Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKA-ORIGINAALIT

18.03.2006 |

Hei!

Voi olla, että kaivan nyt verta nenästäni ja saan kunnolla turpiini, jos en täällä, niin av-palstalla. Kaiken uhalla teen kuitenkin tän aloituksen. Myönnettäköön tässä, että eilinen teinimeininki av:lla hieman provosoi kirjoittamaan, mutta se oli kai tarkoituskin..?

Seurasin lokamammojen pinoja siitä lähtien, kun jäin äitiyslomalle, mutta vauvan synnyttyä en aikoihin edes ehtinyt koneelle. Mikä lie siinä oli, etten myöhemminkään rohjennut liittyä porukkaan, ja kuten olen jo aiemmin maininnut, se harmittaa joskus vieläkin. En kuitenkaan aio ottaa syytä niskoilleni muiden riitelystä, kun ainoa ¿syntini¿ on se, etten tullut aiemmin mukaan.

Itse aloin vihdoin kirjoitella silloin, kun kakkospino oli jo olemassa. Siihen oli jotenkin luontevampaa kirjoittaa, kun lähes kaikki muutkin olivat uusia. Sitä paitsi ¿ykköspinon¿ rivit olivat harvenneet siinä vaiheessa muutenkin, osahan oli siirtynyt ¿sinne, mistä ei saa puhua¿ tai muuten vain kadonnut. Ketään ei siis nähdäkseni hätistelty mihinkään, vai kuinka? Itse en ole missään vaiheessa haukkunut ketään, saati moralisoinut kenenkään kaljottelua tai pinon kasvattamista. On jokaisen oma asia, mitä milloinkin kirjoittaa.

Nyt kysynkin, että mikä ihme teitä lokamammoja suututtaa? Miksi suvaitsevaisuuden ja iloisuuden tilalla on nyt vihaa ja ilkeyttä? Teitä tuntuu kovin moni - itseni lisäksi, uskokaa tai älkää - täällä kaipaavan, joten miksi ette kirjoittelisi kuulumisianne? Puhun tässä vain omasta puolestani, mutta uskon, etten ole ajatusteni kanssa yksin.

Toivon asiallisia vastauksia nimenomaan teiltä, ¿aidot ja alkuperäiset¿ lokamammat. Olettehan vielä niitä samoja hauskoja tyyppejä, joita monet ovat kuukausitolkulla seuranneet? Kirjoittakaa rehdisti omalla nimimerkillä, sillä av-palstan haistattelut ovat tylsää luettavaa. Palaan myöhemmin katsomaan, josko joku teistä vaivautuu kommentoimaan.

Ja vielä: jos yhteistuumin päätätte olla lainkaan vastaamatta, sekin kertoo jotain.

Pähkis, lokamamma - suihkunraikkaana :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa joku laskee mut " originaaleihin" lokamammoihin sillä perusteella että kirjoittelin tänne lähes koko raskausajan ja vielä vauvan synnyttyä marraskuussa. Joskus innokkaammin, joskus vähän vähemmän innokkaasti.

Syy miksi en enää kirjoita vauva-palstalle on yksinkertainen. Kuin tyhjästä tänne pinoihin tuli ihan hirveä lynkkausmieli. Haukuttiin, mollattiin, vähäteltiin ja tyyliin huoriteltiin ym. Kiitti mutta ei kiitti. Jotkut taisivat pahoittaa mielensä virtuaali" kännäilystä" , lumisodista sun muista, jotka lienee tarkoitettiin mieltä keventämään. Ehkä ne joskus saattoivat mennä hieman överiksi, mutta ei kuitenkaan kai syy alkaa haukkumaan, huorittelemaan tai syyttämään ettei kelpaa enää äidiksi?? Itse en niihin osallistunut, mutta eipä olisi tullut mieleenikään alkaa haukkumaan osallistujia (joilla selvästi riitti huumorintajua) epäkelvoksi äidiksi tms

Monet jotka laillani kirjoittelivat kauan lokamammoihin, tottakai oppivat tuntemaan toisensa enemmän kuin ne jotka kirjoittelivat harvemmin. Tästä johtuen jotkut loukkaantuneet sitten leimasivat kaikki äidit sisäänpäin lämpiäviksi, jotka eivät muille vastaa. Mikä ei pidä paikkaansa. Jos se oli yleistys niin aika rankka sellainen. Voin ainakin sanoa omasta puolestani että toivotin lämpimästi tervetulleeksi uudet ja niin teki moni muukin!

