Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytäälapsille koulu ulkomailla?

Vierailija
14.02.2017 |

Suunnittelen oleskelua New Yorkissa 6-12 kuukauden ajan lasten kanssa. Mistä kannattaa aloittaa koulun etsiminen lapsille ja vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan tee töitä kenenkään puolesta, vaan mammat kertovat mitä asiasta tietävät. Sitä kutsutaan osaamisen jakamiseksi. Nykyaikaa, you know.

Ehei vaan yrittää teettää työt muilla. Hän voisi aivan hyvin itse käyttää muutaman minuutin googlella mutta miksi vaivautua, kun hölmöt tekevät työt hänen puolestaan.

Mitä osaamista tässä mielestäsi nyt jaetaan? 

Vierailija
22/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan tee töitä kenenkään puolesta, vaan mammat kertovat mitä asiasta tietävät. Sitä kutsutaan osaamisen jakamiseksi. Nykyaikaa, you know.

Ehei vaan yrittää teettää työt muilla. Hän voisi aivan hyvin itse käyttää muutaman minuutin googlella mutta miksi vaivautua, kun hölmöt tekevät työt hänen puolestaan.

Huoh. Ei kai kukaan ap:n puolesta googleta? Ja jos googlettaa, niin antaa googlettaa. Jokainen meistä saa tehdä mitä haluamme.

Jos minä kerton sinulle jotain, mitä tiedän - sitä kutsutaan johtamiskirjallisuudessa "osaamisen jakamiseksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Ei kai kukaan ap:n puolesta googleta? Ja jos googlettaa, niin antaa googlettaa. Jokainen meistä saa tehdä mitä haluamme.

Jos minä kerton sinulle jotain, mitä tiedän - sitä kutsutaan johtamiskirjallisuudessa "osaamisen jakamiseksi".

Jakaisit nyt osaamistasi edes sen verran, että kertoisit mitä osaamista tässä nyt jaettiin?

Aikuisten maailmassa sitä kutsutaan tiedon jakamiseksi. Meillä johtaryhmässä, kun tieto ja osaaminen ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
24/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakaisit nyt osaamistasi edes sen verran, että kertoisit mitä osaamista tässä nyt jaettiin?

Aikuisten maailmassa sitä kutsutaan tiedon jakamiseksi. Meillä johtaryhmässä, kun tieto ja osaaminen ovat kaksi eri asiaa.

Voit halutessasi tuota kutsua tiedon jakamiseksi. Sanoin vain, että kirjallisuudessa tuota kutsutaan yläkäsitteellä osaamisen jakaminen. Osaaminen kun voi olla myös vain korvien välissä, eihän tietotyöläisellä muuta olekaan.

Vierailija
25/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksesta saa sen vaikutelman, että a) ap:llä ei ole töitä New Yorkissa ja b) hänellä ei ole siellä kontakteja, jotka voisivat häntä neuvoa. Palstalla voidaan vinkata mitä tiedetään, google on mainio apu, mutta paras apu on kuitenkin paikalliset tai siellä pitkään asuneet suomalaiset. 

Vierailija
26/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fiksuille vastauksille, niiden ansiosta osaan jatkaa ja muuttaa suunnitelmia

Huvittaa tämä sivujuonne siitä, että minun pitäisi mieluummin itse googlailla joka ikinen asia ennemmin kuin heittää kysymys tänne ihmisille, joilla monella saattaa olla asiasta hyvin tietoa ja kokemusta, jonka voivat vaivatta ja nopeasti minulle kertoa. ap

Vierailija
27/28 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysyn: millä aiot rahoittaa oleskelun? 

Säästöillä ja palkalla on tarkoitus rahoittaa. Tarkoitus oli siis työskennellä etänä nykyisessä työpaikassa tai mahdollisesti jossain paikallisessa firmassa. ap

Vierailija
28/28 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskoulu

Chote