Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tarkoittaa työkkärin/kelan "tehokkaampi eteenpäin ajo"?

Vierailija
14.02.2017 |

Sain työkkäristä soiton, kun olin hakenut töitä, mitä he olivat osoittaneet haettavaksi, mutta mulla on pitkäaikaissairaus, joka käytännössä ei estä ainakaan kokonaan töiden tekemistä, mutta haittaa kuitenkin fyysisiä töitä, pahenee niissä ja estää ainakin sen, ettei mua kukaan töihin palkkaa - koska saattaa tulla sairaslomia. Tämä ilmeisesti oli heille paljastunut jostain hakemani työpaikan työnantajan palautteesta. Oon kyllä sanonut siitä työkkäriinkin, mutta kun ei se varsinaisesti estä töiden tekemistä, niin eivät siihen ole kiinnittäneet huomiota tätä ennen.

No nyt ne sanoivat, että kunhan toimitan b-lausunnon, voivat "tehokkaamminryhtyä ajamaan asiaani" eli ymmärsin, että jotain kuntoutustukea tai opintoja työmarkkinatuella. Se olisi kyllä tosi hienoa, koska rahat on aika vähissä. Mulla onkin ollut kova yritys hakea amkiin ensi keväänä, koska onhan se selvä, että joku kirjoituspöytätyö toimisi tässä tilanteessa paremmin kuin suorittavan portaan fyysinen työ. Ala sinänsä on sellainen, joka kyllä kiinnostaisi. Ongelma on siinä, että amiksen numerot ei ole erityisen hyvät ja mulla on myös adhd, jonka takia pulpetissaopiskelu ei oikein oleonnistunut, joten pelkään, että en pääse sisään normaalia kautta. kun en saa tarpeeksi lähtöpisteitä todistuksesta, niin että siellä pääsykokeessa ei edes riitä se, että on samalla tasolla kuin muut, vaan siellä pitäisi saada täydet pisteet. Itse opinnoista luulen, että selviäisin kun ne jakautuu pitemmälle ajalle ja hätätilassa voisin ottaa lääkkeet käyttöön taas. Onko kelalla/te-keskuksella jotain keinoja järjestää jatkokoulutusmahdollisuuksia tämmöisessä tilanteessa kun ihminen on sairauden takia tavallaan vammautunut eikä enää pysty entiseen ammattiinsa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäriltä löytyy ne omat koulutuksensa, joihin voi hakea, mutta ei ne pysty amk:sta tai muualta opiskelupaikkaa järjestää ohi hakujen.

Vierailija
2/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi tämmöinen sairastunut, jolle on hankittu lisäkoulutus (kirvesmiehestä rakennusmestariksi) mutta silloin asialla oli vakuutusyhtiö, ei kela. En tiedä miten sen järjestyi, mutta mies ei taatusti ollut pääsykokeessa parhaiden joukossa, koska se ei vielä vuosia koulutuksen jälkeenkään osaa duuniaan eikä sitä ole missään vaiheessa kiinnostanut tämä uusi työnsä. Että kyllä siihen jotain väyliä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mitä ovat tarkoittaneet. Hyvin mahdollista, että tarkoittivat sitä, että kun toimitat heille sen b-lausunnon, he karsivat kaikki fyysiset työt sun ehdotuksista tai sit ne lemppaa sut työvoiman ulkopuolella olevaksi. Voi myös olla, että ne sitten suosittelee sulle lähinnä niitä niiden koulutuksia, jos sulla vaan kokemusta siitä fyysisestä työstä.

Vierailija
4/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä yksi tämmöinen sairastunut, jolle on hankittu lisäkoulutus (kirvesmiehestä rakennusmestariksi) mutta silloin asialla oli vakuutusyhtiö, ei kela. En tiedä miten sen järjestyi, mutta mies ei taatusti ollut pääsykokeessa parhaiden joukossa, koska se ei vielä vuosia koulutuksen jälkeenkään osaa duuniaan eikä sitä ole missään vaiheessa kiinnostanut tämä uusi työnsä. Että kyllä siihen jotain väyliä on.

varmaan tässäkin kyse niistä työkkärin työvoimakoulutuksista, jotka kestävät sen suunnilleen puol vuotta. eri asia kun tutkinto, jota pitää hakea yhteishaun kautta

Vierailija
5/5 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varmaan tässäkin kyse niistä työkkärin työvoimakoulutuksista, jotka kestävät sen suunnilleen puol vuotta. eri asia kun tutkinto, jota pitää hakea yhteishaun kautta

eikä kun sillä nimenomaan on nyt tuo amk-tutkinto.