Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahuksen NORO iski minuun! Kokemuksia tämän talven NOROsta?

Voi kauhea mikä olo!
14.02.2017 |

Aamuyöllä heräsin enkä saanut unta. Aamupäivällä oli jo tosi huono olo ja lounas jäi syömättä. Kävin oksentamassa vessassa mikä helpotti vähän, mutta aika heikolta tuntuu enkä uskalla juodakaan. Pakko silti sinnitellä tämä työpäivä loppuun asti, koska tk:sta sanottiin ettei tästä saa lääkärintodistusta.

Kauanko tää kestää? Tarttuuko lapsiin miten helposti, heidän täytyy käydä koulussa ja päiväkodissa. :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuu todella helposti melkeinpä varmasti ja leviää päiväkotiin ja kouluun. mut sillaihan saa vastustuskyvyn kun kerran vähän kärsii.

Vierailija
2/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ymmärtänyt, ettei norosta saa vastustuskykyä kovinkaan pitkäksi aikaa, jotain puoli vuotta. Miksei siitä saisi sairaslomaa? Kotona se pitäisi sairastaa, kun oksentaa ja ripuloi kaiken aikaa, ei ole kyllä työkykyinen plus että se tarttuu todella tehokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ymmärtänyt, ettei norosta saa vastustuskykyä kovinkaan pitkäksi aikaa, jotain puoli vuotta. Miksei siitä saisi sairaslomaa? Kotona se pitäisi sairastaa, kun oksentaa ja ripuloi kaiken aikaa, ei ole kyllä työkykyinen plus että se tarttuu todella tehokkaasti.

Kaikilla ei ole varaa ostaa lääkärintodistusta yksityiseltä. Julkisella ei pääse lääkäriin vaivaisen oksennustaudin takia. Siksi.

Vierailija
4/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolla toisessa ketjussa oli, että kotona sairastetaan, eikä olla ihmisten ilmoilla! Mitä sä enää siellä töissä kuhnaat??

Vierailija
5/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans jonkinsortin vatsatautia. Happamia röyhtäisyjä, oksetusta, vatsa sekaisin ja vilunväreitä.

Vierailija
6/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vastustuskykyä kuin vähäksi aikaa. Ja nyt on joku uusi virusversio jota vastaan ei jo sairastettu noro vissiin paljon auta.

Peskää ihmiset niitä käsiä. Se on paras keino ehkäistä taudin leviämistä.

Vierailija
7/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä töissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa ostaa lääkärintodistusta yksityiseltä. Julkisella ei pääse lääkäriin vaivaisen oksennustaudin takia. Siksi.

Kai teillä työterveys on? Jos jostain syystä ei pääse lääkäriin sairaana, niin sitten jää lääkärintodistus saamatta, mutta töihin ei sairaana mennä. 

Vierailija
8/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikonloppuna baarissa ja ajattelin, että norohan sieltä varmaan tulee. Katsoin netistä, että itämisajan pitäisi olla maksimissaan 2 vuorokautta, joten näyttäisin selvinneen ainakin tuolta reissulta. 

Vierailija
9/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miksei saa sairaslomatodistusta?

0/5

Vierailija
10/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo Noroa ole. Norossa et kykenisi olemaan ihmistenilmoilla, vaan joutuisit suunnilleen asumaan vessassa. Vastaavia on muitakin, esim salmonella ja koli.

Vierailija
11/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko neljäs vai viides päivä kun stressaamisen jälkeen iski? Ihan oikein sulle. Ja nyt täytyy olla viä töissäkin???

Sä oot hullu. Pyydä samalla lähete spykolle.

Vierailija
12/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi tai tavallinen oksennustauti ei ole yhtä kuin noro. Mene kuitenkin kotiin, jos et ole työkuntoinen. That´s it!

Vierailija
13/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöpöpeloton kirjoitti:

tarttuu todella helposti melkeinpä varmasti ja leviää päiväkotiin ja kouluun. mut sillaihan saa vastustuskyvyn kun kerran vähän kärsii.

Joo, ei kyllä saa vastustuskykyä. Perehdypäs vähän asioihin.

Vierailija
14/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo Noroa ole. Norossa et kykenisi olemaan ihmistenilmoilla, vaan joutuisit suunnilleen asumaan vessassa. Vastaavia on muitakin, esim salmonella ja koli.

Noro voi olla myös lieväoireinen tai kokonaan oireeton.

Vierailija
15/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuka sen noroksi diagnosoi? Itse olet tehdyt diagnoosin, todennäköisesti väärän.

Nyt näytteitä viemään

Vierailija
16/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saanut sairaslomatodistuksen soittamalla tk:hon ja kertomalla että tavaraa tulee molemmista päistä. Todistuksen olen hakenut kun olo on sallinut ja vienyt töihin. Norovirus varsinkin on sairaslomaa vaativa ja tarttuu äärettömän helposti! Itse sain sen kun sairastava aivasti 2 m päässä minusta (poispäin) ja muutaman tunnin päästä show alkoi. 

Ihan tavallinenkin vatsatauti on syy olla pois töistä. 

t. sh 

Vierailija
17/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollu paha noro. Istuin pytyllä ämpäri haarojen välissä. Kummastaki päästä tuli samaan aikaan ja lisänä järkyttävät vatsakrampit. Menin tosi heikkoon kuntoon. Yökkirefleksi tuli vahvana vaikka ei ollu enää mitään yrjöttävää. Yks hirveimmistä vuorokausista mun elämässä. Karsee tauti!

Vierailija
18/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa nyt taas, joku sairastuu noroon eikä päästetä kotiin "koska se on vaan vatsatautia" ja sitten kauhistellaan että mitenkäs se noro nyt noin nopeasti leviää

Vierailija
19/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tk:ssa on ohjeistus, että vatsataudissa soittakaa tk:een ja saatte todistuksen puhelimitse tehdyn arvion perusteella. Älkää menkö tartuttamaan muita!!

Vierailija
20/33 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noro voi olla myös lieväoireinen tai kokonaan oireeton.

Ei ole. Lieväoireinen on todennäköisesti salmonella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi