja. 😧

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula ei ole. Ehkä et ole täysin suomalainen kuten ei Hjalliskaan. 

Vierailija
2/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mula ei ole. Ehkä et ole täysin suomalainen kuten ei Hjalliskaan. 

No kuule ihan sataprosenttisen suomalainen olen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluutko puolet mun leuasta? Mulla sitä riittää.

t. Epätyypillinen suomalainen paksutukkainen laatikkopää

Vierailija
4/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan. Ja sukututkimusta tehneenä tiedän, että ainakin 10 sukupolvea esivanhempia on Suomen alueella asuneet. Kyllä tuo pienileukaisuus yhdistettynä kaksoisleukaisuuteen on melko harvinainen ominaisuus. Kaksoisleukaisuus tosin yleistyy ylipainon yleistyessä. 

Vierailija
5/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan oikeasti jalkaudut pääkaupungin trendialueiden ulkopuolelle missä tahansa euroopan maassa tai jenkkilässä, niin huomaat että tavissuomalaiset ovat kohtuullisen hyvännäköistä sakkia. Telkkari tai some ei esittele todellisuutta.

Vierailija
6/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluutko puolet mun leuasta? Mulla sitä riittää.

t. Epätyypillinen suomalainen paksutukkainen laatikkopää

Heh, ei kiitos! Mutta sä voisit ottaa multa puolet tuosta olemattoman leuan alta roikkuvasta taikinasta. Ne sais varmaan hyvin piilotettua sinne sun leuan alle. 😉 Ap

Vierailija
7/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittimiehillä esim, voi olla pieni leuka. Ei liity suomalaisuuteen, vaan yksilöihin.

Jokainen on hyvä sellaisena kuin on, mutta implantinasennus on paljon helpompi toimenpide kuin sahata luuta isosta leuasta.

Kenelläkään ei ole täydellistä. Oman naaman suremisen sijaan voi katsella ympärille ja olla kiitollinen siitä mikä on hyvin.

Vierailija
8/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä pienileukoja muuallakin. 

Hjalliksellahan ei ole mitään rasvaa leuan alla. 

Muistaakseni estrogeenidominanssi kerää rasvaa leuan alle. Googlaa ja etsi hoito. 

Vierailija
9/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami Hedbergiltä löytyy myös vastaava

Vierailija
10/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti jalkaudut pääkaupungin trendialueiden ulkopuolelle missä tahansa euroopan maassa tai jenkkilässä, niin huomaat että tavissuomalaiset ovat kohtuullisen hyvännäköistä sakkia. Telkkari tai some ei esittele todellisuutta.

Missä sä olet liikkunut? Minusta tavissuomalaiset on poikkeuksellisen rumia. Valitettavasti. En tosin ulkkiksiin voi verrata mutta jos ne on suomalaisia rumempia, niin on ne sitten vaan ihan tosi rumia.

Vierailija
11/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös vastaava. Kun työnnän leukaa eteenpäin, pussi katoaa. Leukani on siis selkeästi liian pieni. Enkä ole edes ylipainoinen!

Vierailija
12/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä luuston pienuudesta leuassa, mutta se taikinapussi johtuu vatsalihasten löysyydestä, niiden sisäisten "korsettilihasten".

Yksi helppo tapa saada se löysyys pois leuan alta on ostaa sellainen tens laite, ja tenssata joka päivä se leuan alusta, niin kovalla kuin kestää, se oikeasti kiristää ne lihakset takaisin normaaliksi.

Vierailija
13/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittimiehillä esim, voi olla pieni leuka. Ei liity suomalaisuuteen, vaan yksilöihin.

Jokainen on hyvä sellaisena kuin on, mutta implantinasennus on paljon helpompi toimenpide kuin sahata luuta isosta leuasta.

Kenelläkään ei ole täydellistä. Oman naaman suremisen sijaan voi katsella ympärille ja olla kiitollinen siitä mikä on hyvin.

Tämä syvällinen avautuminen vielä puuttuikin tästä keskustelusta. Hyvä kun kannoit oman tärkeän kortesi kekoon. Ap varmaankin haki juuri tällaisia vastauksia.

Vierailija
14/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä (leveä) leuka että taikinapussi leuan alla.

t. viidennen polven länsisuomalainen (esivanhemmat asuneet 35 km säteellä toisistaan niin pitkälle suvussa taaksepäin kuin on tietoa).

p.s. olen ajatellut, että kapea, olematon leuka olisi itä-suomalainen piirre?

Vierailija
15/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sami Hedbergiltä löytyy myös vastaava

Vastaava? Samilla on kyse ylipainosta. Esimerkiksi tässä kuvassa näyttää ihan leukavalta:

http://im.mtv.fi/image/1178194/landscape16_9/1024/576/c84491550381a7dff…

Vierailija
16/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä itse kovin montaa Hjalliksen leualla varustettua suomalaista nähnyt. Omalla paikkakunnalla olen oikeasti nähnyt vain yhden tällaisen leuattoman ja se kyllä pisti silmään kun erottui joukosta omituisuudeellaan.

Vierailija
17/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. viidennen polven länsisuomalainen (esivanhemmat asuneet 35 km säteellä toisistaan niin pitkälle suvussa taaksepäin kuin on tietoa).

Eiköhän se pienileukaisuus ole yleisempää länsi-Suomessa. Luin yhdestä tutkimuksesta että mitä kehittyneempi ja modernimpi kansa, sitä enemmän heillä on purentaongelmia johtuen joistain suun lihasten heikentymisestä ja pienileukaisuudesta (tutkimus taisi olla briteistä). Mitä alkeellisempi ja ruokavalioltaan lähempänä metsästäjä-keräilijöitä kansa on, sen vähemmän myös ilmenee purentaongelmia. Itä-suomalaisia kun aina parjataan vähän metsäläisiksi niin ehkä sillä on myös etunsa. Mielestäni suomalaisilla on kyllä melko vahvan näköiset ja leveät leukaperät. Hjalliksen näköiset on kyllä vähemmistössä. Harmittaa kun en yhtään muista mistä luin tuon tutkimuksen.

Vierailija
18/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selkeäpiirteinen ja "vahva" leuka naiseksi, kuitenkin naisellinen eikä mikään ridge forrester.

Käsittääkseni olen kuitenkin pari polvea taaksepäin ainakin ihan suomalaiset sukujuuret omaava. Pidemmälle tutkaillessa löytyy sukua Ruotsista ja Vienan Karjalasta.

Vierailija
19/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se pienileukaisuus ole yleisempää länsi-Suomessa. Luin yhdestä tutkimuksesta että mitä kehittyneempi ja modernimpi kansa, sitä enemmän heillä on purentaongelmia johtuen joistain suun lihasten heikentymisestä ja pienileukaisuudesta (tutkimus taisi olla briteistä). Mitä alkeellisempi ja ruokavalioltaan lähempänä metsästäjä-keräilijöitä kansa on, sen vähemmän myös ilmenee purentaongelmia. Itä-suomalaisia kun aina parjataan vähän metsäläisiksi niin ehkä sillä on myös etunsa. Mielestäni suomalaisilla on kyllä melko vahvan näköiset ja leveät leukaperät. Hjalliksen näköiset on kyllä vähemmistössä. Harmittaa kun en yhtään muista mistä luin tuon tutkimuksen.

Noi on weston a pricen juttuja, googlella löytää tietoa ja myös kuvia alkuperäiskansoista, joilla ei ole kapeaa leukaa = purentaongelmia.

Hampaiden vinous, kapea kitalaki, kapea leuka on kaikki degeneraation merkkejä ihmisissä. Pottengerin kissoissa tuo näkyi selvästi, eli ravinnon vaikutus sukupolvien heikentymisessä. Viimeiset sukupolvet menetti lisääntymiskyvynkin.

Mulla esim. on äiti, joka on kasvanut suomalaisella maitotilalla, sillä on luonnostaan suorat hampaat, leveä leuka jne. mutta mulla itselläni on ollut raudat, äitini kasvoi oikealla ruoalla ja sitten taas itse söi aikuisena margariinia yms. joka taas teki mulle kapeampaa leukaa.

Vierailija
20/21 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen karjalaistaustainen ja mulla on suhteellisen voimakas ja leveä leuka ja samoin on myös mun sukulaisilla ja monilla tutuillani kotiseudullani eli Kaakkois-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä