Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vieraat miehet kyselevät tuloistani?

because i'm not worth it
15.02.2017 |

Viime aikoina olen toistuvasti joutunut tilanteeseen, jossa on ensin juteltu niitä näitä puolitutun tai tuiki tuntemattoman herrahenkilön kanssa, jonka jälkeen on alettu pommittaa kysymyksillä kuten :

-Mitä teen työkseni? (=paljonko tienaan? )
-Onko kämppä oma vai vuokrattu?
-Mitä keittiöremonttini tulee maksamaan?
-Millainen koulutus/ työhistoria minulla on?

Siis WTF?? Kuuluuko kevyeen small talkiin nykyisin toisten raha-asioiden ruotiminen? Tuskin näistä asioista avautuisin 100% kenellekkään edes 10 avioliittovuoden jälkeen, saati 5 min tuntemisen perusteella! Onko ihmisillä nykyään joku maaninen tarve määrittää heti toisen ihmisen arvo €:issa, vai mistä on kyse?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

because i'm not worth it kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat vain ottaneet mallia naisten käytöksestä. Sitä saa mitä tilaa.

Joo. Itse miehenä en ole selvinnyt kertaakaan treffeillä ilman että nainen kysyy mitä teen työkseni ja mikä koulutus minulla on. Sellaisiakin treffejä on ollut jossa tuo on ainoa kysymys minkä nainen esittää. Kertoo paljon naisista tuollainen.

Treffeillä minäkin vielä tuon ymmärrän, mutta käykö ne eukot kysymyksineen lompakkoon kiinni myös muuten vapaa-ajalla? Harrastuksissa? Työmatkalla? Sehän tässä minusta outoa, että ihmisille, joihin sulla ei ole mitään kontaktipintaa, pitäisi yhtäkkiä olla tilivelvollinen omista rupisista euroistaan. Ja joiden kanssa et edes tiennyt olevasi deiteillä.

Olet varmaan huomannut, että joka ikiseen keskusteluun (oli aiheena sitten mummon silkkisukkien väri tai naisen kynsien viilaaminen) on miehillä sanansa sanottavana (yleensä tietenkin naista halventava ja yleistävä). Silti nämä palstalla roikkuvat miehet eivät seurustele toistensa kanssa, vaikka naiset ovatkin kaikin tavoin niin epäkelpoja. Miksiköhän?

Vierailija
22/25 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat vain ottaneet mallia naisten käytöksestä. Sitä saa mitä tilaa.

Joo. Itse miehenä en ole selvinnyt kertaakaan treffeillä ilman että nainen kysyy mitä teen työkseni ja mikä koulutus minulla on. Sellaisiakin treffejä on ollut jossa tuo on ainoa kysymys minkä nainen esittää. Kertoo paljon naisista tuollainen.

Ihminen nyt sattuu (useimpien tapauksissa ainakin) käyttämään töissä suhteellisen suuren osan elämästään, joten kyllä minä treffeillä käydessä haluaisin tietää, mitä henkilö tekee työkseen. Monet myös mielellään keskustelevat opiskeluajoistaan, joten tuokaan ei ole mielestäni outo kysymys. Sen sijaan kysymykset toisen tuloista ovat tungettelevia ja asiaankuulumattomia. Kertokaahan miehet, mitä teiltä sitten saisi treffeillä kysyä. Itse en ole lompakkoloinen, enkä sellaiseksi halua tulla yleistetyksi vain siksi, että olen kiinnostunut, minkä ammatin/työn henkilö on elämäänsä valinnut. Tietenkin moni muukin asia kiinnostaa potentiaalisessa kumppanissa, mutta noista aiheista on helppo jutella ensialkuun, kun kovin henkilökohtaisia tai vastaavasti suhteellisen triviaaleja asioita ei tule kysyneeksi.

Ja lisään vielä, että tuo on yleensä myös ensimmäinen kysymys miehen suusta. Suhteellisen kepeä aihe ja ainakin puhuttavaa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta "mitä teet työksesi" on aivan normaali small talk -kysymys uuteen ihmiseen tutustuttaessa. Ei nyt ehkä avausrepliikki, mutta todellakin olen uusilta tuttavuuksilta tuota kysynyt ja minulta on monesti kysytty. En ole ikinä ajatellut, että se olisi ongelma, mutta aina oppii uutta. 

Paitsi että kun nainen kysyy noin niin se on kynnyskysymys jonka perusteella nainen päättää jatkosta.

Jos vastaus on lähihoitaja niin nainen miettii mielessään että hylkyyn.

Jos vastaus on lentokapteeni/lääkäri/juristi niin nainen miettii mielessään että jatkoon.

Oletteko te kaikki miehet noin huonolla itsetunnolla varustettuja? Minun elämäni rakkaus on kaupan kassalla töissä ja hoitaa hommansa perkuleen hyvin (vaikka itse sanonkin) ja on myös tykätty asiakkaiden keskuudessa. En valinnut häntä kuitenkaan tuon työnsä perusteella, vaan lämpimän luonteensa ja loistavan huumorintajunsa. Hänen miespuolinen tuttunsa kyllä kovasti yritti lokeroida kaikki naiset rahan perässä juokseviksi hyväksikäyttäjiksi ja kysyi minulta, että jos nyt joku mies kurvaisi upean autonsa kanssa minua liehittelemään, niin enkö muka vaihtaisi. Totesin, etten todellakaan vaihtaisi, enhän minä hänen autonsa kanssa seurustelisi ja toisaalta elämässä on niin paljon muutakin kuin raha. Minusta mieheni seurustelumme alkutaipaleella omistama romuluinen vanha Mazda oli mitä sympaattisin kulkupeli ja minusta oli haikeaa vaihtaa se uudempaan ja persoonattomampaan Opeliin, joka sekin oli lopulta kuitenkin oikein hyvä auto.

Vierailija
24/25 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta "mitä teet työksesi" on aivan normaali small talk -kysymys uuteen ihmiseen tutustuttaessa. Ei nyt ehkä avausrepliikki, mutta todellakin olen uusilta tuttavuuksilta tuota kysynyt ja minulta on monesti kysytty. En ole ikinä ajatellut, että se olisi ongelma, mutta aina oppii uutta. 

Paitsi että kun nainen kysyy noin niin se on kynnyskysymys jonka perusteella nainen päättää jatkosta.

Jos vastaus on lentokapteeni/lääkäri/juristi niin nainen miettii mielessään että jatkoon.

Oletteko te kaikki miehet noin huonolla itsetunnolla varustettuja? Minun elämäni rakkaus on kaupan kassalla töissä ja hoitaa hommansa perkuleen hyvin (vaikka itse sanonkin) ja on myös tykätty asiakkaiden keskuudessa. En valinnut häntä kuitenkaan tuon työnsä perusteella, vaan lämpimän luonteensa ja loistavan huumorintajunsa. Hänen miespuolinen tuttunsa kyllä kovasti yritti lokeroida kaikki naiset rahan perässä juokseviksi hyväksikäyttäjiksi ja kysyi minulta, että jos nyt joku mies kurvaisi upean autonsa kanssa minua liehittelemään, niin enkö muka vaihtaisi. Totesin, etten todellakaan vaihtaisi, enhän minä hänen autonsa kanssa seurustelisi ja toisaalta elämässä on niin paljon muutakin kuin raha. Minusta mieheni seurustelumme alkutaipaleella omistama romuluinen vanha Mazda oli mitä sympaattisin kulkupeli ja minusta oli haikeaa vaihtaa se uudempaan ja persoonattomampaan Opeliin, joka sekin oli lopulta kuitenkin oikein hyvä auto.

Onko se miehen huonoa itsetuntoa jos saa treffeillä nähdä naisen masentuneen ilmeen kun ilmoittaa hänelle oman ammattinsa?

Onko se miehen huonoa itsetuntoa jos naisen kanssa on jo sopimassa tapaamispäivää mutta ennen sitä nainen kysyy vielä ammattiani ja sen jälkeen ei haluakaan sopia tapaamista, mikään muu tilanteessa ei muuttunut kuin tieto ammatistani.

Onko se miehen huonoa itsetuntoa että tältäkin palstalta saa lukea jatkuvasti ketjuja "miksi nainen haluaa korkeakoulutetun miehen"

Oikeasti mulle itselleni on ihan sama mitä teen työkseni ja sama naisen ammatin suhteen (voisin helposti seurustella minua enemmän tienaavamman ja koulutetumman naisen kanssa) mutta naiset itse pitää miehen korkeaa statusta ylitsepääsemättömän tärkeänä.

Vierailija
25/25 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se miehen huonoa itsetuntoa jos saa treffeillä nähdä naisen masentuneen ilmeen kun ilmoittaa hänelle oman ammattinsa?

Onko se miehen huonoa itsetuntoa jos naisen kanssa on jo sopimassa tapaamispäivää mutta ennen sitä nainen kysyy vielä ammattiani ja sen jälkeen ei haluakaan sopia tapaamista, mikään muu tilanteessa ei muuttunut kuin tieto ammatistani.

Onko se miehen huonoa itsetuntoa että tältäkin palstalta saa lukea jatkuvasti ketjuja "miksi nainen haluaa korkeakoulutetun miehen"

Oikeasti mulle itselleni on ihan sama mitä teen työkseni ja sama naisen ammatin suhteen (voisin helposti seurustella minua enemmän tienaavamman ja koulutetumman naisen kanssa) mutta naiset itse pitää miehen korkeaa statusta ylitsepääsemättömän tärkeänä.

Olen pahoillani, jos loukkasin. Se oli tuollainen samanlainen yleistävä kärjistys, jollaisen itse teit todetessasi, että naiselle työ/ammatti/status ovat kynnyskysymyksiä jatkon suhteen. Kumpikaan yleistys ei tietenkään pidä paikkaansa, mutta on ymmärrettävä, että kun sellaisia tekee, pitää hyväksyä etteivät vastauksetkaan aina miellytä. Tältä palstalta saa myös jatkuvasti lukea ketjuja kuten "miksi naiset eivät halua "kilttiä" miestä (jossa sama kysymyksen esittänyt mies osoittautuu kaikkea muuta kuin kiltiksi)", "miksi mies haluaa kauniin, seksikkään naisen (samassa yhteydessä kaikki normeista poikkeavat haukutaan pystyyn)" tai "tätä mammapalstaa selatessa huomaa kuinka typeriä naiset ovat (mitä tämä älykäs mies sitten tuhlaa aikaansa palstalla)". En oleta täällä käytyjen keskustelujen perusteella, että kaikki miehet olisivat noin pinnallisia, vaikka sitä kuvaa viljellään täällä ahkerasti. Törppöjä maailmasta löytyy, eikä siinä ole mitään tekemistä sukupuolella. Toivotan sinulle onnea ihmissuhteisiisi jatkossa ja toivon, että löydät etsimäsi mukavan naisen.