Kuitenkin näistä kaikista väärinkäsityksistä ja ei-väärinkäsityksistä johtuen yleinen ilmapiiri alkoi olla niin tulehtunut, että ei jaksanut enää jäädä palstalle toisten haukuttavaksi. Tästä kenkä siis puristi ja näköjään puristaa vieläkin... Harmi sinänsä. Toivottavasti osasin vastata edes jotenkin kysymykseesi.

Oikein mukavaa kevättä kaikille toivoo ex-vauva pinoilija ja vieläkin harvaksellaan taustaileva Sinilainen ja vauva nyt 4kk9pvä

Vierailija
2/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että huhuilit :) Kyllähän se niin on että me ihan itse täältä vauvalta poistuimme ja perustimme yhteisön jossa nykyään kirjoitellaan. Kuulun siis niihin ns. " alkuperäisiin" lokamammoihin.

Jokainen saa minunkin mielestäni kirjoittaa ihan mitä tahtoo, eikä siihen ole kellään nokan koputtamista. Tosin osaa tuntui suunnattomasti häiritsevän meidän lyhyet viestit jotka sisälsivät sitä lumisotaa ja virtuaalikännäilyä. Hansu mm. oli sitä mieltä että ne soda ja kännäykset tulisi kirjoitella jossain muualla. No, näinpä siis teimme. Eikä siitä asiasta sen enempää.

Itseäni henkilökohtaisesti ei suututa mikään enkä ole millään lailla katkera vanhoista tapahtumista.

Jos olet aktiivisesti meidän pinoa seurannut niin tiedät ihan tarkkaan miten tämä homma on mennyt alun alkaen. Eli mistä se " riita" alkoi ja mihin päättyi. Se on surullisen kuuluisaa, AV:lläkin puitua.

Ja kun kerran kuulumisia halusit tietää, niin tässäpä meidän kuulumisia. Roope on nyt 4,5 kk ikäinen nuoriherra jolla pari söpöä hampaan alkua törröttää alaikenessä. Tällä hetkellä sairastetaan, hampaiden puhkeamisen myötä tuli nuhakuume kera yskän. Painoa herralla oli 4 kk neuvolassa 6565g ja pituutta 66 cm. Pulauttelee edelleen kovasti ja erilaisia maitoja on kokeiltu, tällä hetkellä juodaan Tuttelin Omneota koska on normaalimaitoa paksumpaa. Sillä on hieman saatu pulauttelua kuriin.

Että tällaista meille, toivottavasti muutkin käyvät kirjoittelemassa.

Misuli ja Roope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla ja olenkin provosoitumatta noista edellisistä kirjoituksista, ne jääköön omaan arvoonsa ja kirjottelijoiden omaan mietintään. Kylläpä olikin katkeraa panettelua mutta ei siitä tämän enempää.

Me herättiin tänään TAAS puoli seitsemän maissa ja aamutouhuiluiden jälkeen lähettiin koirien kanssa ulos ja typykkä jatkaa vieläkin unia. Kaipa se kohta tuolta heräilee.

Mulla alkaa kohta pyykkivuoren pienentämis operaatio, jee!

Ai niin, olen unohtanut kertoa Dinan uusimmasta villityksestä. Hän on nyt löytänyt kielensä ja huomannut että sillä voi tehdä hassuja ääniä. Yölläkin piti sitten pitää pienet harjoitukset ja päästellä kivoja maiskutus ja napsutus ääniä. :) Kivan kuulosta! :D

Mukavaa päivän jatkoa jokaiselle, ei jakseta riidellä EIHÄN?

T: Mari & Dina 5kk 11pv

Vierailija
4/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta puolesta voin sen verran sanoa ettei minun aika riitä kirjoittelemaan moneen paikkaan..kolme alle koulu-ikäistä tyttöä pitää siitä huolen..

ennemmin kirjoittelen nyt sinne yhteisöön kun tänne loka-mammojen (2) pinoon..

yhteisössä on kuitenkin ne tutut joiden kanssa vaihdettiin ajatuksia jo odotus aikana..

helpompi heille purkaa ilot ja surut.ja sinne kun voi kirjoitella mitä haluaa, ilman että se esim. Hansua häiritsee..

mielelläni olisin kyllä tännekin kirjoitella kuulumisia ja lukea muiden kuulumiset..

mutta nyt jatkan lasten hoitoa..

[color=lime]AURINKOISTA KEVÄTTÄ[/color]

Vierailija
5/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne Sinilainen, Misuli79 ja äippäli81.

Seurasin tosiaan lokamammoja aika tiiviisti, tosin jossain vaiheessa on ollut jaksoja kun en ole koneelle ehtinyt/jaksanut. Huomasin kyllä, että tunnette toisenne aika hyvin, se ei kuitenkaan ollut syy pelkkään taustailuuni. Lähinnä oli kyse ajan puutteesta ja ihan omasta saamattomuudestani.

Toivon, että lokalaiset (1 ja/tai 2) pitävät jatkossakin pinoa pystyssä, ja turhat riidat voitaisiin unohtaa. Meitä kaikkia yhdistää kuitenkin se tärkein asia - maailman suloisin lokavauva.

Lukisin mielelläni vielä muidenkin kommentteja - ja niitä kuulumisia!

Pähkis

Vierailija
6/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soon moro!

Tervehdys pitkästä aikaa... Ulkona ilma ei ole paras mahdollinen ,mutta isommat lapset ulkoilevat sitäkin innokkaasti =)

Ulkona on hirvee räntäsade... *jaiks!*

Ompa vaan hyvä mieli kun tajusin eilän siivota kämpän ja tampata matot ulkosalla..nyt sinne ei ois voinu ees mennä... Tännään on ennää ruuanlaitto ja sitte nautitaan viikonlopusta...

Meitin neiti ei ole ennää vauva :/

On opittu kääntymään ,osataan pitää itse pulloa kädessä.. *sniff!*

Ja nyt kutsuu isommat lapset... lämmin kaakao on toiveissa.

Waimo72 & Hanna 5kk3pvää

Vierailija
7/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin melko alkuperäiseksi itseni luokittelisin, kun aloin kirjoitella lokapinoon heti plussatestin tehtyäni. Tarkoitus oli vaihdella kokemuksia ja kysellä neuvoja esikoisen odottajana, mutta kappas kun pinossa oli niin mukavaa porukkaa, että juutuin päivittäiseksi pinoilijaksi. Siinä sitten monet tulivat tosi tutuiksi ajan saatossa ja muiden imussa rekisteröidyin yhteisöön, jotta näkisin muiden vauvojen kuvia. Sitten alkoi täällä vauvalla kärhämät ja hommasta meni maku. Aikakaan kun ei tunnu riittävän joka paikkaan, niin tuntui järkevältä jättää vauvalla palstailut kokonaan ja kirjoitella mielummin tuttujen ihmisten kanssa (monia tavannutkin) yhteisöön, jonne voi kirjoittaa rauhassa pelkäämättä, milloin sohaisee jonkun av-laisen arkaan paikkaan ja päätyy otsikoihin.

