Minä näin viime yönä kummallista unta.
Olen 35-vuotias mies enkä ole ollut käytännöllisesti katsoen juuri lainkaan tekemisissä lasten kanssa, joten en tiedä heistä juuri mitään, en ainakaan sitä, että miten heille pitää puhua, niin että he ymmärtävät puheen. Siis että puheeni ei olisi liian helppotajuista että lapsi ei luule, että pidän häntä tyhmänä kun puhun hänelle liian lapsellisesti enkä toisaalta taas puhuisi liian vaikeaselkoisesti, että lapsi ei ymmärrä, mistä puhun. Lapset ovat minulle melkein kuin jonkun toisen planeetan asukkaita, joiden kanssa en yksinkertaisesti tiedä, että mitä tehdä ja sanoa.
Viime yönä näin kuitenkin unta, että olin linja-autossa ja puhuin siellä noin 9-12 vuotiaiden pikkupoikien kanssa heidän jääkiekkoharrastuksestaan ihan kuin se olisi minulle arkipäiväinen puheaihe ja osaisin puhua siitä sen ikäisten poikien kanssa. He ymmärsivät minua ihan hyvin ja osasin puhua heille juuri heidän ikätasoaan vastaavalla tasolla. Kaikkien ihmeellisintä oli, että kukaan heistä ei kiusannut tai pilkannut minua yhtään! Yleensä kun juuri tuon ikäiset pojat ovat erityisen kovia kiusaamaan minua ja huutelemaan minulle kaikkia tyhmää, kuten että minun pitää hypätä junan alle, olenko minä vähän vammainen tai vaikka että minun pitää antaa heille heti tupakkaa, koska olen vitun homo.
Mies29+lisävuodet? Onko biologinen kello alkanut kilkattamaan? Kyllä sitä miehilläkin esiintyy, sanokaa mitä tahansa.