Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää mulle miksi ostetaan ravintoköyhää ruokaa kalliilla

Vierailija
14.02.2017 |

hinnalla ja sitten valitetaan, että terveellinen ruoka on kallista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli? Annatko esimerkin ravintoköyhästä?

Vierailija
2/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se mä tykkään mutustella sitä jäävuorisalaattia vaikka tosi ravintoköyhäähän se on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä miksi valitetaan, mutta itse voin ostaa ravintoköyhää ruokaa kalliilla, jos se maistuu hyvältä.

Vierailija
4/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä sitä ei oikein näe kokonaisuutta. Itsellänikin kauhistutti, kuinka ruokalasku pompsahti kerralla isommaksi, kun ostin kaupasta tuoreita kasviksia, hedelmiä, jne.

Ajan myötä olen huomannut, että loppupeleissä ruokaan ei menekkään sen enempää kuin ennenkään. Ruoka on laadukkaampaa, jonka takia nälkä pysyy pidempään poissa. Ja vaikka ruuanlaittoon menee nykyään kauemmin kuin mikrossa 2min, niin silti ruuanlaitto on vaivan arvoista. Ja ruuasta nauttiikin pidempään, kun on nähnyt vähän vaivaa. Puhumattakaan virkeämmästä ja kevyemmästä olosta. Ennen oli kauhen tunkkainen ja vetämätön olo. Ranskalaisilla ei kauhean pitkälle pärjää. Eikä ne nykyään oikein maistukkaan, vaikka välillä ostaa niitäkin.

Seuraavaksi on harkinnassa jonkinlainen monitoimikone, joka nopeuttaa kasvisten käsittelyä, niiden esivalmistelu kun vie eniten aikaa ruuanlaitossa.

Hyvä ja halpa ruoka vaatii suunnitelmallisuutta ja kykyä nähdä vähän pidemmälle. Vaikka yksi paprika voi maksaa yli euron, niin siitä riittää moneen eri ruokaan lisukkeeksi.

Vierailija
5/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa ne einesten kilohinnat ja verrata kasvisten, hedelmien, lihan ja kalan kilohintoihin. Jos osaa laittaa ruokaa, kannattaa ostaa mahdollisimman vähän käsiteltyjä  tuotteita ja lisätä itse haluamansa mausteet, rasvat jne. Ymmärrän kyllä, että väsyneenä tulee ostettua vaikka mitä höttöä, olen tehnyt niin itsekin ja tekisin edelleen, jos minulla olisi työtä ja rahaa.