Onhan tämä harmillista, että porukka näin jakaantui. Olihan taustailijoissakin mukavia tyyppejä, joista mieleen jäi ainakin ROM, Ona ja Sinisiipi. Ja muidenkin kanssa mielellään vaihtoi kuulumisia. Nyt tuntuu siltä, että lokapinoja tarkkaillaan koko ajan silmä kovana ja odotetaan jotain retosteltavaa...

Siksi jättäydyn suosiolla taka-alalle. Hyvää jatkoa kaikille!

Vierailija
8/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Ei oo tosiaan aikoihin tullut vauvalle kirjoiteltua,sen mitä on kerenny kirjotella niin yhteisöön sitten.

Meni tosiaan täällä niin kamalaksi säätämiseksi se pinoilu että ei vaan enää jaksanut riittää mielenkiintoa.Kuitenkin haluaa vain hyvässä hengessä kirjoitella kuulumisia ja lukea muiden sellaisia:)

Meidän poitsu täyttää ens perjantaina jo puoli vuotta!Niin äkkiä se aika menee.

Vaunut on jo laitettu varastoon ja rattailla kuljetaan,sitterikin alkaa olla vähällä käytöllä kun syödään jo syöttötuolista käsin:)

Kääntyilty on jo piiitkän aikaa ja nyt on kova yritys lähteä eteenpäin!

Hampaitakin tuntuisi olevan tulossa useampi.

Muutama yö on nyt mennyt todella hyvin,parilla syötöllä!Tähän asti siis heräiltiin ihan parin tunnin välein,joskus tunninkin välein.

Enpäs nyt tän enempää kerkee kirjotella mutta toivottelen oikein kaunista ja mukavaa kevättä kaikille äideille ja vauvoille!!

Blacka

Vierailija
9/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin teksteihin. Alussa yritin kirjoittaa vielä lokakuisten pinoon ja kävin jopa loka2 pinossa. Siitä seurausta, olen mielistelevä, kaikkien " ystävä" perseen nuolija. Eipä juuri enää kiinnosta notkuu täällä!! Teit niin tai näin ni aina haukutaan.

Joten parempi pysyy poissa jaloista ettei nimeltä mainitsematonta ala taas kismittää joku typerä asia ja alkaa haukkumaan huonoksi äidiksi.

Mulla jäi myös monia lokamammoja ikävä: Ona, sinisiipi, rom, seilori ja paljon muita joita ei nyt tule mieleen.

Kaikkea hyvää toivottaa Annu

Vierailija
10/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut mukana odotuspuolelta asti, enemmän taustailijana kuin pinoutujana. Minulla henkilökohtaisesti ei ole ollut niin " originaaneja" kuin uusimpia lokalaisiakaan mitään vastaan. Eikä ole vieläkään. Ilolla olen teidän kuulumisianne lukenut.

Nyt alkaa itsellä tämä taustailuintokin hiipua riitojen takia. Miten me aikuiset ihmiset vielä käyttäydytään niin typerästi?

Olisihan se vielä aivan mahtavaa jos me kaikki lokalaiset vielä päästäisiin sovussa saman pinoa alle hyvässä hengessä. Se lienee kuitenkin mahdotonta....?

Surullisin miettein

Pepca

Vierailija
11/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitampa minäkin lyhyesti kuulumiset. Samaa ajattelen kuin muutamat originellit ystäväni ;) että poissa on parempi niin ei tule innokkuudellaan häirinneeksi ketään eikä joutua leimatuksi. Äärimmäisen pahoillani olen kaikista av:n jutuista! Lokamammoja tunnutaan sättivän asiasta jos toisestakin..höh.

Meidän vauveli; n. 9,5 kiloa ja reilu 70 senttiä, saa vielä pelkkää rintamaitoa. Kiinteet aloitellaan kuun vaihteessa. Hampaita on kaksi ja lisää tulossa ylös kulmiin seuraavaksi. Pientä ryömiskelyä harrastetaan sekä eteen että taakse ja kellonviisarina viuhutaan. Kovin on iloinen, jokeltelevainen ja suloinen ukkeli.

Toivon kaikkea hyvää jokikiselle lokavauvalle ja äidille; monien kaipaamisesta huolimatta päätin olla kirjoittelematta tänne kovin usein ja av:ta avaamatta lainkaan. Tehkää av:n suhteen boikotti niin kyllä ne haukkumisjutut siitä loppuu. Kevättä rintaan ja hymyä kasvoille,

hyväntuulinen ä3 ja poika s.29.9.05

Vierailija
12/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikävä on kaikkia lokamammoja. Käsittämätön sotku, mutta eikö tilannetta saa korjatuksi? Mulle tuli ihan mielettömänä yllätyksenä, että muilla palstoilla meitä haukutaan ja muut edes meidän pinoja lukevat!??? En ole nähnyt mitään syytä lukea muiden pinoja, omassakin oli aina tarpeeksi selattavaa ja kommentoitavaa :-)

Meikäläinen ollut tällainen ei-niin-vakituiseen-kirjoitteleva, mutta mukava olisi lukea kaikkien lokavauvojen kuulumiset jatkossa, eiköhän sitä mahduttaisi taas samaan pinkkaan. Menisikö tää homma hormoonien piikkiin; huomasin ainakin, että kun Paavo kun täytti 4kk, niin ne " tämä-äiti-selviää-mistä-vaan" -hormonit loppuivat kuin seinään ja iski ihan tautinen väsymys ja toisaalta ne " mulle-uusi-vauva-taas-ja-heti" -hormonit puskivat taas päälle :-) Eli jos meillä oli joku kina pystyyn-hormoonit silloin päällä...

Seesteisempiä aikoja odotellessa,

seilori

Vierailija
13/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla teistä. Itse aikoinaan myös kirjoittelin odotusaikana ja nyt sitten kuin vauvamme syntyi lokakuussa tuli pitkä tauko, alku meni shokissa kun selvisi että lapsellamme on sairaus eikä tullut hirveästi kirjoiteltua.

Aina välillä kuitenkin kirjoittelin ja kyselin, omalla kohdallani olo joskus tuntui ulkopuoliselta kun oli ollut taukoa kirjoittelussa ja jos kysymykseeni ei vastattukaan. No, sitten pojullamme alkoikin tällainen -mikään ei ole hyvin- kausi kun hän täytti 3 kk ja reippaasti yli kuukauden kesti. Ei ollut hirveästi aikaa kirjoitella. Nyt hän on vähän rauhoittunut ja aikaa oli taas kirjoitella. Tuli pinoon ' sota' ja taisin saada itsekin jonkun lumipallon niskaani, heh.

Itselläni ollut ajatuksena että lukemalla muiden lokavauvojen kehitystä ja kyselemällä pysyisin ' ajan tasalla' kehityksen suhteen, että kehittyykö meidänkin vauva suht samaan tahtiin ikäistensä kanssa vaikka ei olekaan terve. Tosin viime aikoina on tullut lörpöteltyä välillä jonninjoutaviakin.

No nyt muutaman päivän poissaolon jälkeen huomaan että taas on ' sotaa' käyty...no ainakin minulla ei haittaa, onhan se ikävää että tällaista tapahtuu. Omassa perheessä tärkeimpiäkin asioita käsiteltävänä kuin pinoissa riitelyt.

Mukavaa kuitenkin olisi lueskella lokavauvojen kehityksestä tulevaisuudessakin.

Aurinkoista kevättä, vaikka se tänään takatalven pukkasikin!

rooma & poika 5 kk 8 pvää

Vierailija
14/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotain perää tossa asiassa tosiaan saattaa olla...

Mä kyllä myönnän että käyn loka2 pinoa lukemassa joka ikinen päivä. Harmittaa vaan että nyt sielläkin esim. Mari suuttui, kun vanhoja juttuja nostettiin esiin faktapohjalta eikä lainkaan koskenut edes häntä.

Saattais kai sitä kirjoitella jos ehtisi myös tonne lokamammojen pinoon, koska mulla ei oo hampaankolossa ketään kohtaan mitään. Katsellaan nyt jos ehtii, poika vaatii päivä päivältä enemmän seuraa.

Vierailija
15/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava kuulla teistä kaikista!

Eilisistä av:n haukuista tuli hieman paha mieli, ja taidan noudattaa neuvoasi Ä3 (jos saa noin tuttavallisesti puhutella:)), enkä mene sinne enää. Aiheellista kritiikkiä kestän kyllä, mutta se meininki oli kaukana asiallisesta keskustelusta. Huh..

Kiitos jokaiselle vastauksista, käyn täällä vielä vilkuilemassa josko joku ilmaantuisi paikalle myöhemmin. Muuten jatkan kirjoittelua lokakuisten pinoon, jonne ovat kaikki tervetulleita piipahtamaan silloin kun itselle parhaiten sopii. Myös sinä Annu!!

Tässä vaiheessa toivotan kaikille oikein hyvää kevättä ja hiirenkorvien bongailua!

:) Pähkis

Vierailija
16/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vauvallasi on ? :( jaksamista kovasti.Ja anteeksi uteliaisuus.

ponnyt ja Miska 4kk 3vk

Vierailija
17/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolesta pitää sanoa, että meni maku koko palstaan noiden riitojen takia. Ja yleisesti siihen ettei täällä voinu kirjoittaa ilman, että jostain löytyi joku haastamaan riitaa. Mukavahan olisi kirjoitella tännekin, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti enää viitsi. Av:stä nyt voi sanoa sen, ettei sinne kannata mennä mieltään pahoittamaan, mua se touhu lähinnä huvittaa.

Muuten meilleki kuuluu ihan hyvää. Neiti täytti juuri viikko sitten 4 kk. Pituutta tullut hurjasti nyt 16 cm syntymästä, pituutta nyt 66 cm ja painoa vajaa 6 kiloa, eli hoikka tyttö. Vajaa viikko syöty kiinteitä ja masu on menny hiukan kovalle, mutta luumulla siitäki selvittiin.

Toivottelen hyviä jatkoja kaikille!!! Täällä tuskin enään enempää kirjoittelen.

Hennajo

Vierailija
18/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on sydänvika ja leikkaus edessä mitä todennäköisemmin. Jotkut sydänviat voivat aiheuttaa kasvu ja kehityshäiriöitä.

Kiitos tsempityksestä!

Vierailija
19/20 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jutut on kaukana asiallisesta. Misulin tavoin minäkin toisinaan kyllä olen juttuja lueskellut, uusia pinoutumisfiiliksiä ei taida kuitenkaan tulla. Voi, ROM, kaikkea hyvää teidän elämään.

Vierailija
20/20 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt sitten laittaisi omatkin kuulumiset.Aada on reipas pikku neiti joka kietoo vanhempansa pikkusormen ympärille.Ja muutenkin hurmaa kaikki sukulaiset ja vieraat ihmiset valloittavalla hymyllään.Kovasti ollaan jo kääntyilty ja nyt ollaan tutustuttu hyppykiikkuun.Tällä viikolla meille on puhjenneet myös alas 2 hammasta(ja VALVOTTU).

Kyllä se aika vaan rientää...

Aada on myös sairastellu kovin.Kuukauden päivät ollut ripulissa ja nyt sitten ollaan menossa lastenpolille,epäillään maitoallergiaa..

Mutta muuten meille kuuluu ihan hyvää..

Kommentoimaan en edes vaivaudu näihin " riitoihin" olen kaiketi jo liian väsynyt koko juttuun.Kaipa sitä voisi tännekin puolelle kirjoitella,jos vaan rahkeet riittää...

Mutta nyt pitää mennä laittaa kämppä kuntoon ja nukkumaan univelkaa pois.

Hyvää kevään jatkoa teille kaikille!!

johannu ja aada 4kk3vko