Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen eksän videopuhelut

Vierailija
13.02.2017 |

Haluaisin kuulla mitä mieltä olette seuraavasta kuviosta; mieheni lapsi on meillä jokatoinen pidennetty vkoloppu to-ti. Eli n 8-10 vrk/kk.mieheni ex soittaa pojalle (alakouluikäinen) jokapäivä 2-5 kertaa ja useimmiten videopuhelun. Usein naisella ei mitään asiaa vaan tuntuu, että hänellä on pakonomainen tarve kontrolloida pojan elämää joka hetki. Usein poika on haluttoman oloinen keskustelemaan puhelimessa ja puhelut eivät koskaan lähde hänen aloitteestaan. Sinänsä asia ei kuulu minulle, mutta nyt minua on alkanut hiertää nämä näköpuhelut. Esim viime viikonloppuna heräsin aamulla ja ensi töikseni kävin vessassa. Poika puhui vessaan selin (huoneessa) videopuhelua. Tuntui jotenkin epämiellyttävältä, ihan kuin joku vieras olisi ollut huoneessa. Kuitenkin ajattelen kotini olevan yksityistä aluetta, jossa voin kävellä vessaan alushousut päälläni vailla miettimistä, että joku ulkopuolinen "on kotonamme". Hänellä myös uusi mies ja välillä ilmaantuvat molemmat olohuoneeseemme kuvayhteydellä. Jotenkin alkanut rassaamaan viime aikoina. Mielipiteitä puolesta/vastaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en menisi arvostelemaan eksää. Mutta täytyy kyllä sanoa että 5 puhelua päivässä on aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota..en kyllä itse suostuisi moiseen. Joskus tytärpuoleni oli asettunut sängyllemme puhumaan skypellä äidilleen. Se puhelu katkesi kuon seinään. Makuuhuoneemme on pyhitetty meille

Vierailija
4/10 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa. Minä en puhu yhtäkään videopuhelua lapselleni kun hän on isällään. Lapsi on 8v. Kerran soitetaan ja tekstiviestillä hyvänyön toivotukset.

Vierailija
5/10 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tässä ap tilanteessa hoidetaan äidin riippuvuutta lapsestaan

Vierailija
6/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikki exä.

Jos lapsella on teidän luona oma huone niin voisit vaikka sanoa että lapsen on hoidettava puhelut tuolta omasta huoneestaan eikä pitkin kämppää.

Lapselle sen voisi jotenkin kauniimmin muotoilla.

Jos taas ei ole omaa huonetta niin sitten näille puheluille vois varmaan järkätä jonkun oman nurkkauksen olohuoneeseen tai jotain. Eiköhän se kontrollifriikki kyllästy kun aina näkyy vain yksi ja sama kohta kodistanne, vaikka tyhjä valkoinen seinä ;)

Vierailija
7/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettiny siltä kannalta että lapsen äiti kokee suunnatonta ikävää. Ei se välttämättä tarkoita sitä, että haluaisi jotenki kontrolloida. Mitä pahaa siinä on, jos haluu nähdä kaikesta huolimatta lastaan. Jos se lapsen äidistä tuntuu hyvältä. Itse olen lähivanhempi ja tehnyt eksälle selväksi että minua kiinnostaa lapsen elämä. Hänen elämästä en ole kiinnostunu. Saman oon halunnu tarjota lapsen isälle, mut ei ole halukas kuulemaan kaikkea. Onneksi meidän yhteinen lapsi on vasta alle vuoden ikäinen, mutta olen jo miettiny taapero ikäiselle, et halutessaan saa videopuheluita. Ne vois olla helpompia ku pelkät puhelut. Alle kouluikäinen ku ei osaa vielä kirjottaa viestejä ja iästä riippuen pysty ilmaisemaan pelkän puhelun kautta itseään. Mut toi on aika hankalaa. Jos itse koet sen häiritsevänä, voit koittaa sopia sitä mitä tuo aiempi ehdotti. Sellanen paikka missä ei sinua häiritse. Mut kyse on kuitenki lapsesta ja sen vanhemmista. Ja niiden yhteydestä toisiinsa. Se et on uusio perhe ni joutuu tekemään kompromisseja.

Vierailija
9/10 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset viikko-viikko ja joka ilta lapset soittavat toiselle vanhemmalle videopuhelun, jossa vaihdetaan päivän kuulumiset. Eikö miehesi ikinä soita lapselleen videopuheluita, kun lapsi on äidillään ja onko muutenkin hieman pihalla lapsen elämästä? Silloin ei ole ihme, jos äiti on huolissaan lapsen ollessa teillä.

Vierailija
10/10 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pienen ihmisen äiti kirjoitti:

Oletko miettiny siltä kannalta että lapsen äiti kokee suunnatonta ikävää. Ei se välttämättä tarkoita sitä, että haluaisi jotenki kontrolloida. Mitä pahaa siinä on, jos haluu nähdä kaikesta huolimatta lastaan. Jos se lapsen äidistä tuntuu hyvältä. Itse olen lähivanhempi ja tehnyt eksälle selväksi että minua kiinnostaa lapsen elämä. Hänen elämästä en ole kiinnostunu. Saman oon halunnu tarjota lapsen isälle, mut ei ole halukas kuulemaan kaikkea. Onneksi meidän yhteinen lapsi on vasta alle vuoden ikäinen, mutta olen jo miettiny taapero ikäiselle, et halutessaan saa videopuheluita. Ne vois olla helpompia ku pelkät puhelut. Alle kouluikäinen ku ei osaa vielä kirjottaa viestejä ja iästä riippuen pysty ilmaisemaan pelkän puhelun kautta itseään. Mut toi on aika hankalaa. Jos itse koet sen häiritsevänä, voit koittaa sopia sitä mitä tuo aiempi ehdotti. Sellanen paikka missä ei sinua häiritse. Mut kyse on kuitenki lapsesta ja sen vanhemmista. Ja niiden yhteydestä toisiinsa. Se et on uusio perhe ni joutuu tekemään kompromisseja.

Aapeen ongelmassa se lapsi vaan ei ollut kovin halukas/innostunut niihin videopuheluihin... Moni vanhempi toki tuntee suunnatonta ikävää kun lapsi on muualla mutta ei sitä hitto vie sen lapsen niskaan kaadeta sitä omaa tunnetilaa esim. rimputtamalla jatkuvasti "kun äitillä on niiiiiiin ikävä sua, mitä sä oot nyt tehnyt, mitä teillä oli ruokana, arvaas mitä mä meinasin seuraavaksi tehdä...."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi