Onko muita joille ystävänpäivänei merkitse mitään?
Siis ei todellakaan yhtään mitään. En osta yhtäkään lahjaa tai korttia kenellekään, enkä myöskään saa yhtään. Eikä harmita. Jotenkin koko ajatus tuntuu vieraalta ja päälleliimatulta. Ja olen kyllä parisuhteessa ja ystäviäkin on.
Kommentit (16)
Minä samanlainen. Tyttö teki minulle aamulla ystävänpäiväkortin. Ja anoppi soitti aamusta toivottaen hyvät ystävänpäivät ja kertoi leiponeensa meille.siinäpä minun ystävänpäivän vietto.
Minusta teennäinen päivä. Ennemmin muistan ystäviä arjessa kuin yhtenä tiettynä päivänä.
Ei merkitse juurikaan, sillä mulla ei enää ole ystäviä.
Ei sinällään merkitse mitään, parille rakkaimmalle ystävälle laitoin wa-viestiä aiheesta, mutta siinä kaikki. Naistenpäivä merkitsee mulle henk.koht. huomattavasti enemmän!
Ei merkkaa mitään. Ihan samalla tavalla pussasin nukkuvaa miestäni kuin eilenkin. Näytän tunteeni joka päivä enkä hemmottele perhettä kalenterin vaan oman mielihaluni mukaan.
Hep. En tykkää mistään muistakaan päivistä jotka ihmiset on keksineet, että pitäisi orjallisesti viettää, kuten syntymäpäivät, joulu ja juhannus. Ne olisi ihan ok jos niihin ei liittyisi minkäänlaista sosiaalista painostusta. Mutta kuten tiedämme joulua on pakko viettää tietyllä tavalla!
Jotenkin laimeahan se on , verrattuna Valentines dayhin
Mulla meinaa aina mennä ohi koko päivä. Myönnän, että lämmitti mieltä kun sain monta ystävänpäivän viestiä jopa kampaajaltani ☺. Miehelle ajattelin illalla leipoa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei merkkaa mitään. Ihan samalla tavalla pussasin nukkuvaa miestäni kuin eilenkin. Näytän tunteeni joka päivä enkä hemmottele perhettä kalenterin vaan oman mielihaluni mukaan.
Täysin samoilla linjoilla. Ystävänpäivässä korostuu nykyisellään lähinnä kaupallinen hömpötys eli houkutellaan ostamaan tavaroita ja palveluita ystävyyden nimissä.
Miksi kauppiaat eivät saisi tienata millään "kaupallisella"...?
Koulukiusatulle on myös tosi kurjaa, kun alakoulussa tehdään joka vuosi suuri numero "luokan postilaatikosta" jaettavista ystävänpäiväkorteista. Yksi vain ei saa ainuttakaan. Opettajallakaan ei ole tässä pahemmin pelisilmää.
Ei merkkaa mitään. Facebookissa toivottelin hyvää ystävänpäivää, mutta emme osta miehen kanssa mitään tai lähde "treffeille". Ihan tavallinen päivä.
Joo ei merkitse mitään enkä vietä. Varsinaisia ystäviä minulla tosin ei olekaan, mutta kumppani kyllä.
Hassua vielä, että tätä juhlaa tarjotaan meillä sekä ystävien että rakastavaisten juhlaksi, kumpien kanssa sitten pitäisi sitä aikaa viettää?
Ystävänpäivämerkityksessä ei merkitse mitään. Sen sijaan minulle tärkeän ihmisen syntymäpäivänä merkitsee.
On kai niitäkin, jotka innoissaan värkkää pieniä vaaleanpunaisia lahjoja ystävilleen ja tutuilleen, järjestää supertreffit ja satsaa päivään tosissaan. En kyllä tunne yhtäkään sellaista (tai sitten pysyttelevät tällaisista ilonpilaajista kaukana)
Hep.
En ole koskaan ymmärtänyt tämän päälle. Jo nimi "ystävänpäivä" on niin hölmö.