Te jotka ootte naimisissa ,otatteko sormuksia välillä pois?
Mulla on ihan kauheen kuivaa ihoo sormuksen. Ihan saakelin kipiät. Onko se väärin jos ottaa sormukset pois vähäks aikaa?
Kommentit (46)
En ole voinut pitää omia sormuksiani sormessa vähään aikaan kun meinaavat tippua pois. Pitäisi käydä pienennyttämässä tai ostamassa pienemmät tilalle.
Olen ihottuman takia joskus ottanut, vaikka muutoin pidän aina (puhdistan sormukset kuitenkin säännöllisesti). Jo muutamassa päivässä tilanne voi parantua yllättävän paljon, kun käyttää hoitavia rasvoja ja tarvittaessa hydrokortisonia.
Mullakin olleet viimeiset 12v sormukset kaapissa. Ne on valkokultaa ja niissä on nikkelin sukulaista, joten en voi pitää. Hyvin ollaan naimisissa ilman niitäkin.
En pidä ollenkaan. Mulla kanssa kuiva ja herkkä iho.
Mä en usemmiten pidä vihkisormusta. Laitan sen vaan silloin kun oon meikannut ja pukeutunut, en jos lähden esim kauppaan tai olen vaan kotona. En vaan pysty tottuun siihen, että olisi aina sormus sormessa ja vihkisormukseni on melko näyttävä.
Otan monta kertaa päivässä kun pesen tai rasvaan käsiä. Eilen en muistanut laittaa niitä lainkaan töihin lähtiessä eikä siihen kukaan kiinnittänyt huomiota
Käytän koruja muutenkin vain jos on joku iltameno tai on vähän paremmin pukeutunut.
Mä otan sormukset pois aina kun tulen kotiin. Harvoin esim. viikonloppuisinkaan muistan laittaa sormuksia kauppareissuille tms.
Oletko tosissasi? Pidät sormusta, vaikka se aiheuttaa kipua? Miksi? Se on vain sormus.
Mieheni ei pidä sormusta koskaan, koska ei välitä koruista. Minä otan sormukset pois aina, kun tulen kotiin. Yleensä laitan ne takaisin, kun lähden aamulla töihin. Vapaapäivinä en aina käytä koruja, ainakaan jos olen vain kotona.
Jos sormus jää yöksi sormeen, saan myös iho-oireita. Sormuksen pitäminen keittiöhommissa on myös epähygieenistä.
En voinut pitää sormuksia töissä hygieniasyiden vuoksi.
Mulla on vaan vihkisormus ja käytän sitä hyvin harvoin. Mieskään ei käytä.
Ku meen suihkuun ja saunaan ja välillä kokatessa.
Töissä ei saa pitää koruja, nukkuessa en pidä koruja, ruokaa tehdessä (sormusten alla on järkyttävä määrä bakteereja) tai siivotessakaan (korut eivät kai tykkäisi pesuaineista hyvää ja ällöttää ajatus jostain tiski- tai luuttuaineen jäämistä sormusten alla) en pidä sormuksia.
Aika harvoin sormuksia siis käytän, eikä tämä haittaa miestäni ollenkaan. Ei hänkään töissään voi koruja käyttä ja yleensä sormus on paikallaan vain juhlissa :).
Töihin ja harrastukseen mennessä otan pois. Usein saattaa jäädä näiden jäljiltä moneksi päiväksi johonkin lojumaan kunnes sen taas muistaa laittaa takasin.
En ole käyttänyt varmaan 15 vuoteen, kun ei enää mahdu sormeen ja optimistina lähtee siitä, että pienellä elämäntaparemontilla mahtuu uudelleen eikä tarvitse laajentaa sormusta....
Eipä nuo vielä ole sormeen kiinni kasvaneet. Otan välillä pois, esim. jos rasvaan käsiä, tai jos leivonnassa tai ruuanlaitossa tarvitsee upottaa kädet johonkin, joskus urheillessa, jos sormuksista on haittaa jne. Muuten pidän kyllä lähes ympäri vuorokauden sormuksia. Paitsi silloin, kun loukkasin sormeni, ja ehdin kiskaista sormukset sormesta ennen kuin nimetön turposi melkein kaksinkertaiseksi. Silloin olin varmaan melkein kuukauden ilman sormuksia.
En käytä sormusta. Mulle riittää tieto että olen naimisissa.
En pidä sormuksia ollenkaan.